• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • Calliope

[quote=76059959][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-11-29 18:53:10 följande:[/quote-nick]

Hej! Nu kan jag ju faktiskt vara med i den här gruppen istället. Var med i septembergruppen innan, men misslyckades med vårt första försök. Snart är det dags att påbörja försök nummer 2. Vi kört långt protokoll och börjar med synarela den 10 december. Planerat äggplock vecka 2. Kul att kunna följas åt här!

[/quote

Välkommen. Hoppas det går bättre denna gången.

• Li79

Hörrni, är i chock. Svagt plus på ruvardag 7.... Hoppas det vill hålla sig kvar!!!

• Calliope
    Li79 skrev 2015-12-01 15:06:28 följande:

Hörrni, är i chock. Svagt plus på ruvardag 7.... Hoppas det vill hålla sig kvar!!!

Grattis!!! Vilken underbar julklapp.
  • regnbagsbarn

Grattis till dig! Vad kul!
  • Nicka

Då va första Menopur sprutan tagen :)
    Lite fix o trix och ångest när jag skulle sticka mej, men jag gjorde de! Nöjd med mej själv :) sambon peppade på bra.

Nickasworld.blogg.se

• regnbagsbarn

Testdag idag. På cb digital stod det "Gravid, 2-3". Igår (första dagen utan Crinone) hade jag en minimal blödning så just nu är det skräckblandad förtjusning. Är livrädd för missfall. Min enda graviditet sedan tidigare slutade ju i MA. Jag försöker dock hålla humöret uppe. Kanske är jag en av alla med normala blödningar?

• regnbagsbarn

Hur går det för dig? Tagit fler test?
  • irrbloss_83
    regnbagsbarn skrev 2015-12-05 08:22:50 följande:

Testdag idag. På cb digital stod det "Gravid, 2-3". Igår (första dagen utan Crinone) hade jag en minimal blödning så just nu är det skräckblandad förtjusning. Är livrädd för missfall. Min enda graviditet sedan tidigare slutade ju i MA. Jag försöker dock hålla humöret uppe. Kanske är jag en av alla med normala blödningar?

Stort grattis till plusset! 

Minimala blödningar är ju normalt, det vet vi ju alla, men vad de kan stöka till i hjärnan.... Hoppas det ger sig och att allt går bra!
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-12-05 08:22:50 följande:

Åh grattis!! Underbart! Jag har haft småblödningar i mina graviditeter, både de som gett två fina barn samt då jag fått missfall. Så det är normalt i en tidig graviditet.
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-12-05 08:52:52 följande:
    Hur går det för dig? Tagit fler test?
    Det går inge vidare. Tog test idag på min testdag och det stod 1-2 veckor. Testade då med ett vanligt som fortfarande visade ett relativt svagt plus. Så det som fanns har nog avstannat. Ska åka på semester på fredag och hoppas att blödningen kommer innan i så fall. Inte kul att strutta runt i Thailand med blödningar. Men men...
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?