• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • sextiotalist
    tobbe01 skrev 2015-10-30 06:04:38 följande:

Om jag haft en dotter som var så psykiskt nedgången och otrygg (illa fostrad) när hon var 16 år så hon drogs till en 30-årig stolle så skulle jag antagligen inte göra ngt alls för jag har då inte brytt mig om jäntungen någonsin tidigare så jag skulle skänka henne åt peddon antagligen.

Ligger nog lite i det, men även flickor från vanliga familjer kan hamna i kriser, trots bra och närvarande föräldrar. Men fenomenet är nog vanligare bland flickor som växer upp i dysfunktionella familjer
  • tobbe01
    sextiotalist skrev 2015-10-30 07:50:05 följande:

Ligger nog lite i det, men även flickor från vanliga familjer kan hamna i kriser, trots bra och närvarande föräldrar. Men fenomenet är nog vanligare bland flickor som växer upp i dysfunktionella familjer
    Visst är det så att trygga tonårsflickor kan drabbas av psykisk sjukdom MEN då ser deras föräldrar till att de får vård, stöd och hjälp och man gör precis ALLT så sannolikheten att de hamnar i klorna på en 30-årig slusk minimeras rejält.
  • Anonym (x)
    tobbe01 skrev 2015-10-30 08:05:48 följande:
    Visst är det så att trygga tonårsflickor kan drabbas av psykisk sjukdom MEN då ser deras föräldrar till att de får vård, stöd och hjälp och man gör precis ALLT så sannolikheten att de hamnar i klorna på en 30-årig slusk minimeras rejält.
    30 åriga män är snyggare än 20 åriga män.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 08:08:35 följande:
    30 åriga män är snyggare än 20 åriga män.
    För en vuxen kvinna ja, det håller jag med om. Men för de allra flesta 16-åringar är det gamla gubbar som nästan är pensionärer. Deras preferenser är ofta jämnåriga pojkar som kan vara jättesöta.

Titta på de stora idolerna som passerat tonårsflickorna, även om de kanske passerat 20 de där gossarna, så ser de ofta ut som små söta pojkar, inte som ståtliga män.
  • sextiotalist
    tobbe01 skrev 2015-10-30 08:05:48 följande:

Visst är det så, men det behöver inte vara en pykisk sjukdom (vilket är väldigt, väldigt ovanligt, depression möjligtivs, men det är ingen pyskisk sjukdom), utan helt enkelt en rejäl tonårsrevolt.
  • Fiona M
    sextiotalist skrev 2015-10-30 07:47:55 följande:

Med den meningen så förklarade du också att de som väljer aktivt att vara med en så ung flicka är inte intresserad av en kvinna, utan en flicka. Och fixar troligen inte relationer med vuxna kvinnor (kanske för att mannen är infantil själv)

• Anonym (x)

Det finns ingen i tråden som har kommit fram till något dom skulle göra förutom att dom skulle skicka iväg dottern till Australien eller liknande... Fast samtidigt kan man inte tvinga dottern dit, så det blir nog svårt...

Det känns skönt att skita i vad föräldrarna tycker, alla har sina fördomar om äldre män, i slutändan handlar det om vad dottern känner... Är hon förälskad kan ingen hindra hon från att komma över till sin älskade kille.

Sannolikheten att en 16 årig tjej skulle vilja ha mig när jag är 30 år kanske inte är så stor, men om det skulle hända att en 16 årig tjej blev förälskad i mig skulle jag inte tacka nej till det... 15-20 åriga tjejer är oftast snygga.

Nu är jag inte 30 år än, men det känns bra att jag har gott om tid på mig att fixa en 16 årig tjej Skrattande

• sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 08:33:32 följande:

Det finns ingen i tråden som har kommit fram till något dom skulle göra förutom att dom skulle skicka iväg dottern till Australien eller liknande... Fast samtidigt kan man inte tvinga dottern dit, så det blir nog svårt...

Det känns skönt att skita i vad föräldrarna tycker, alla har sina fördomar om äldre män, i slutändan handlar det om vad dottern känner... Är hon förälskad kan ingen hindra hon från att komma över till sin älskade kille.

Sannolikheten att en 16 årig tjej skulle vilja ha mig när jag är 30 år kanske inte är så stor, men om det skulle hända att en 16 årig tjej blev förälskad i mig skulle jag inte tacka nej till det... 15-20 åriga tjejer är oftast snygga.

Nu är jag inte 30 år än, men det känns bra att jag har gott om tid på mig att fixa en 16 årig tjej Skrattande

Jag har sett flera förslag, det bästa som kom fram var att bli bästa kompis med mannen ifråga. Men det missade du kanske?
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 08:38:01 följande:

Jag har sett flera förslag, det bästa som kom fram var att bli bästa kompis med mannen ifråga. Men det missade du kanske?
    Varför skulle man vilja bli kompis med en sådan? Ironi?
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 08:40:22 följande:
    Varför skulle man vilja bli kompis med en sådan? Ironi?
    Ett sätt att få förhållande att ta slut av sig självt. Du underskattar styrkan i föräldraskapet (det är du för ung för)
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?