• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • Nicka

Hej på er alla! Hoppar in här om de är ok?
    Har idag påbörjat vårt 4e IVF försök.
    Denna gång blir de långa protokollet, så börjat med Synarela nässpray. Vet ej hur länge innan jag skall börja med sprutor, skall ringa kliniken när mensen kommer,så om en vecka eller så.
    Om allt går som de ska är äggplock planerat till den 16 dec.
    Kommer att bli totalfrys då vi ska ingå i en forskningsstudie.

Nickasworld.blogg.se

• Li79
    Nicka skrev 2015-11-19 22:06:51 följande:

Hej på er alla! Hoppar in här om de är ok?
    Har idag påbörjat vårt 4e IVF försök.
    Denna gång blir de långa protokollet, så börjat med Synarela nässpray. Vet ej hur länge innan jag skall börja med sprutor, skall ringa kliniken när mensen kommer,så om en vecka eller så.
    Om allt går som de ska är äggplock planerat till den 16 dec.
    Kommer att bli totalfrys då vi ska ingå i en forskningsstudie.

Nickasworld.blogg.se

Välkommen!
  • Calliope

Idag var det dags för äggplock och det blev nio stycken. Nu är det bara att hålla tummarna för att de befruktas och delar sig som de ska. På måndag är det planerat för ET.

• regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-21 17:56:37 följande:

Idag var det dags för äggplock och det blev nio stycken. Nu är det bara att hålla tummarna för att de befruktas och delar sig som de ska. På måndag är det planerat för ET.

Jättebra resultat! Kändes plocket okej? Håller tummarna för befruktning. Har du fått någon förklaring på varför ET är efter just två dagar?
  • Calliope

[quote=76030297][quote-nick]regnbagsbarn skrev 2015-11-21 18:37:55 följande:[/quote-nick]

Jättebra resultat! Kändes plocket okej? Håller tummarna för befruktning. Har du fått någon förklaring på varför ET är efter just två dagar?

[/Jag hade inte ont av själva äggplocket i sig utan smärtan kom efteråt. Jag gör IVF i Danmark eftersom jag är singel och där brukar de göra ET efter två dagar.

• Calliope

Fick svar idag att åtta av nio ägg hade befruktats och imorgon blir det ET.

• regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-22 17:55:46 följande:

Fick svar idag att åtta av nio ägg hade befruktats och imorgon blir det ET.

Vad roligt! Jättebra resultat! På vilken klinik i Danmark går du? :)
  • Nicka

Någon mer här som kör eller kört de långa protokollet?
    Är idag på skithumör..arg, ledsen o nedstämd, ska få mens på fredag om den nu kommer då när jag tar nässpray.
    Brukar inte ha pms så jag gissar på att de jag upplever är biverkningar på Synarelan...

Nickasworld.blogg.se

• stajlish
    Nicka skrev 2015-11-22 19:29:33 följande:

Någon mer här som kör eller kört de långa protokollet?
    Är idag på skithumör..arg, ledsen o nedstämd, ska få mens på fredag om den nu kommer då när jag tar nässpray.
    Brukar inte ha pms så jag gissar på att de jag upplever är biverkningar på Synarelan...

Nickasworld.blogg.se

Ja, kör långa protokollet! Men har Suprecur som nässpray!
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?