• Nicka

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej på er alla! Hoppar in här om de är ok?
    Har idag påbörjat vårt 4e IVF försök.
    Denna gång blir de långa protokollet, så börjat med Synarela nässpray. Vet ej hur länge innan jag skall börja med sprutor, skall ringa kliniken när mensen kommer,så om en vecka eller så.
    Om allt går som de ska är äggplock planerat till den 16 dec.
    Kommer att bli totalfrys då vi ska ingå i en forskningsstudie.

Nickasworld.blogg.se

• Nicka

Någon mer här som kör eller kört de långa protokollet?
    Är idag på skithumör..arg, ledsen o nedstämd, ska få mens på fredag om den nu kommer då när jag tar nässpray.
    Brukar inte ha pms så jag gissar på att de jag upplever är biverkningar på Synarelan...

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Li79 skrev 2015-11-24 16:30:48 följande:

Nu ruvar jag också på en blastocyst!

Grattis och lycka till!
  • Nicka
    Calliope skrev 2015-11-24 08:12:25 följande:

Är det någon mer som använder Lutinus? På min förra IVF hade jag Crinone och det var som att gå med keso i snippan. Nu rinner det och är jättekladdigt (ursäkta för detaljerad beskrivning), ska det vara så?

Har oxå använt Lutinus ett par gånger, inte alls trevligt, kladdigt o så blir de klumpar blää knappt så att de räcker med trosskydd.
    Tyvärr är de nått man får stå ut med..
  • Nicka

Då va första Menopur sprutan tagen :)
    Lite fix o trix och ångest när jag skulle sticka mej, men jag gjorde de! Nöjd med mej själv :) sambon peppade på bra.

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    regnbagsbarn skrev 2015-12-12 16:12:04 följande:

Då blev det missfall här... så nu är vi på -10. Nu är det fysisk återhämtning ett par månader innan nästa återföring. Börjar bli rädd för att det är mig det är fel på.... Två graviditeter lika med inga barn.

Så tråkigt :(
    Kram
  • Nicka
    Sanaa skrev 2015-12-14 09:10:21 följande:

Hejsan jag har en fundering, jag har ett barn sedan tidigare genom ivf, vi har fyra befruktade ägg kvar i frysen. Kommer vi behöva att bekosta allt själva eftersom att vi har redan ett barn ?

Tror de funkar så att "poängen" försvinner o ni får bekosta återinförande själva, man betalar väl även en frysavgift?!
  • Nicka

Då är äggplocket avklarat och vi är på väg hem.
    De gick bra fick gott om smärtstillande innan och en lugnande.
    Plockade ut 12 ägg och för att vi ska få vara med i studien (PGS) måste 5 av dessa bli befruktade.
    Imorgon får vi besked..

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Calliope skrev 2015-12-16 16:47:52 följande:
    12 st är ju jättebra, håller tummarna. Lycka till.
    Tack :)
  • Nicka

Nu äntligen ringde dom från Carlanderska, 5st är befruktade och vi kom med i studien :)
    Om vi kommer med i test gruppen eller inte får vi inte reda på förräns vid ev graviditet men detta va ett mål på vägen :)
    Eftersom vi gör missfallsutredning ville vår läkare att vi skall vänta med fet tills den är klar så de blir nog nån gång i feb-mars..
    Känns länge men chanserna ökar för att vår längtan skall bli sann.

Nickasworld.blogg.se

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?