• Li79

Fler som ska påbörja IVF november/december?

regnbagsbarn skrev 2015-11-23 16:40:03 följande:
    Kul! Lycka till! Får du tillbaka en blastocyst? Jag har testdag 5/12.
    Ja en blastocyst! Testdag är visst lördag 5/12 för mig också, läste jag i papperna nu :)
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-23 18:37:36 följande:

Nu ruvar jag på ett fint fyrcelligt embryo. Testdag blir 7/12. Två fyrcelliga åkte direkt in i frysen och resterande fem ska odlas till blastocyster.

Åh så roligt! Hoppas resterande utvecklas till fina blastocyster så du har ytterligare till frysen. Håller tummarna!

Många säger att ruvardagarna går otroligt långsamt men vi får väl se hur det blir för oss :)
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-23 19:18:31 följande:
    Just nu känner jag mest tacksamhet för att ha kommit såhär långt... för mig har varje moment inneburit oro för att behöva bryta men nu är det verkligen utom kontroll. Nu gäller det bara att tänka positivt, försöka må bra och vara snäll mot sig själv.
    Ja jag håller med, försöker också tänka snälla tankar. Allt i proceduren är så ovisst och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Nu har jag turen att redan ha barn, vilket har hjälpt mig mycket..
    Hoppas vi alla kommer bli föräldrar 2016 ??
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-24 08:12:25 följande:

Är det någon mer som använder Lutinus? På min förra IVF hade jag Crinone och det var som att gå med keso i snippan. Nu rinner det och är jättekladdigt (ursäkta för detaljerad beskrivning), ska det vara så?

Ja i mina papper står det att delar av läkemedlet rinner ut. Ej så trevligt precis men jag upplever att det rinner ut mindre när jag använder den där staven.
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-27 19:23:13 följande:
    Grattis! Vilket resultat!

Hur mår alla ruvare?
    Tack jag mår fint. Ruvar på Blastocyst och är på dag 4 nu. Är helt säker på att det inte tagit sig. Blastocyst fäster snabbt (om det fäster) och jag har absolut inga känningar. Har ju varit gravid innan och är nog känslig för hcg för känner alltid snabbt att jag är gravid med ömma bröst och hunger/illamående. Vet att jag inte skall ge upp ännu men det känns hopplöst. Blir så arg på min kropp!
  • Li79
    Li79 skrev 2015-11-28 21:04:05 följande:
    Tack jag mår fint. Ruvar på Blastocyst och är på dag 4 nu. Är helt säker på att det inte tagit sig. Blastocyst fäster snabbt (om det fäster) och jag har absolut inga känningar. Har ju varit gravid innan och är nog känslig för hcg för känner alltid snabbt att jag är gravid med ömma bröst och hunger/illamående. Vet att jag inte skall ge upp ännu men det känns hopplöst. Blir så arg på min kropp!
    Måste förtydliga :) Fysiskt mår jag fint, tack för du frågar Regnbågsbarn! Känner bara mig en aning nere just nu.
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-28 21:58:33 följande:
    Förstår precis vad du menar. Har ju också varit gravid tidigare dock utan att det ledde till ett barn men jag känner heller inget... är på RD5 idag och testade vid lunch. Helt klart negativt. Vet att det är tidigt men känns ändå som att testet överensstämmer med det jag känner... försöker tänka på att det finns två i frysen, kanske är någon av dem guldägget!
    Ja jag hoppas också på guldägg i frysen :)
    Testat negativt idag på RD5...
  • Li79

Hörrni, är i chock. Svagt plus på ruvardag 7.... Hoppas det vill hålla sig kvar!!!

• Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-12-05 08:22:50 följande:

Testdag idag. På cb digital stod det "Gravid, 2-3". Igår (första dagen utan Crinone) hade jag en minimal blödning så just nu är det skräckblandad förtjusning. Är livrädd för missfall. Min enda graviditet sedan tidigare slutade ju i MA. Jag försöker dock hålla humöret uppe. Kanske är jag en av alla med normala blödningar?

Åh grattis!! Underbart! Jag har haft småblödningar i mina graviditeter, både de som gett två fina barn samt då jag fått missfall. Så det är normalt i en tidig graviditet.
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-12-05 08:52:52 följande:
    Hur går det för dig? Tagit fler test?
    Det går inge vidare. Tog test idag på min testdag och det stod 1-2 veckor. Testade då med ett vanligt som fortfarande visade ett relativt svagt plus. Så det som fanns har nog avstannat. Ska åka på semester på fredag och hoppas att blödningen kommer innan i så fall. Inte kul att strutta runt i Thailand med blödningar. Men men...
  • Li79
    Calliope skrev 2015-12-06 20:22:08 följande:
    Jag har testdag imorgon. Tog ett gravtest igår som var negativt.
    Positivt el negativt, hur har det gått? Håller tummarna för dig!

Här har det gått åt pipsvängen - började störtblöda idag - så nya tag nästa år istället. Vi har fyra blastocyster kvar i frysen!
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-12-12 22:12:04 följande:

Då blev det missfall här... så nu är vi på -10. Nu är det fysisk återhämtning ett par månader innan nästa återföring. Börjar bli rädd för att det är mig det är fel på.... Två graviditeter lika med inga barn.

Så himla trist! Ledsen för er skull... Men vi får kämpa ihop nästa år istället...

Jag fick ett barn, efter det tre missfall (inkl en missfallsutredning som ej visade på något) sedan ett friskt barn till. Nu några år senare så har jag fått två tidiga missfall igen. Förstår ju att kroppen måste selektera men ibland undrar jag verkligen om allt står rätt till där inne...
  • Li79
    Calliope skrev 2015-12-09 13:23:14 följande:
    Det gick åt pipsvängen med mig också. Jag kommer göra frysförsök i januari och hoppas det går bättre då.
    Då hoppas o kämpar vi ihop!
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?