muffinsmagen skrev 2015-10-28 21:14:32 följande:
Varför behöver det betyda det. Min dotter ska inte dejta någoln 30-åring när hon är 16 och hon ska inte leva i krimimella omgivningar.
Så här är det....är man 30 och ser en samhörighet med en 16-åring är något väldigt sjukt, man är så långt från varandra utvecklingsmässigt som det går. Det är skillnad på om den ena är 36 och den andra 50 men en 16-åring har inte ens en färdigutvecklad hjärna.
Du snackar om fina middagar, jo det är jättemysigt och säkert också spännande att som tonåring få bli bjuden på lite finare än att dela en shake på donken, lik väl.....vad har hon att erbjuda dig intellektuellt? Och vad kan du ge henne?? Läxläsning och middagar- det är något föräldrar ska stå för. Den 16-åring som blir kär i en så pass gammal man har faderskomplex, jag vet, jag dejtade som 16-åring både en 32-åring och en 48-åring. Min mamma sa inget om den förste utan menade bara att "så länge han var snäll så" och den andre blev hon lite chockad över men kommenterade inte. HON GJORDE FEL. gud vad jag i efterhand kände mig äcklad och utnyttjad och tja.. nästan våldtagen av dessa två. Ingen av dem var annat än "gulliga" bjöd på resor och middagar- sånt som jag inte kunde få hemma av min ensamstående mamma.
Du som är vuxen ska inte dejta barn, för hur du än vänder på det är hon barn, både åldersmässigt och biologiskt sett och juridiskt sett framför allt. Vad ger hon dig som inte en vuxen kvinna kan ge dig? Eller är det så att du inte pallar en vuxen kvinna?
I mitt fall har jag i efterhand- efter att ha kollat med vänner och bekanta förstått att jag var en pokal, det var lite status att ha en så ung tjej och även att dessa två män inte mäktade med kvinnor i deras egen ålder då de ställde krav på nykterhet, trohet, att man skulle flytta ihop och skaffa barn. Det fanns ju inte riktigt på min karta som 16.
Så nej, min dotter som bara är liten i dag, kommer aldrig någonsin att dejta någon som är dubbelt så gammal som hon, inte förrän hon är minst 25 iaf- då är hon mogen nog att fatta de besluten.
Sen kan du komma dragandes med vad du vill, men tro mig, ingen kör över en lejonmamma som bestämt sig. Det finns nog inget du kan göra för att påverka en mamma till en tonåring, inte en sund mamma med goda värderingar iaf.
L
Lär dig att skilja på sak och person, jag är inte TS och har inget intresse för 16-åringar!
Din mamma gjorde rätt, skyll inte på henne. Du var inte vuxen men du led inte nöd och var inte i beroendeställning eller utsatt för hot. Och du verkar vara iaf normalbegåvad. Så stå för det du gjort, en tabbe i ungdomen. Dumheter och sånt vi ångrar gör de flesta och det lär man sig av. Skillnaden är att vissa skyller ifrån sig, andra tar ansvar och står för det.
När din dotter blir 16 kommer du att få lära dig att det inte är så lätt att styra nästan vuxna barn, De har egen vilja och en obändig längtan efter oberoende. Så du och andra mammor som skryter om allt ni ska göra, när det blir verkstad har ni inte mycket att komma med. Det enda konkreta jag läst här är att flytta er själva eller dottern utomlands eller bussa kriminella på mannen. Trovärdigt...?