• Anonym (mode)

Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?

Fattar inte hur många tänker som handlar exempelvis på HM och Lindex till sina barn om de har råd med bättre och finare. Man ser skillnad på dylika kläder och bättre märken, så är det bara. Varför vill man att barnen ska se trashiga ut? Finns så mycket billiga och fina märkeskläder på second hand ju!
    OBS! En HELT annan sak om man inte har råd dock! Då fattar jag verkligen varför man handlar billigare kläder!

• Svar på tråden Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?
  • MonkeyBusiness

"Billiga skräpkläder"?
    TS, det är synd att du inte inser att du förstör dina ungar när du präntar in sån här dynga i dem.

Jag beklagar.

Du vet att jag har rätt. =)
  • Mellanmjölkens land

Varför lägga en massa pengar på vanliga, standard innekläder? Bättre att köpa dem till vettiga priser (vi köper mycket begagnat eller på rea) så att man kan rycka på axlarna om nått går sönder eller blir fläckigt. Då lägger jag hellre mina pengar på bra ytterkläder och på ull så att de inte behöver bli blöta och kalla.

• Sallysally

Det är barn för h.vete! Sådana som du skapar de samhälle vi har idag. Ett ytligt samhälle utan djup! Trashiga kläder från hm och lindex!?? Beklagar att du blev som du blev

• Mizzyz

Kläder är här en förbrukningsvara, jag själv använder sällan ett plagg mer än 2-3 ggr. Sen är det ju inge roligt längre, o jag älskar mode o variation, samma princip gäller väl mina barn, plus att efter en dag på förskolan e där oftast fläckar osv som i många fall inte går bort så ett antal gånger har bara plagget hunnit anv 1 gång. Så därför köper jag billiga kläder. Helt onödigt o lägga ut massa pengar för o anv dom några få gånger.

• molly50
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:16:37 följande:

Fattar inte hur många tänker som handlar exempelvis på HM och Lindex till sina barn om de har råd med bättre och finare. Man ser skillnad på dylika kläder och bättre märken, så är det bara. Varför vill man att barnen ska se trashiga ut? Finns så mycket billiga och fina märkeskläder på second hand ju!
    OBS! En HELT annan sak om man inte har råd dock! Då fattar jag verkligen varför man handlar billigare kläder!

Ja köper oftast kläder på t ex H&M,Lindex eller Kappahl.
    Vi har även fått ärva kläder från t ex mina syskonbarn,som de har vuxit ur.

Jag köper hellre billiga,funktionsdugliga kläder än dyrare,moderiktiga kläder som de ändå snabbt växer ur,har sönder eller tappar bort.
    Och barnen bryr sig ändå inte om mode utan väljer bara det som de tycker är fint och trivs i.

Så jg tycker inte du ska vara så sabb att döma andra.
    Det säger mer om dig som sätter modet och prislappen före funktionsdugligheten på kläderna,än det gör om oss andra som inte köper kläder som du.

Mattias och Hannah.
  • Velmaja
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:57:40 följande:
    Det handlar som sagt om stil, den kan vara superviktig i framtiden för barnen och då är det bra att börja tidig. Sedan kan ju kläder vara både stilfulla och praktiska. Skulle aldrig köpa kläder som inte fick lekas i åt mina barn.
    Varför är det super viktigt för framtiden? Jag är vuxen och har inte dyra märkeskläder, men klarar mig rätt bra ändå.
  • Drottningen70

För att jag är smart nog att inse att kvalitetsskillnaden är minimal i jämförelse med prisskillnaden. Du är lurad TS. Hm har jag ingen erfarenhet av men lindx och kappahls märken är precis lika bra ibland bättre än dyrare märken med vad människor som dig betraktar som märken med högre status.

• lövet2

"Man" ser inte skillnad på olika märken. Du kanske gör det, men inte jag. Jag kollar om färgen är snygg, om plagget är lätt att tvätta och om det verkar bekvämt. Är priset dessutom bra, så är det ett stort plus.

• MissNastrax

För det första de flesta jag känner som bar slit och släng kläder från H&M m.m klär sig mode riktigt osv för den branschen de jobbar i idag, det behövde ingen lägga upp åt dem när de var 6 år.

Ser nästan framför mig att TS sitter med sina döttrar om flera år framåt med skyhöga klädkostnader för allt måste vara märkes grejer och ungarna har inga jobb så de har inte ens råd att hålla den fasaden när de ej får kläderna av mamma.

Svar på tråden Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?