Jag blandar gärna olika märken friskt. Köper mycket begagnat men också nytt, ofta på rea. Kan bli hm, zara, kappahl, wheat, livly, petit bateau, oshkosh, gap, esprit, ralph lauren, pop, barbour eller vad som. Ossoami gör ex fantastiska jeans med hålgaranti, så det kan vara värt lite mer. Blandar också från flick/pojkavdelningarna.
Jag köper kläder till barnen som jag gillar (de bryr sig inte... än) och jag är inte särskilt förtjust i tuffa/gulliga tryck med disney och annat, så sånt blir det sällan och mest som pyjamasar/underkläder. Jag kan få slag av vissa plagg på ex lindex (typ kjol och väst i leopardpäls med glitter....) så den biten begriper jag. Det är ju en smakfråga, jag tycker inte sånt är snyggt men jag inbillar mig ju inte att de plaggen är objektivt fula eller sämre. Man tycker olika bara.
Och jag inbillar mig inte ett ögonblick att det påverkar ungarnas framtid, det är en förlängning av att jag gillar kläder och har en distinkt smak bara. Finns många faktorer som faktiskt har bevisad betydelse, ex föräldrarnas inställning till utbildning och skolgång. Jag lägger krutet där istället.