• IVFtjejer

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej,

Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

Nån mer som ska starta IVF?

• Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-23 18:37:36 följande:

Nu ruvar jag på ett fint fyrcelligt embryo. Testdag blir 7/12. Två fyrcelliga åkte direkt in i frysen och resterande fem ska odlas till blastocyster.

Åh så roligt! Hoppas resterande utvecklas till fina blastocyster så du har ytterligare till frysen. Håller tummarna!

Många säger att ruvardagarna går otroligt långsamt men vi får väl se hur det blir för oss :)
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-23 19:01:27 följande:

Åh så roligt! Hoppas resterande utvecklas till fina blastocyster så du har ytterligare till frysen. Håller tummarna!

Många säger att ruvardagarna går otroligt långsamt men vi får väl se hur det blir för oss :)

Just nu känner jag mest tacksamhet för att ha kommit såhär långt... för mig har varje moment inneburit oro för att behöva bryta men nu är det verkligen utom kontroll. Nu gäller det bara att tänka positivt, försöka må bra och vara snäll mot sig själv.
  • Calliope

Är det någon mer som använder Lutinus? På min förra IVF hade jag Crinone och det var som att gå med keso i snippan. Nu rinner det och är jättekladdigt (ursäkta för detaljerad beskrivning), ska det vara så?

• Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-23 19:18:31 följande:
    Just nu känner jag mest tacksamhet för att ha kommit såhär långt... för mig har varje moment inneburit oro för att behöva bryta men nu är det verkligen utom kontroll. Nu gäller det bara att tänka positivt, försöka må bra och vara snäll mot sig själv.
    Ja jag håller med, försöker också tänka snälla tankar. Allt i proceduren är så ovisst och jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Nu har jag turen att redan ha barn, vilket har hjälpt mig mycket..
    Hoppas vi alla kommer bli föräldrar 2016 ??
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-24 08:12:25 följande:

Är det någon mer som använder Lutinus? På min förra IVF hade jag Crinone och det var som att gå med keso i snippan. Nu rinner det och är jättekladdigt (ursäkta för detaljerad beskrivning), ska det vara så?

Ja i mina papper står det att delar av läkemedlet rinner ut. Ej så trevligt precis men jag upplever att det rinner ut mindre när jag använder den där staven.
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-24 16:30:48 följande:

Nu ruvar jag också på en blastocyst!

Vad roligt! Nu hoppas vi jättemycket! :)
  • Nicka
    Li79 skrev 2015-11-24 16:30:48 följande:

Nu ruvar jag också på en blastocyst!

Grattis och lycka till!
  • Nicka
    Calliope skrev 2015-11-24 08:12:25 följande:

Har oxå använt Lutinus ett par gånger, inte alls trevligt, kladdigt o så blir de klumpar blää knappt så att de räcker med trosskydd.
    Tyvärr är de nått man får stå ut med..
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?