• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • Mrs Liljekonvalj

Testat minus idag på dag 14, så mensen lär väl vara på G när som helst.... Eller nån som hört nån solskenshistoria om att ha plussat väldigt sent...? :( tungt idag....

• Li79
    Mrs Liljekonvalj skrev 2015-11-19 06:46:21 följande:

Testat minus idag på dag 14, så mensen lär väl vara på G när som helst.... Eller nån som hört nån solskenshistoria om att ha plussat väldigt sent...? :( tungt idag....

Förstår att det känns tungt..... Usch! Jag vet inte hur det är med IVF men i vanliga fall har jag hört talas om dom som testar plus sent. Har ni fler kvar i frysen?
  • Mrs Liljekonvalj
    Li79 skrev 2015-11-19 08:56:50 följande:

Förstår att det känns tungt..... Usch! Jag vet inte hur det är med IVF men i vanliga fall har jag hört talas om dom som testar plus sent. Har ni fler kvar i frysen?

Ja vi har en blastocyst kvar i frysen, blir försök med den efter jul skulle jag tro..,
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-18 18:16:25 följande:

Då var äggplocket gjort. Vi blev verkligen väl omhändertagna och jag tycker inte att det gjorde särskilt ont. Fick dock bra smärtlindring. I slutet fick jag en blödning som gjorde att jag fick dropp som hämmade blödningen och fick stanna kvar längre tid än väntat. Nu är jag hemma, trött och har ont. Totalt 8 ägg plockades ut. Imorgon får vi veta hur det har gått!

Har ni hört något ännu?

Vi är klara med ägguttag nu och fick ut 9 st. Det gjorde ej ont utan var mest obehagligt. Nu håller vi tummarna att de blir befruktade också. Det blir ej icsi utan "vanlig" ivf..
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-19 12:18:38 följande:

Har ni hört något ännu?

Vi är klara med ägguttag nu och fick ut 9 st. Det gjorde ej ont utan var mest obehagligt. Nu håller vi tummarna att de blir befruktade också. Det blir ej icsi utan "vanlig" ivf..

Kul med så många ägg och skönt att det inte gjorde ont. Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!
  • Calliope

Äntligen sista dagen med sprutor. Idag tar jag Ovitrelle och på lördag blir det äggplock.

• regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-19 19:20:58 följande:

Äntligen sista dagen med sprutor. Idag tar jag Ovitrelle och på lördag blir det äggplock.

Lycka till!
  • irrbloss_83

Lycka till! 
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-19 19:09:19 följande:
    Kul med så många ägg och skönt att det inte gjorde ont. Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!
    Åh, grattis, vilket toppresultat! Håller tummarna för er! Jag har fått preliminär tid på tisdag för återinförning, men vi får se hur det går!
  • Li79

Skönt med sista dagen va?! Lycka till på lördag!
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?