• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • IVFtjejer

Tar ett försök lika lång tid som en menscykel? Om man gör korta protokollet. Kom på att jag glömde fråga läkaren hur lång tid det tar fr o m första sprutan till graviditest.

Jag har fått tid till BM den 18 nov för att lära mig ta sprutor. Tycker ni det är svårt?

• Calliope
    IVFtjejer skrev 2015-10-30 15:29:18 följande:

Tar ett försök lika lång tid som en menscykel? Om man gör korta protokollet. Kom på att jag glömde fråga läkaren hur lång tid det tar fr o m första sprutan till graviditest.

Jag har fått tid till BM den 18 nov för att lära mig ta sprutor. Tycker ni det är svårt?

Kör du det korta protokollet tar det lika långt tid som din menscykel, alltså ca 28 dagar från sprutstart till gravtest.

Jag tyckte inte det var svårt att ta sprutorna. Eftersom jag tar Menopur måste jag själv blanda ihop rätt dos, det var lite svårt i början, men att ta själva sprutan hade jag inte ont av. Det var bara att ta tag i lite magfett och sticka in sprutan, kändes knappt. Däremot gillade jag inte orgalutransprutorna. De var mycket grövre och sved en hel del.
  • IVFtjejer
    Calliope skrev 2015-10-30 19:10:19 följande:

Kör du det korta protokollet tar det lika långt tid som din menscykel, alltså ca 28 dagar från sprutstart till gravtest.

Jag tyckte inte det var svårt att ta sprutorna. Eftersom jag tar Menopur måste jag själv blanda ihop rätt dos, det var lite svårt i början, men att ta själva sprutan hade jag inte ont av. Det var bara att ta tag i lite magfett och sticka in sprutan, kändes knappt. Däremot gillade jag inte orgalutransprutorna. De var mycket grövre och sved en hel del.

tog du 0rgalutranet själv eller hjälpte nån vän/kille dig? Tänker att det kanske är lättare att nån annan tar så man kan slappna av på ett annat sätt.

Åh men så bra, en menscykel är ju inte alltför lång väntan:)
  • Calliope

Jag tog alla sprutorna själv, Menopur, Orgalutran, Ovitrelle. Har aldrig varit spruträdd av mig.

• stajlish

Hej, jag håller på med min första IVF-behandling nu... började i slutet av oktober :)

• Charlie310

Hoppas dom hittar spetmier hos min sambo i december så vi också får komma igång!

Sprutorna gav min sambo mig första gången vi skulle göra ivf(dom hittade inga spermier). Det var en kväll han inte var hemma, då bröt jag ihop men lyckades tillslut ta sprutorna. Sprutorna kan svida lite och ÄP tyckte jag inte alls var smärtsamt.

• PD1984

Hej på er.:) hur går det för er? Jag hade ÄP i onsdags o återföring på måndag. Själva ÄP tyckte jag gjorde fruktansvärt ont om jag jämnför med de andra gångerna

• Li79

Hej, hoppas jag får hoppa in här ????. Gör vårt första ivf-försök, privat på Carlanderska. Är 36 år och vi har två gemensamma barn sedan tidigare som kom till på naturlig väg. Gör korta protokollet och idag gjort ul som bara visade 5 ägg på stimuleringsdag sex. Är besviken på antalet men inte mycket att göra åt utan bara försöka tänka positivt!

• regnbagsbarn

Hej :)

Hoppar också in här. Vi gör vår första ivf. Är ett samkönat par och har gjort 4 inseminationer tidigare, varav en graviditet som tyvärr slutade i MA. Gör korta protokollet och har gjort 2 ul. I tisdags hade inte mycket hänt men idag såg det bra ut. Nytt ul på måndag och preliminärt äggplock på onsdag. Tar Gonal-f (150) och orgalutran. Mår skit, har svårt att sova och det kryper i kroppen. Hur mår ni av alla hormoner?

Hoppas vi kan följas åt till plus och bebis!

• Calliope

Jag är på tredje sprutdagen idag. På måndag ska jag göra första ultraljudet och kolla äggen.

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?