• phee

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Jag är också i full gång med vår första ivf beh, trött frusen illamående och en obehaglig ägglossningsliknande smärta . Höger äggstock är i full gång jag menar mycket aktivitet där medans vänster är lite lugnare känns de som. Spännande detta , första ul på måndag o se hur de ligger till med blåsorna. Om jag gissar så tror jag att de är många blåsor på g . Känns som jag ska sprängas imellanåt.

Ikväll är de dags för orgalutranet för första gången.. ska väl bara ta i och göra det så snabbt som möjlig t gör man de sakta gör de ondare har ja hört....

• phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-13 19:47:55 följande:

Jag tycker inte orgalutranen känns så mycket. Svider lite direkt efteråt men sedan är det lugnt igen. Dock är nålen lite jobbigare att få genom huden men om man är lite mer bestämd går det bra! Hoppas det går bra för dig :)

Åååh jag önskar att jag hade läst ditt inlägg innan jag tog sprutan! Jag blev väldigt positivt överraskad! Det var inte så farligt. Gick väldigt bra faktiskt, som du säger Sved det bara lite mer efteråt. Det hela firades genom ett besök på maxi och jordnötsringar :)
  • phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 19:33:48 följande:
    Skönt att det gick bra! Jag tycker att det har blivit lite värre såhär i slutet men överkomligt hela vägen. Då har jag ändå sprutat många dagar och har näst sista dagen idag. Kämpa på!
    Va skönt att du snart är klar ! Hoppas det tar sig för er! Vilka kämpar vi är allihopa som går igenom detta !
  • phee
    Mrs Liljekonvalj skrev 2015-11-13 18:53:34 följande:

Hej får man hänga på här om man kör FET ivf? :) vi satte in en fryst blastocyst den 5 nov, så har nu ruvat en dryg vecka.... Har huvudvärk o fått en miniblödning, så vet inte vad jag ska tro.

Vi har en son sedan tidigare som oxå blev till via ivf 2014.. Nu håller vi tummen för ett syskon!

Hoppas det går bra för er ! :)
  • phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 19:44:33 följande:
    Verkligen! För mig har ivf-processen varit oerhört påfrestande än så länge och då är vi inte ens framme vid äggplock än. Jag hoppas ni andra inte behöver må så dåligt som jag gör.
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 19:44:33 följande:
    Verkligen! För mig har ivf-processen varit oerhört påfrestande än så länge och då är vi inte ens framme vid äggplock än. Jag hoppas ni andra inte behöver må så dåligt som jag gör.
    Usch, ja det är ingen dans på rosor! Hur mår du vad är det som du upplever jobbigast ? Självklart förstår jag om du mår dåligt , det är mycket man inte kan föreställa sig innan man väl är mitt i processen.. Oron och känslan att känna sig ensam är värst för mig. Vi har heller inte kommit så längt som till Äggplock..

• phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 20:00:37 följande:
    Jag är såklart orolig och funderar mycket på alla steg i processen men det jobbigaste just nu är alla fysiska symptom. Jag svettas som att jag vore i klimakteriet och det kryper i kroppen så att jag inte kan sova. Sover typ 4 tim per natt och har gjort så i 2 veckor. Jag pratade med min läkare igår, han sa att sömnsvårigheterna nog beror mer på stress men att hormonerna gör att kroppen hanterar stress sämre och oron ökar. Så jag hoppas snart få återgå till mitt liv (fast gravid) innan ivfn, då jag kunde sova...
    Det låter väldigt jobbigt att du har så starka fysiska symptom!:( Jag hade väldigt svårt att sova första dagarna och svettades också supermycket men de har avtagit nu senaste dagarna.. Men någonting säger mig att det kanske trotsallt är bra att få symptom (förstå mig rätt) då händer det något i kroppen. Jag som numera upplever att mina symptom avtagit blir istället orolig att jag kanske har för låg dos osv...Hoppas du snart mår bättre! och att allt i slutändan blir värt det :) Får försöka tänka på det! :)
  • phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 20:22:33 följande:
    Tack för din pepp! Jag tror inte att symptom som minskar behöver betyda att det inte händer något men däremot att din kropp är bättre på att vänja sig. Har du varit på ul?

Jag tror att vi om ett tag kommer se på våra bebisar och tänka tillbaka på denna tiden som något oerhört häftigt!
    Hoppas det! Nej vi ska på första Ul på måndag, är nervös att det ska vara för dåligt med blåsor och att jag måste höja dosen. Jag har 100 enheter ,( har fått för mig att det är ganska låg dos) Har ni varit på Ul ?
    Ja! Hoppas det går vägen för oss !! :)
  • phee
    regnbagsbarn skrev 2015-11-14 20:44:45 följande:
    Gör mitt tredje ul på måndag. Det är tänkt att vi bestämma dag för äggplock så jag hoppas allt ser bra ut. Jag började på 125 e och efter första ul höjde dem till 150, så jag tror du ligger ganska lågt. Håller tummarna för er på måndag!
    Okej! Hoppas ni får datum för Äp! Ja vi får se på måndag hur det går för oss båda, enligt deras beräkningar så ska  Äp  ske v 47 för oss.  Undrar hur de kan förutse det innan de tittat hur det ser ut?... Men kanske har o göra med att jag har bra äggreserver eller nått.. Kan hända att de höjer min dos kanske.. frågorna bara snurrar runt i huvudet! Vi får se helt enkelt.. Lycka till nu så får vi uppdatera hur det går här! :)
  • phee
    Li79 skrev 2015-11-14 23:17:33 följande:
    Ja alla är kämpar! Känner mig också ensam i processen trots min man. En person vet om bland vännerna o hon har själv genomgått processen så det känns skönt att prata med henne. Vad tycker ni är mest påfrestande?
    Hur många blåsor var det på Ul ? JAg och min sambo har inte berättat för någon i vår omgivning, trots att vi har bekanta som genomgått denna resa tidigare och ibland vill jag bara skrika ut för allt o alla vad jag går igenom här! Men vill också hålla detta lite för oss själva beroende på utgången av det hela.. Vilka otroligt starka människor vi är egentligen! :) För mig har Familjeliv blivit något som känns jättebra för mig, här kan man stötta varandra och följas åt på vägen!
    Det som känns mest påfrestande för mig är väntan, jag har dåligt tålamod och vill så gärna att det ska gå bra. Oron är stor hos mig vilket jag tycker är jobbigast!

• phee
    Li79 skrev 2015-11-15 15:27:50 följande:
    Bara 5 st på första UL tyvärr. Några till låg och "lurade" lite så eventuellt nån mer. Är skitbesviken över det låga antalet samtidigt som jag vet att kvaliteten är det viktigaste och att det faktiskt bara räcker med en för en graviditet.. Var i processen är du? De första dagarna av Gonal F hade jag huvudvärk o trött. Nu mest massa flytningar o svullen om magen... Ni?
    Okej, ja förstår, man vill ju ha massor av fina ägg trots att det är som du säger, det är kvalitén som räknas!
    Jag har puregon och är på sprutdag 7 just nu. Ska på första Ul imorgon för att se hur ser ut för oss och antal ägg. De har sagt äp V. 47 till oss så hoppas vi får ett bra resultat imorgon. (jag känner på mig att de kommer höja min dos och förlänga behandlingen)..
    Jag känner mest av en värk i ryggen och öm av allt stickande, svettningar har jag haft en del av också. svullen ja , men inte lika illa som första 2-3 dygnen, det har avtagit lite. Illamående och huvudvärk hhar jag haft nästan varje dag så det har jag vant mig vid :/

En fråga bara, stämmer det att äggstockarna svullnar upp från att vara små som valnötter till storleken av en apelsin ? Källa :..(Kom över nått på nätet) :/
  • phee
    Calliope skrev 2015-11-15 14:54:26 följande:

Idag är jag på sprutdag fem och jag fryser och svettas om vartannat. Kan inte minnas att det var så här på min förra IVF. Hur är det för er andra? Har ni också besvär under hormonbehandlingen?

Jag känner igen.. är på sprutdag 7!
  • phee

Hej här kommer en update. Kollade antal äggblåsor idag. De räknade ganska snabbt, att det var minst 10 men inget av dem var mogna för äggplock ännu. De måste mogna lite till och bli större, några var runt 10-12 mm och de vill att de ska va runt 17mm för att plocka dom 8om ja förstod rätt). Jag fick höjd dos puregon från 100 enheter till 125 enheter i två dagar till och på onsdag tar jag äl-sprutan. Äggplock blir på fredag.

Är så nervös alltså.

När de kom nära äggstockarna med staven blev jag yr och illamående, de är liksom ömma av allt de utsatts för.. I detta skede av behandlingen upplever jag mera smärta i ryggen.. Men annars mår jag bra.

Hoppas nu de växer till sig tills på fredag!!

Vad har jag att vänta mig på äggplocket? Läst att det kan vara ganska smärtsamt , någon som gjort det tidigare som vill dela med sig av sin erfarenhet (försök att inte skärmmas allt för mycket) :) ??

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?