phee skrev 2015-11-16 14:36:03 följande:
Hej här kommer en update. Kollade antal äggblåsor idag. De räknade ganska snabbt, att det var minst 10 men inget av dem var mogna för äggplock ännu. De måste mogna lite till och bli större, några var runt 10-12 mm och de vill att de ska va runt 17mm för att plocka dom 8om ja förstod rätt). Jag fick höjd dos puregon från 100 enheter till 125 enheter i två dagar till och på onsdag tar jag äl-sprutan. Äggplock blir på fredag.
Är så nervös alltså.
När de kom nära äggstockarna med staven blev jag yr och illamående, de är liksom ömma av allt de utsatts för.. I detta skede av behandlingen upplever jag mera smärta i ryggen.. Men annars mår jag bra.
Hoppas nu de växer till sig tills på fredag!!
Vad har jag att vänta mig på äggplocket? Läst att det kan vara ganska smärtsamt , någon som gjort det tidigare som vill dela med sig av sin erfarenhet (försök att inte skärmmas allt för mycket) :) ??
Minst tio var väl jättebra! Spännande!! Jag har äggplock på fredag eller lördag - får veta på morgondagens UL.
Detta med äggplock verkar väldigt individuellt, vissa känner knappt inget och andra desto mer. Tror man erbjuds smärtlindring och/el avslappnande och sen får man nog bara ta det som det kommer!