• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • IVFtjejer
    IVFjustnu skrev 2015-10-29 19:08:51 följande:

Hej, jag och min sambo ska börja med ivf nu i början av nov. Hur många försök har ni gjort och hur gamla är ni? Själv är jag 31 år. 

Hej!

Vad spännande! Ska ni köra långa eller korta protokollet? Jag är 30 år och det här kommer bli vårt första IVF. Innan har vi kört pergotime sen februari men det har inte tagit sig så ser fram emot att testa nåt annat. Hur kommer det sig att ni gör IVF? Jag har PCO och ingen egen ÄL
  • Calliope

[quote=75936110][quote-nick]IVFtjejer skrev 2015-10-29 16:55:57 följande:[/quote-nick]

Usch vad jobbigt, verkligen min skräck att ÄP ska göra ont eller att jag ska bli överstimulerad. Jag låg tydligen väldigt mycket i riskzonen för det sistnämnda och man kommer förmodligen frysa alla ägg och göra en FET i nästa cykel. Vad är orgalutran?

[/

Orgalutran tar man för att förhindra spontan ägglossning. Man vill ju inte att äggen ska rymma i förtid.

• Calliope

[quote=75936653][quote-nick]IVFjustnu skrev 2015-10-29 19:08:51 följande:[/quote-nick]

Hej, jag och min sambo ska börja med ivf nu i början av nov. Hur många försök har ni gjort och hur gamla är ni? Själv är jag 31 år. 

[/

Jag har gjort en IVF innan och då blev jag gravid med sonen. Är 38 år.

• PD1984

Hej! Jag har äp v 46 så är inne på min andra dag med Gonal-F :) lycka till alla

• Pingvin

Hej:) ska börja med ivf på torsdag nästa v:) . Kort protokoll,hoppas man mår helt ok med medicinerna. Har 2 barn tidigare ( naturligt gravid) , vill så gärna ha en 3:a och har försökt nu i ett år,så nu betalar vi själv :)) är 36 nu och tiden rinner iväg...

• IVFjustnu

Jag har tidigare gjort insemination i Danmark några st och sen 2 st här men inget av det har tagit sig så barnmorskan föreslog att vi skulle gå direkt på IVF då. Vad menas med långt eller kort protokoll? 

• Kvinna84a

Hej! Vi har precis påbörjat vårat andra försök.. Började med gonal f igår.. Hoppas att det går vägen denna gång.. Väntan mellan försöken har känts olidligt. Men nu är vi här och håller alla tummar och tår :)

• malre

Jag ska börja med sprutorna nästa vecka. Första IVF och första barnet

• Calliope

[quote=75938279][quote-nick]IVFjustnu skrev 2015-10-30 08:33:18 följande:[/quote-nick]

Jag har tidigare gjort insemination i Danmark några st och sen 2 st här men inget av det har tagit sig så barnmorskan föreslog att vi skulle gå direkt på IVF då. Vad menas med långt eller kort protokoll? 

[/

Långt protokoll menas med att man först får en nässpray som man använder ett par veckor. Den gör att kroppen går in i klimakteriet. Sedan gör man hormonbehandlingen.

Vid kort protokoll börjar man med hormonsprutorna dag två i sin menscykel.

• IVFjustnu

nä jag har kort protokoll väntar på att mensen ska komma igång så ska jag börja med sprutor. 

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?