• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (Tjalle)
    taquine skrev 2015-10-28 07:12:49 följande:

Jag undrar också hur du orkar starta alla dessa trådar..Nej en normal 30åring springer inte efter småtjejer på 16år. Säger sig självt. 

Förståndshandikapp eller gravt störd på annat sätt hade jag gissat på .

Nu har jag inte heller någon dotter i den åldern ,men hade jag haft skulle jag se till att en sådan som du inte kunde komma i närheten . Det kan man ordna utan att ta till våld.

Jag har sett exakt ett sånt fall på rätt nära håll. De är väldigt omaka men de var faktiskt tillsammans från och till i över 10 år. Var väldigt känsligt i början och hennes föräldrar var starkt emot det. Men allt eftersom åren gick kändes det faktiskt naturligt. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Tjalle) skrev 2015-11-03 13:30:17 följande:
    Jag har sett exakt ett sånt fall på rätt nära håll. De är väldigt omaka men de var faktiskt tillsammans från och till i över 10 år. Var väldigt känsligt i början och hennes föräldrar var starkt emot det. Men allt eftersom åren gick kändes det faktiskt naturligt. 
    Gick han vidare till nästa småtjej efter henne?
  • Anonym (Tjalle)
    Anonym (xxx) skrev 2015-11-03 13:34:18 följande:
    Gick han vidare till nästa småtjej efter henne?
    Nej det tror jag inte. Varför är du så hätsk förresten? Den här "småtjejen" hade och har för övrigt skinn på näsan så det räcker och blir över. Otroligt viljestark och driftig.
  • Tecum
    Anonym (Peppa) skrev 2015-11-03 08:14:14 följande:
    Lagen ska såklart gälla killar också.

Kan du motivera att det finns en 15-årsgräns? Kan en 15-årig tjej inte ta skada av att ha sex med en 25-åring? Du kanske tycker att vi ska ha 10-årsgräns eller ingen gräns alls? Vi blir myndiga när vi fyller 18. Innan dess räknas vi som barn och barn ska inte ha sex. Man kan tycka att det ändå är OK om två 15-åringar har sex med varandra. De är på samma nivå.

Jag vet inte. Jag har aldrig någonsin pressats till sex av en jämnårig. Däremot var det många män på omkring 30 och däröver som kladdade på mig. Om jag varit en trasig tjej som haft dåligt självförtroende och inte förstod mitt eget bästa hade jag kunnat råka illa ut. En man på 30, med den livserfarenhet åldern för med sig, har ett oerhört stort övertag mot en tjej på 15, 16, 17. Kan du inte förstå det? Samma gäller naturligtvis killar, men det verkar inte vara lika vanligt att kvinnor på 30 dreglar över 15-åriga killar.

En sak kan vara bra att veta. Vi som skriver i den här tråden är inte 16, men vi har varit 16 och jag tror tyvärr att så gott som alla kvinnor råkade ut för äldre män som tafsade på dem, klädde av dem med blicken, försökte ragga upp dem, när de var just 16. Vi har varit den där tjejen. Vi vet vad vi pratar om
    15-årsgränsen har tillkommit på fysiska snarare än psykiska grunder, de som är yngre ansågs inte vara fysiskt redo. Men nu har röster höjts för att sänka gränsen då vårt välstånd gör att ungdomar kommer i puberteten allt tidigare. Men det kan vi lämna därhän.
    Men den stora skillnaden är att under 15 är all sex förbjuden, även mellan jämnåriga fast i praktiken bryr sig ingen. Men du vill bara förbjuda sex med äldre, var nu gränsen ska gå, och det är extremt svårt att motivera för att inte tala om att genomföra...

Det är naivt att påstå att alla 15-17-åringar är på samma nivå, det kan vara jättestor skillnad i mognad och erfarenhet. 

Tafsandet kommer du inte åt med lagen, det är förbjudet redan nu och oavsett ålder. Det kallas sexuella trakasserier. Jag frågade min fru men de enda som tafsade och raggade på henne var jämnåriga. Fast du kanske bor i en storstad, det kan vara annorlunda.

Finns det bara barn och vuxna i din värld, vart tog ungdomarna vägen? Det jag reagerade på i tråden var de mammor som skulle skicka sin dotter utomlands om hon blev ihop med en 30-åring. Det var sådant som överklassen gjorde på 1800-talet när flickan blev kär i fel man... Dessotom hon är ju bara ett barn enligt dig, hur kan man skicka iväg ett barn som utbytesstudent till andra sidan jordklotet. Känns extremt oansvarigt... 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Tjalle) skrev 2015-11-03 15:48:31 följande:
    Nej det tror jag inte. Varför är du så hätsk förresten? Den här "småtjejen" hade och har för övrigt skinn på näsan så det räcker och blir över. Otroligt viljestark och driftig.

Jag är inte hätsk. En 16-åring ÄR en småtjej.
    Vad jag ville ha fram var om det var enbart åldern han tände på, men det var det ju inte.

För TS är det just det, ålder och utseende, inget annat.

• Anonym (lisa)
    Tecum skrev 2015-11-03 19:38:38 följande:
    15-årsgränsen har tillkommit på fysiska snarare än psykiska grunder, de som är yngre ansågs inte vara fysiskt redo.
    Varifrån har du fått det? Den sexuella myndighetsåldern är den ålder då man anser att barn bör vara tillräckligt mogna för att samtycka till sex och bedöma konsekvenserna av sitt handlande. Det har ingenting att göra med vem som är "fysiskt redo" (och vad är det, förresten?). 
    Men den stora skillnaden är att under 15 är all sex förbjuden, även mellan jämnåriga fast i praktiken bryr sig ingen. Men du vill bara förbjuda sex med äldre, var nu gränsen ska gå, och det är extremt svårt att motivera för att inte tala om att genomföra...
    Och lagen finns till för att skydda barn från att utnyttjas av äldre, inte för att hindra dem från att ha sex med jämnåriga, även om det också är förbjudet i teorin. Lagen finns för att vuxna ska bära ansvaret för den sexuella relationen, och välja att avstå från sex med barn, för barnens skull.

• annananonym
    15-årsgränsen har tillkommit på fysiska snarare än psykiska grunder, de som är yngre ansågs inte vara fysiskt redo. Men nu har röster höjts för att sänka gränsen då vårt välstånd gör att ungdomar kommer i puberteten allt tidigare. Men det kan vi lämna därhän.

Det är naivt att påstå att alla 15-17-åringar är på samma nivå, det kan vara jättestor skillnad i mognad och erfarenhet. 

Tafsandet kommer du inte åt med lagen, det är förbjudet redan nu och oavsett ålder. Det kallas sexuella trakasserier. Jag frågade min fru men de enda som tafsade och raggade på henne var jämnåriga. Fast du kanske bor i en storstad, det kan vara annorlunda.

Finns det bara barn och vuxna i din värld, vart tog ungdomarna vägen? Det jag reagerade på i tråden var de mammor som skulle skicka sin dotter utomlands om hon blev ihop med en 30-åring. Det var sådant som överklassen gjorde på 1800-talet när flickan blev kär i fel man... Dessotom hon är ju bara ett barn enligt dig, hur kan man skicka iväg ett barn som utbytesstudent till andra sidan jordklotet. Känns extremt oansvarigt... 

Oj, jag är ifs uppväxt i sthlms innerstad, men ingen av mina tjejkompisar har undgått att bli raggade på av 30-60 åringar när vi var tonåringar.
    Din fru kanske kommer från nån liten by där alla känner alla så ingen vågade göra något med småflickorna?

Det var extremt äckligt även om man "vande sig".

Jag som såg (och fortfarande ser) väldigt bra ut som ung lärde mig att utnyttja detta till min fördel. Men därifrån till att röra någon gubbe var steget milsvid och hade aldrig någonsin skett. De var i våra ögon genomvidriga på alla sätt - gubbsjuka idioter.

Men det finns trasiga småtjejer som inte kan stå emot dessa peddoprofiler utan blir utnyttjade/mutade med sprit och droger - eller som i ts fall, presenter och middagar. Hemskt är det! Skärp dig ts och försök hitta en jämnårig eller åtminstone en vuxen kvinna. lycka till!
  • Anonym (x)
    annananonym skrev 2015-11-04 14:24:27 följande:

Oj, jag är ifs uppväxt i sthlms innerstad, men ingen av mina tjejkompisar har undgått att bli raggade på av 30-60 åringar när vi var tonåringar.
    Din fru kanske kommer från nån liten by där alla känner alla så ingen vågade göra något med småflickorna?

Det var extremt äckligt även om man "vande sig".

Jag som såg (och fortfarande ser) väldigt bra ut som ung lärde mig att utnyttja detta till min fördel. Men därifrån till att röra någon gubbe var steget milsvid och hade aldrig någonsin skett. De var i våra ögon genomvidriga på alla sätt - gubbsjuka idioter.

Men det finns trasiga småtjejer som inte kan stå emot dessa peddoprofiler utan blir utnyttjade/mutade med sprit och droger - eller som i ts fall, presenter och middagar. Hemskt är det! Skärp dig ts och försök hitta en jämnårig eller åtminstone en vuxen kvinna. lycka till!
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...
  • annananonym
    Anonym (x) skrev 2015-11-04 15:03:28 följande:
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...

Jag är 40 och min man är 50+. Jag ser ca 10 år yngre ut och han ser ut att vara i den ålder han är = en gubbe kanske. MEN vi är båda vuxna! Det är skillnaden.

Nej, i tonåren hade jag ALDRIG velat ha nån gubbe som Dig! Aldrig!

Men från 25 var 30 år och uppåt inte gubbar längre så då gick det bra.

Du lurar dig själv och du bör söka hjälp för din störning så du kan börja dejta på ett friskt sätt istället för att tråna efter barn!
  • annananonym

Är du 60?
  • Anonym (x)
    annananonym skrev 2015-11-04 15:23:21 följande:

Är du 60?
    Läs igenom tråden, nej jag är inte 30 heller.
  • Stenmjuk

Har bara läst TS. 

Hur jag skulle agerat beror alldeles på anledningen till min ovilja. Jag vill tro att jag inte skulle ställt mig mot förhållandet enbart pga åldersskillnaden, utan att det ligger andra orsaker bakom.

• Anonym (Peppa)
    Anonym (lisa) skrev 2015-11-04 13:51:35 följande:
    Varifrån har du fått det? Den sexuella myndighetsåldern är den ålder då man anser att barn bör vara tillräckligt mogna för att samtycka till sex och bedöma konsekvenserna av sitt handlande. Det har ingenting att göra med vem som är "fysiskt redo" (och vad är det, förresten?). 
    Och lagen finns till för att skydda barn från att utnyttjas av äldre, inte för att hindra dem från att ha sex med jämnåriga, även om det också är förbjudet i teorin. Lagen finns för att vuxna ska bära ansvaret för den sexuella relationen, och välja att avstå från sex med barn, för barnens skull.

Och en ansvarsfull man säger nej till en tjej på 16, även om initiativet skulle komma från henne. Hörde "Does you mother know that your out?" häromdage, och så ska det vara:

"You're so hot, teasing me
    So you're blue but I can't take a chance on a chick like you
    That's something I couldn't do
    There's that look in your eyes
    I can read in your face that your feelings are driving you wild
    Ah, but girl you're only a child"

Den vuxne ska ta det vuxna ansvaret och inte utnyttja någon som inte har någon livserfarenhet.
  • Anonym (Peppa)
    Så du vill inte ha en jämnårig 30-årig tant men du tycker att en stackars 16-årig tjej ska stå ut med en nästan dubbelt så gammal gubbe? Schysst...

Jag har inte något emot en 60-årig man när jag själv är 60. En man på 74 när jag är 60 däremot... not so much. Såvida du inte är hebefil och dumpar tjejen när hon fyllt 20 kommer hon garanterat att dupa dig lååååångt före det att du fyllt 60!
  • adina01
    Varför skulle en 16-åring vilja ha någon som är kring 30 år som i hennes ögon är en gammal gubbe?
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?