• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • Calliope

Fick mejl från min klinik i Danmark och av fem ägg som skulle odlas vidare blev det fyra blastocyster. Nu finns det två fyrcelliga embryon och fyra blastocyster som väntar i frysen. Det blev riktigt bra utdelning efter IVFen.

• regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-27 19:19:24 följande:

Fick mejl från min klinik i Danmark och av fem ägg som skulle odlas vidare blev det fyra blastocyster. Nu finns det två fyrcelliga embryon och fyra blastocyster som väntar i frysen. Det blev riktigt bra utdelning efter IVFen.

Grattis! Vilket resultat!

Hur mår alla ruvare?
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-27 19:23:13 följande:
    Grattis! Vilket resultat!

Hur mår alla ruvare?
    Tack jag mår fint. Ruvar på Blastocyst och är på dag 4 nu. Är helt säker på att det inte tagit sig. Blastocyst fäster snabbt (om det fäster) och jag har absolut inga känningar. Har ju varit gravid innan och är nog känslig för hcg för känner alltid snabbt att jag är gravid med ömma bröst och hunger/illamående. Vet att jag inte skall ge upp ännu men det känns hopplöst. Blir så arg på min kropp!
  • Li79
    Li79 skrev 2015-11-28 21:04:05 följande:
    Tack jag mår fint. Ruvar på Blastocyst och är på dag 4 nu. Är helt säker på att det inte tagit sig. Blastocyst fäster snabbt (om det fäster) och jag har absolut inga känningar. Har ju varit gravid innan och är nog känslig för hcg för känner alltid snabbt att jag är gravid med ömma bröst och hunger/illamående. Vet att jag inte skall ge upp ännu men det känns hopplöst. Blir så arg på min kropp!
    Måste förtydliga :) Fysiskt mår jag fint, tack för du frågar Regnbågsbarn! Känner bara mig en aning nere just nu.
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-28 21:04:05 följande:

Förstår precis vad du menar. Har ju också varit gravid tidigare dock utan att det ledde till ett barn men jag känner heller inget... är på RD5 idag och testade vid lunch. Helt klart negativt. Vet att det är tidigt men känns ändå som att testet överensstämmer med det jag känner... försöker tänka på att det finns två i frysen, kanske är någon av dem guldägget!
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-28 21:58:33 följande:
    Förstår precis vad du menar. Har ju också varit gravid tidigare dock utan att det ledde till ett barn men jag känner heller inget... är på RD5 idag och testade vid lunch. Helt klart negativt. Vet att det är tidigt men känns ändå som att testet överensstämmer med det jag känner... försöker tänka på att det finns två i frysen, kanske är någon av dem guldägget!
    Ja jag hoppas också på guldägg i frysen :)
    Testat negativt idag på RD5...
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-29 14:48:00 följande:

Ja jag hoppas också på guldägg i frysen :)

Testat negativt idag på RD5...

Vi är ju ganska tidiga med testande, men jag har svårt att hålla mig. Tålamod är inte min starkaste sida...

Hur går det för dig Calliope?
  • Calliope

[quote=76059687][quote-nick]regnbagsbarn skrev 2015-11-29 17:19:38 följande:[/quote-nick]

Vi är ju ganska tidiga med testande, men jag har svårt att hålla mig. Tålamod är inte min starkaste sida...

Hur går det för dig Calliope?

[/

Jag har inte börjat testa ännu men jag fick ett tvådagars i måndags så det är väl lite tidigt för mig att börja känna något.

Trist att ni tror att det inte har gått vägen, men ni har ju å andra sidan testat tidigt. Jag håller fortfarande tummarna att alla ruvare får en tidig julklapp.

• stajlish
    Calliope skrev 2015-11-24 08:12:25 följande:

Är det någon mer som använder Lutinus? På min förra IVF hade jag Crinone och det var som att gå med keso i snippan. Nu rinner det och är jättekladdigt (ursäkta för detaljerad beskrivning), ska det vara så?

Japp, det är så det ska va dessvärre :)
  • Regnbågsdröm

Hej! Nu kan jag ju faktiskt vara med i den här gruppen istället. Var med i septembergruppen innan, men misslyckades med vårt första försök. Snart är det dags att påbörja försök nummer 2. Vi kört långt protokoll och börjar med synarela den 10 december. Planerat äggplock vecka 2. Kul att kunna följas åt här!

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?