• Li79

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej, hoppas jag får hoppa in här ????. Gör vårt första ivf-försök, privat på Carlanderska. Är 36 år och vi har två gemensamma barn sedan tidigare som kom till på naturlig väg. Gör korta protokollet och idag gjort ul som bara visade 5 ägg på stimuleringsdag sex. Är besviken på antalet men inte mycket att göra åt utan bara försöka tänka positivt!

• Li79
    malre skrev 2015-11-13 18:14:32 följande:

Jag är på 6e sprutdagen, det går bra men känner mig trött och illamående... Inbilning eller biverkning?
    Äggen växer i alla fall, jämna och fina. Prel äp på tisdag

Jag är också trött, tillochmed somnat till mitt på dan vilket aldrig händer annars. Även illamående av o till de senaste dagarna... Är också på 6:e sprutdagen och har prel äp på torsd el fredag nästa vecka (stimdagv12-13)..
  • Li79
    Mrs Liljekonvalj skrev 2015-11-13 18:53:34 följande:

Hej får man hänga på här om man kör FET ivf? :) vi satte in en fryst blastocyst den 5 nov, så har nu ruvat en dryg vecka.... Har huvudvärk o fått en miniblödning, så vet inte vad jag ska tro.

Vi har en son sedan tidigare som oxå blev till via ivf 2014.. Nu håller vi tummen för ett syskon!

Vad spännande! Hur är det med testdag vid ivf? Håller tummarna för er!
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 20:44:45 följande:
    Gör mitt tredje ul på måndag. Det är tänkt att vi bestämma dag för äggplock så jag hoppas allt ser bra ut. Jag började på 125 e och efter första ul höjde dem till 150, så jag tror du ligger ganska lågt. Håller tummarna för er på måndag!
    Jag är på 7:e sprutdagen med Gonal F, 225 enheter/dag. Min äggreserv, Amh är på 3,0 vilket jag förstod var helt ok för en kvinna i min ålder. Ska på nytt UL på tisdag o hoppas på att fler blåsor på nått mirakulöst sätt har ploppat upp ??.
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 19:44:33 följande:
    Verkligen! För mig har ivf-processen varit oerhört påfrestande än så länge och då är vi inte ens framme vid äggplock än. Jag hoppas ni andra inte behöver må så dåligt som jag gör.
    Ja alla är kämpar! Känner mig också ensam i processen trots min man. En person vet om bland vännerna o hon har själv genomgått processen så det känns skönt att prata med henne. Vad tycker ni är mest påfrestande?
  • Li79
    phee skrev 2015-11-15 14:04:38 följande:
    Hur många blåsor var det på Ul ? JAg och min sambo har inte berättat för någon i vår omgivning, trots att vi har bekanta som genomgått denna resa tidigare och ibland vill jag bara skrika ut för allt o alla vad jag går igenom här! Men vill också hålla detta lite för oss själva beroende på utgången av det hela.. Vilka otroligt starka människor vi är egentligen! :) För mig har Familjeliv blivit något som känns jättebra för mig, här kan man stötta varandra och följas åt på vägen!
    Det som känns mest påfrestande för mig är väntan, jag har dåligt tålamod och vill så gärna att det ska gå bra. Oron är stor hos mig vilket jag tycker är jobbigast!

Bara 5 st på första UL tyvärr. Några till låg och "lurade" lite så eventuellt nån mer. Är skitbesviken över det låga antalet samtidigt som jag vet att kvaliteten är det viktigaste och att det faktiskt bara räcker med en för en graviditet.. Var i processen är du? De första dagarna av Gonal F hade jag huvudvärk o trött. Nu mest massa flytningar o svullen om magen... Ni?
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-15 14:54:26 följande:

Idag är jag på sprutdag fem och jag fryser och svettas om vartannat. Kan inte minnas att det var så här på min förra IVF. Hur är det för er andra? Har ni också besvär under hormonbehandlingen?

Huvudvärk o trött de första dagarna och nu känner jag mig jättesvullen och massa flytningar. Är på sprutdag 8.
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-15 13:20:04 följande:
    Har du varit på ul tidigare? Hur såg det ut då? För mig har biverkningarna av hormonerna varit mest påfrestande och oron för vad som kan gå fel i varje steg. Jag försöker dock att tänka positivt. Det låter tungt att du känner dig ensam. Jag och min sambo pratar väldigt mycket om hur vi känner och vi är ganska öppna med processen för våra vänner. Min sambo har dock inget behov av familjeliv, vilket jag tycker ger mig extra styrka. Lycka till på tisdag!
    Bara 5 st på första Ul. Du då? Eller är det ditt första imorgon? Håller tummarna för dig!
    Ja hormonerna är inget vidare men när vi väl sitter med bebisen i famnen så kommer det vara värt allt..
  • Li79
    phee skrev 2015-11-16 14:36:03 följande:

Hej här kommer en update. Kollade antal äggblåsor idag. De räknade ganska snabbt, att det var minst 10 men inget av dem var mogna för äggplock ännu. De måste mogna lite till och bli större, några var runt 10-12 mm och de vill att de ska va runt 17mm för att plocka dom 8om ja förstod rätt). Jag fick höjd dos puregon från 100 enheter till 125 enheter i två dagar till och på onsdag tar jag äl-sprutan. Äggplock blir på fredag.

Är så nervös alltså.

När de kom nära äggstockarna med staven blev jag yr och illamående, de är liksom ömma av allt de utsatts för.. I detta skede av behandlingen upplever jag mera smärta i ryggen.. Men annars mår jag bra.

Hoppas nu de växer till sig tills på fredag!!

Vad har jag att vänta mig på äggplocket? Läst att det kan vara ganska smärtsamt , någon som gjort det tidigare som vill dela med sig av sin erfarenhet (försök att inte skärmmas allt för mycket) :) ??

Minst tio var väl jättebra! Spännande!! Jag har äggplock på fredag eller lördag - får veta på morgondagens UL.
    Detta med äggplock verkar väldigt individuellt, vissa känner knappt inget och andra desto mer. Tror man erbjuds smärtlindring och/el avslappnande och sen får man nog bara ta det som det kommer!
  • Li79
    irrbloss_83 skrev 2015-11-16 18:31:31 följande:

Jag hoppar friskt in i tråden. Stimulerar just nu inför första äggplock, är på dag 5, med Gonal-F 100 E. 

Intressant att så många av er andra har haft huvudvärk, det är nog det enda jag märkt hittills, fast jag var inte säker på att det var hormonerna eftersom det var så lindrigt att jag nog knappt hade märkt det om jag inte stimulerat...

Trött är jag inte nåt värst, snarare lite mer energisk än vanligt. Men jag antar att det kommer, för jag tror inte att det lär vara så här enkelt hela tiden...

Välkommen!
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?