• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • phee

Hej här kommer en update. Kollade antal äggblåsor idag. De räknade ganska snabbt, att det var minst 10 men inget av dem var mogna för äggplock ännu. De måste mogna lite till och bli större, några var runt 10-12 mm och de vill att de ska va runt 17mm för att plocka dom 8om ja förstod rätt). Jag fick höjd dos puregon från 100 enheter till 125 enheter i två dagar till och på onsdag tar jag äl-sprutan. Äggplock blir på fredag.

Är så nervös alltså.

När de kom nära äggstockarna med staven blev jag yr och illamående, de är liksom ömma av allt de utsatts för.. I detta skede av behandlingen upplever jag mera smärta i ryggen.. Men annars mår jag bra.

Hoppas nu de växer till sig tills på fredag!!

Vad har jag att vänta mig på äggplocket? Läst att det kan vara ganska smärtsamt , någon som gjort det tidigare som vill dela med sig av sin erfarenhet (försök att inte skärmmas allt för mycket) :) ??

• irrbloss_83

Jag hoppar friskt in i tråden. Stimulerar just nu inför första äggplock, är på dag 5, med Gonal-F 100 E. 

Intressant att så många av er andra har haft huvudvärk, det är nog det enda jag märkt hittills, fast jag var inte säker på att det var hormonerna eftersom det var så lindrigt att jag nog knappt hade märkt det om jag inte stimulerat...

Trött är jag inte nåt värst, snarare lite mer energisk än vanligt. Men jag antar att det kommer, för jag tror inte att det lär vara så här enkelt hela tiden...

• Li79
    phee skrev 2015-11-16 14:36:03 följande:

Hej här kommer en update. Kollade antal äggblåsor idag. De räknade ganska snabbt, att det var minst 10 men inget av dem var mogna för äggplock ännu. De måste mogna lite till och bli större, några var runt 10-12 mm och de vill att de ska va runt 17mm för att plocka dom 8om ja förstod rätt). Jag fick höjd dos puregon från 100 enheter till 125 enheter i två dagar till och på onsdag tar jag äl-sprutan. Äggplock blir på fredag.

Är så nervös alltså.

När de kom nära äggstockarna med staven blev jag yr och illamående, de är liksom ömma av allt de utsatts för.. I detta skede av behandlingen upplever jag mera smärta i ryggen.. Men annars mår jag bra.

Hoppas nu de växer till sig tills på fredag!!

Vad har jag att vänta mig på äggplocket? Läst att det kan vara ganska smärtsamt , någon som gjort det tidigare som vill dela med sig av sin erfarenhet (försök att inte skärmmas allt för mycket) :) ??

Minst tio var väl jättebra! Spännande!! Jag har äggplock på fredag eller lördag - får veta på morgondagens UL.
    Detta med äggplock verkar väldigt individuellt, vissa känner knappt inget och andra desto mer. Tror man erbjuds smärtlindring och/el avslappnande och sen får man nog bara ta det som det kommer!
  • Li79
    irrbloss_83 skrev 2015-11-16 18:31:31 följande:

Jag hoppar friskt in i tråden. Stimulerar just nu inför första äggplock, är på dag 5, med Gonal-F 100 E. 

Intressant att så många av er andra har haft huvudvärk, det är nog det enda jag märkt hittills, fast jag var inte säker på att det var hormonerna eftersom det var så lindrigt att jag nog knappt hade märkt det om jag inte stimulerat...

Trött är jag inte nåt värst, snarare lite mer energisk än vanligt. Men jag antar att det kommer, för jag tror inte att det lär vara så här enkelt hela tiden...

Välkommen!
  • regnbagsbarn

Kul att det börjar närma sig äggplock för flera av oss. Jag var på tredje ul idag och hade 15 äggblåsor. På onsdag blir det äggplock och nu är det dags för ovitrelle! Vi får uppdatera hur det går här!

• Li79

Här blir det äggplock på torsdag!! Och några blåsor till hade ploppat upp så hade iaf 8-10 i rätt storlek!

• Calliope

Lycka till alla som har äggplock i veckan. Jag är på andra dagen med orgalutran och fyyy vad den svider.

• irrbloss_83
    Li79 skrev 2015-11-16 20:24:25 följande:
    Välkommen!
    Tack så mycket!
    Calliope skrev 2015-11-17 19:57:49 följande:

Lycka till alla som har äggplock i veckan. Jag är på andra dagen med orgalutran och fyyy vad den svider.

Jag körde min första Orgalutran idag, var förberedd (tack vare familjeliv) på att den skulle svida, men otrevlig var den, satt i säkert en timme efter och stackars magen blev röd. Nä, jag gillar nog Gonal-F bättre :)
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-17 19:57:49 följande:

Ja den svider :(. Tips från mig som sjuksköterska är att inte tveka och vara långsam utan tänk på att vara fast och bestämd när du för in kanylen. Då brukar det inte göra så ont!
  • regnbagsbarn

Då var äggplocket gjort. Vi blev verkligen väl omhändertagna och jag tycker inte att det gjorde särskilt ont. Fick dock bra smärtlindring. I slutet fick jag en blödning som gjorde att jag fick dropp som hämmade blödningen och fick stanna kvar längre tid än väntat. Nu är jag hemma, trött och har ont. Totalt 8 ägg plockades ut. Imorgon får vi veta hur det har gått!

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?