• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-12-05 18:11:35 följande:

Det går inge vidare. Tog test idag på min testdag och det stod 1-2 veckor. Testade då med ett vanligt som fortfarande visade ett relativt svagt plus. Så det som fanns har nog avstannat. Ska åka på semester på fredag och hoppas att blödningen kommer innan i så fall. Inte kul att strutta runt i Thailand med blödningar. Men men...

Men "gravid 1-2" är väl rimligt? Jag hoppas inte att det har avstannat utan att du får starka plus efter Thailand! Jag håller tummarna här!
  • Calliope
    regnbagsbarn skrev 2015-12-06 12:33:40 följande:

Calliope! Hur går det för dig?

Tror tyvärr inte det har gått den här gången. Fick en blödning idag och det känns som mensen är på gång. Tur att det finns sex små eskimåer och väntar i frysen. Ska vila kropp och själ i december. Satsar på frysförsök i januari i stället.
  • stajlish
    Calliope skrev 2015-12-06 17:58:06 följande:
    Tror tyvärr inte det har gått den här gången. Fick en blödning idag och det känns som mensen är på gång. Tur att det finns sex små eskimåer och väntar i frysen. Ska vila kropp och själ i december. Satsar på frysförsök i januari i stället.
    Vilken RD är du på?
  • Calliope
    stajlish skrev 2015-12-06 19:39:56 följande:

Vilken RD är du på?

Jag har testdag imorgon. Tog ett gravtest igår som var negativt.
  • Li79
    Calliope skrev 2015-12-06 20:22:08 följande:
    Jag har testdag imorgon. Tog ett gravtest igår som var negativt.
    Positivt el negativt, hur har det gått? Håller tummarna för dig!

Här har det gått åt pipsvängen - började störtblöda idag - så nya tag nästa år istället. Vi har fyra blastocyster kvar i frysen!
  • Calliope
    Li79 skrev 2015-12-08 22:35:26 följande:

Positivt el negativt, hur har det gått? Håller tummarna för dig!

Här har det gått åt pipsvängen - började störtblöda idag - så nya tag nästa år istället. Vi har fyra blastocyster kvar i frysen!

Det gick åt pipsvängen med mig också. Jag kommer göra frysförsök i januari och hoppas det går bättre då.
  • regnbagsbarn

Då blev det missfall här... så nu är vi på -10. Nu är det fysisk återhämtning ett par månader innan nästa återföring. Börjar bli rädd för att det är mig det är fel på.... Två graviditeter lika med inga barn.

• Nicka
    regnbagsbarn skrev 2015-12-12 16:12:04 följande:

Då blev det missfall här... så nu är vi på -10. Nu är det fysisk återhämtning ett par månader innan nästa återföring. Börjar bli rädd för att det är mig det är fel på.... Två graviditeter lika med inga barn.

Så tråkigt :(
    Kram
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-12-12 22:12:04 följande:

Så himla trist! Ledsen för er skull... Men vi får kämpa ihop nästa år istället...

Jag fick ett barn, efter det tre missfall (inkl en missfallsutredning som ej visade på något) sedan ett friskt barn till. Nu några år senare så har jag fått två tidiga missfall igen. Förstår ju att kroppen måste selektera men ibland undrar jag verkligen om allt står rätt till där inne...
  • Li79
    Calliope skrev 2015-12-09 13:23:14 följande:
    Det gick åt pipsvängen med mig också. Jag kommer göra frysförsök i januari och hoppas det går bättre då.
    Då hoppas o kämpar vi ihop!
  • Sanaa

Hejsan jag har en fundering, jag har ett barn sedan tidigare genom ivf, vi har fyra befruktade ägg kvar i frysen. Kommer vi behöva att bekosta allt själva eftersom att vi har redan ett barn ?

• Nicka
    Sanaa skrev 2015-12-14 09:10:21 följande:

Hejsan jag har en fundering, jag har ett barn sedan tidigare genom ivf, vi har fyra befruktade ägg kvar i frysen. Kommer vi behöva att bekosta allt själva eftersom att vi har redan ett barn ?

Tror de funkar så att "poängen" försvinner o ni får bekosta återinförande själva, man betalar väl även en frysavgift?!
  • stajlish
    Calliope skrev 2015-12-09 07:23:14 följande:
    Samma här! Negativt =( och det blir FET av vår blastocyst v.3 =)
  • Nicka

Då är äggplocket avklarat och vi är på väg hem.
    De gick bra fick gott om smärtstillande innan och en lugnande.
    Plockade ut 12 ägg och för att vi ska få vara med i studien (PGS) måste 5 av dessa bli befruktade.
    Imorgon får vi besked..

Nickasworld.blogg.se

• Calliope
    Nicka skrev 2015-12-16 16:06:47 följande:

Då är äggplocket avklarat och vi är på väg hem.

De gick bra fick gott om smärtstillande innan och en lugnande.

Plockade ut 12 ägg och för att vi ska få vara med i studien (PGS) måste 5 av dessa bli befruktade.

Imorgon får vi besked..

Nickasworld.blogg.se

12 st är ju jättebra, håller tummarna. Lycka till.
  • Nicka
    Calliope skrev 2015-12-16 16:47:52 följande:
    12 st är ju jättebra, håller tummarna. Lycka till.
    Tack :)
  • Nicka

Nu äntligen ringde dom från Carlanderska, 5st är befruktade och vi kom med i studien :)
    Om vi kommer med i test gruppen eller inte får vi inte reda på förräns vid ev graviditet men detta va ett mål på vägen :)
    Eftersom vi gör missfallsutredning ville vår läkare att vi skall vänta med fet tills den är klar så de blir nog nån gång i feb-mars..
    Känns länge men chanserna ökar för att vår längtan skall bli sann.

Nickasworld.blogg.se

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?