• regnbagsbarn

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Hej :)

Hoppar också in här. Vi gör vår första ivf. Är ett samkönat par och har gjort 4 inseminationer tidigare, varav en graviditet som tyvärr slutade i MA. Gör korta protokollet och har gjort 2 ul. I tisdags hade inte mycket hänt men idag såg det bra ut. Nytt ul på måndag och preliminärt äggplock på onsdag. Tar Gonal-f (150) och orgalutran. Mår skit, har svårt att sova och det kryper i kroppen. Hur mår ni av alla hormoner?

Hoppas vi kan följas åt till plus och bebis!

• regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-13 17:34:43 följande:

Jag är på tredje sprutdagen idag. På måndag ska jag göra första ultraljudet och kolla äggen.

Spännande! Lycka till!
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-13 19:03:29 följande:

Jag är också i full gång med vår första ivf beh, trött frusen illamående och en obehaglig ägglossningsliknande smärta . Höger äggstock är i full gång jag menar mycket aktivitet där medans vänster är lite lugnare känns de som. Spännande detta , första ul på måndag o se hur de ligger till med blåsorna. Om jag gissar så tror jag att de är många blåsor på g . Känns som jag ska sprängas imellanåt.

Ikväll är de dags för orgalutranet för första gången.. ska väl bara ta i och göra det så snabbt som möjlig t gör man de sakta gör de ondare har ja hört....

Jag tycker inte orgalutranen känns så mycket. Svider lite direkt efteråt men sedan är det lugnt igen. Dock är nålen lite jobbigare att få genom huden men om man är lite mer bestämd går det bra! Hoppas det går bra för dig :)
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-13 22:00:05 följande:

Åååh jag önskar att jag hade läst ditt inlägg innan jag tog sprutan! Jag blev väldigt positivt överraskad! Det var inte så farligt. Gick väldigt bra faktiskt, som du säger Sved det bara lite mer efteråt. Det hela firades genom ett besök på maxi och jordnötsringar :)

Skönt att det gick bra! Jag tycker att det har blivit lite värre såhär i slutet men överkomligt hela vägen. Då har jag ändå sprutat många dagar och har näst sista dagen idag. Kämpa på!
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-14 19:39:22 följande:

Va skönt att du snart är klar ! Hoppas det tar sig för er! Vilka kämpar vi är allihopa som går igenom detta !

Verkligen! För mig har ivf-processen varit oerhört påfrestande än så länge och då är vi inte ens framme vid äggplock än. Jag hoppas ni andra inte behöver må så dåligt som jag gör.
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-14 19:54:00 följande:

Usch, ja det är ingen dans på rosor! Hur mår du vad är det som du upplever jobbigast ? Självklart förstår jag om du mår dåligt , det är mycket man inte kan föreställa sig innan man väl är mitt i processen.. Oron och känslan att känna sig ensam är värst för mig. Vi har heller inte kommit så längt som till Äggplock..

Jag är såklart orolig och funderar mycket på alla steg i processen men det jobbigaste just nu är alla fysiska symptom. Jag svettas som att jag vore i klimakteriet och det kryper i kroppen så att jag inte kan sova. Sover typ 4 tim per natt och har gjort så i 2 veckor. Jag pratade med min läkare igår, han sa att sömnsvårigheterna nog beror mer på stress men att hormonerna gör att kroppen hanterar stress sämre och oron ökar. Så jag hoppas snart få återgå till mitt liv (fast gravid) innan ivfn, då jag kunde sova...
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-14 20:14:32 följande:

Det låter väldigt jobbigt att du har så starka fysiska symptom!:( Jag hade väldigt svårt att sova första dagarna och svettades också supermycket men de har avtagit nu senaste dagarna.. Men någonting säger mig att det kanske trotsallt är bra att få symptom (förstå mig rätt) då händer det något i kroppen. Jag som numera upplever att mina symptom avtagit blir istället orolig att jag kanske har för låg dos osv...Hoppas du snart mår bättre! och att allt i slutändan blir värt det :) Får försöka tänka på det! :)

Tack för din pepp! Jag tror inte att symptom som minskar behöver betyda att det inte händer något men däremot att din kropp är bättre på att vänja sig. Har du varit på ul?

Jag tror att vi om ett tag kommer se på våra bebisar och tänka tillbaka på denna tiden som något oerhört häftigt!
  • regnbagsbarn
    phee skrev 2015-11-14 20:36:14 följande:

Hoppas det! Nej vi ska på första Ul på måndag, är nervös att det ska vara för dåligt med blåsor och att jag måste höja dosen. Jag har 100 enheter ,( har fått för mig att det är ganska låg dos) Har ni varit på Ul ?

Ja! Hoppas det går vägen för oss !! :)

Gör mitt tredje ul på måndag. Det är tänkt att vi bestämma dag för äggplock så jag hoppas allt ser bra ut. Jag började på 125 e och efter första ul höjde dem till 150, så jag tror du ligger ganska lågt. Håller tummarna för er på måndag!
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-14 23:17:33 följande:

Ja alla är kämpar! Känner mig också ensam i processen trots min man. En person vet om bland vännerna o hon har själv genomgått processen så det känns skönt att prata med henne. Vad tycker ni är mest påfrestande?

Har du varit på ul tidigare? Hur såg det ut då? För mig har biverkningarna av hormonerna varit mest påfrestande och oron för vad som kan gå fel i varje steg. Jag försöker dock att tänka positivt. Det låter tungt att du känner dig ensam. Jag och min sambo pratar väldigt mycket om hur vi känner och vi är ganska öppna med processen för våra vänner. Min sambo har dock inget behov av familjeliv, vilket jag tycker ger mig extra styrka. Lycka till på tisdag!
  • regnbagsbarn

Kul att det börjar närma sig äggplock för flera av oss. Jag var på tredje ul idag och hade 15 äggblåsor. På onsdag blir det äggplock och nu är det dags för ovitrelle! Vi får uppdatera hur det går här!

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?