• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-13 17:34:43 följande:

Jag är på tredje sprutdagen idag. På måndag ska jag göra första ultraljudet och kolla äggen.

Spännande! Lycka till!
  • malre

Jag är på 6e sprutdagen, det går bra men känner mig trött och illamående... Inbilning eller biverkning?
    Äggen växer i alla fall, jämna och fina. Prel äp på tisdag

• Mrs Liljekonvalj

Hej får man hänga på här om man kör FET ivf? :) vi satte in en fryst blastocyst den 5 nov, så har nu ruvat en dryg vecka.... Har huvudvärk o fått en miniblödning, så vet inte vad jag ska tro.

Vi har en son sedan tidigare som oxå blev till via ivf 2014.. Nu håller vi tummen för ett syskon!

• phee

Jag är också i full gång med vår första ivf beh, trött frusen illamående och en obehaglig ägglossningsliknande smärta . Höger äggstock är i full gång jag menar mycket aktivitet där medans vänster är lite lugnare känns de som. Spännande detta , första ul på måndag o se hur de ligger till med blåsorna. Om jag gissar så tror jag att de är många blåsor på g . Känns som jag ska sprängas imellanåt.

Ikväll är de dags för orgalutranet för första gången.. ska väl bara ta i och göra det så snabbt som möjlig t gör man de sakta gör de ondare har ja hört....

• regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-13 19:03:29 följande:

Jag är också i full gång med vår första ivf beh, trött frusen illamående och en obehaglig ägglossningsliknande smärta . Höger äggstock är i full gång jag menar mycket aktivitet där medans vänster är lite lugnare känns de som. Spännande detta , första ul på måndag o se hur de ligger till med blåsorna. Om jag gissar så tror jag att de är många blåsor på g . Känns som jag ska sprängas imellanåt.

Ikväll är de dags för orgalutranet för första gången.. ska väl bara ta i och göra det så snabbt som möjlig t gör man de sakta gör de ondare har ja hört....

Jag tycker inte orgalutranen känns så mycket. Svider lite direkt efteråt men sedan är det lugnt igen. Dock är nålen lite jobbigare att få genom huden men om man är lite mer bestämd går det bra! Hoppas det går bra för dig :)
  • phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-13 19:47:55 följande:

Jag tycker inte orgalutranen känns så mycket. Svider lite direkt efteråt men sedan är det lugnt igen. Dock är nålen lite jobbigare att få genom huden men om man är lite mer bestämd går det bra! Hoppas det går bra för dig :)

Åååh jag önskar att jag hade läst ditt inlägg innan jag tog sprutan! Jag blev väldigt positivt överraskad! Det var inte så farligt. Gick väldigt bra faktiskt, som du säger Sved det bara lite mer efteråt. Det hela firades genom ett besök på maxi och jordnötsringar :)
  • Li79
    malre skrev 2015-11-13 18:14:32 följande:

Jag är på 6e sprutdagen, det går bra men känner mig trött och illamående... Inbilning eller biverkning?
    Äggen växer i alla fall, jämna och fina. Prel äp på tisdag

Jag är också trött, tillochmed somnat till mitt på dan vilket aldrig händer annars. Även illamående av o till de senaste dagarna... Är också på 6:e sprutdagen och har prel äp på torsd el fredag nästa vecka (stimdagv12-13)..
  • Li79
    Mrs Liljekonvalj skrev 2015-11-13 18:53:34 följande:

Hej får man hänga på här om man kör FET ivf? :) vi satte in en fryst blastocyst den 5 nov, så har nu ruvat en dryg vecka.... Har huvudvärk o fått en miniblödning, så vet inte vad jag ska tro.

Vi har en son sedan tidigare som oxå blev till via ivf 2014.. Nu håller vi tummen för ett syskon!

Vad spännande! Hur är det med testdag vid ivf? Håller tummarna för er!
  • Mrs Liljekonvalj
    Li79 skrev 2015-11-13 23:59:38 följande:

Vad spännande! Hur är det med testdag vid ivf? Håller tummarna för er!

Tack! Vi håller oxå alla tummar o tår!

Vi fick testdag tre veckor efter insättning, dvs 26/11 men vi tänkte testa i slutet på nästa vecka...:)
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-13 22:00:05 följande:

Åååh jag önskar att jag hade läst ditt inlägg innan jag tog sprutan! Jag blev väldigt positivt överraskad! Det var inte så farligt. Gick väldigt bra faktiskt, som du säger Sved det bara lite mer efteråt. Det hela firades genom ett besök på maxi och jordnötsringar :)

Skönt att det gick bra! Jag tycker att det har blivit lite värre såhär i slutet men överkomligt hela vägen. Då har jag ändå sprutat många dagar och har näst sista dagen idag. Kämpa på!
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?