• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 06:44:45 följande:
    Med middagar menar jag riktiga restauranger.
    Det här tycker jag är ett MYCKET märkligt uttalande. Det luktar faktiskt lite illa, och inte så lite sexistiskt.  Som om det skulle vara OK att köpa kärlek, eller ens respekt.

Ungefär som om du hade skrivit "Och så kommer jag att bjuda med henne på utlandssemester, och inte till Bulgarien, utan Maldiverna, minsann!"

Nej, jag hade väl egentligen inte gjort mer än sett till att hon sov hemma på veckorna, skötte sina läxor och träningar och hintat att hon inte bör försumma kompisarna, och sen hade jag bara räknat dagarna tills hon hade tröttnat på dig och gjort slut. För statistiskt sett så håller 16-åringars förälskelser inte särskilt länge, och det hade varit min tröst.
  • Påven Johanna

Vi hade flyttat, men inte utan att ställa till med elände för dig först förstås. Det finns många sätt att ta till när det gäller att överlista någon som uppenbart är felfungerande. Jag skulle inte dra mig för något inom det lagliga spektrat. Så livet skulle bli både jobbigt och svårt för dig. 

Men mina flickor skulle aldrig falla för någon som du, ts. Du kan inte skilja på när det ska vara hon och när det i stället ska vara henne och fina restauranger kan de gå på utan att ha någon märklig äldre person i släptåg. 

• Anonym (x)
    Stårschan skrev 2015-10-28 08:12:03 följande:
    Det här tycker jag är ett MYCKET märkligt uttalande. Det luktar faktiskt lite illa, och inte så lite sexistiskt.  Som om det skulle vara OK att köpa kärlek, eller ens respekt.

Ungefär som om du hade skrivit "Och så kommer jag att bjuda med henne på utlandssemester, och inte till Bulgarien, utan Maldiverna, minsann!"

Nej, jag hade väl egentligen inte gjort mer än sett till att hon sov hemma på veckorna, skötte sina läxor och träningar och hintat att hon inte bör försumma kompisarna, och sen hade jag bara räknat dagarna tills hon hade tröttnat på dig och gjort slut. För statistiskt sett så håller 16-åringars förälskelser inte särskilt länge, och det hade varit min tröst.
    Så du vill inte bli bjuden på gratis middagar, ljug för dig själv du hahaha, pinsamt uttalande... Man behöver mat för att överleva, vill du hellre stå för notan du själv? Ljug ännu mer... Vill du inte bli bjuden på resa? Ljug ännu mer...

Vill du inte ha 1 miljon kronor kanske? Ljug ännu mer...

Nej, detta handlar kort och gott inget om att köpa kärlek... Mat uppskattas alltid oavsett hur fattig/rik man än är... Men du kan fortsätta leva i förnekelse du Skrattande
  • Anonym (x)
    Påven Johanna skrev 2015-10-28 08:19:02 följande:

Vi hade flyttat, men inte utan att ställa till med elände för dig först förstås. Det finns många sätt att ta till när det gäller att överlista någon som uppenbart är felfungerande. Jag skulle inte dra mig för något inom det lagliga spektrat. Så livet skulle bli både jobbigt och svårt för dig. 

Men mina flickor skulle aldrig falla för någon som du, ts. Du kan inte skilja på när det ska vara hon och när det i stället ska vara henne och fina restauranger kan de gå på utan att ha någon märklig äldre person i släptåg. 

För mig gör det inget om 16 åriga tjejer inte är intresserad av mig när jag är 30 år, men skulle det inträffa att en 16 årig tjej skulle vara intresserad av mig, så händer det.

På vilket sätt skulle livet bli jobbigt/svårt för mig? Förklara närmare.
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:20:14 följande:
    Så du vill inte bli bjuden på gratis middagar, ljug för dig själv du hahaha, pinsamt uttalande... Man behöver mat för att överleva, vill du hellre stå för notan du själv? Ljug ännu mer... Vill du inte bli bjuden på resa? Ljug ännu mer...

Vill du inte ha 1 miljon kronor kanske? Ljug ännu mer...

Nej, detta handlar kort och gott inget om att köpa kärlek... Mat uppskattas alltid oavsett hur fattig/rik man än är... Men du kan fortsätta leva i förnekelse du Skrattande
    Det handlade om att du uttryckte dig lika smaklöst som en nyrik ryss som är noga med att poängtera hur mycket han har betalat för allt.

Att skämma bort någon handlar om kärlek, inte om pengar. Vill du skämma bort en tjej kan du laga en god middag hemma. Ska ni bara äta för att ni är hungriga duger det gott med något snabbt på McD. Varför måste det poängteras att det ska vara "riktig" restaurang?

Visst är det trevligt att bli bjuden, inte för det, men det är snuskigt med rika killar som skaffar yngre utbildade trofétjejer och bjuder dem på en massa saker och sedan tycker att de har rätt att bestämma över tjejen eftersom hon förväntas vara tacksam över att han bjuder henne på så mycket. Det är tragiskt.

Anledningen till att jag blir så upprörd över detta är för att min svåger är precis så som du vill försöka framstå. Och det är sorgligt att stå utanför att se på. Att få bli vittne till ett frieri där båda låtsas vara glada för att ringen är så fin och omgivningen är så "romantiskt", fast man egentligen bara vill skrika rakt ut att det är åt helvete, och så går man och räknar dagarna tills det tar slut.
  • BCH52
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 07:57:56 följande:
    Ja, jag kommer visa att jag vill tjejens bästa, det har jag sagt från första början, men dagens föräldrar är sååå enormt rädd för ålderskillnad så det blir skrattretande, trots att jag visar jag är en bra kille, trots jag går ut med henne på fina restauranger, äventyr osv så kollar ALLTID folk på åldern och INTE på människan.

Det är det största felet med dagens Sverige, dom ser inte människan... Dom ser bara åldern.
    Om kärleken är stark och äkta så håller den för avstånd och tid. Jag skulle skicka min dotter på ett utbytesår till USA, New Zealand eller Australien, ur sinne ur minne som det gamla ordspråket säger. Min dotter skulle få nya intressanta erfarenheter, träffa nya intressanta människor och den gamla pojkvännen skulle allra troligast upplevas ointressant efter ungefär fyra veckor.
  • Påven Johanna
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:24:00 följande:
    För mig gör det inget om 16 åriga tjejer inte är intresserad av mig när jag är 30 år, men skulle det inträffa att en 16 årig tjej skulle vara intresserad av mig, så händer det.

På vilket sätt skulle livet bli jobbigt/svårt för mig? Förklara närmare.
    När äldre människor är ihop med tonåringar så finns så gott som alltid ett mått av manipulation med för att den situationen ens ska uppstå. Den vuxna personen kan ha spelat på känslor av ofrihet hos tonåringen, hen kan också ha lockat med exakt det du beskriver här: restaurangbesök (speciellt lockande för någon som kanske inte fått uppleva sådant särskilt mycket), gåvor och "äventyr". Hos ungdomar finns förstås en inbyggd lust till frigörelse och de vill också gärna imitera de, låt oss säga, lättsammare delarna av att vara vuxen (det är inte deklarationen de vill göra). Det är därför det över huvud taget fungerar för en del dubiösa vuxna att få till stånd en relation som den du talar om med en tonåring.

På samma sätt går det förstås att manipulera och förstöra för en annan vuxen människa. Särskilt enkelt förstås när det inte rör sig om en jämbördig vuxen. Så att göra livet surt för dig skulle inte vara svårt, kanske inte ens roande. Men jag skulle absolut göra det. 
  • Anonym (x)
    Stårschan skrev 2015-10-28 08:32:32 följande:
    Att skämma bort någon handlar om kärlek, inte om pengar. Vill du skämma bort en tjej kan du laga en god middag hemma. Ska ni bara äta för att ni är hungriga duger det gott med något snabbt på McD. Varför måste det poängteras att det ska vara "riktig" restaurang?
    Riktiga restauranger är oftast mer hälsosam + godare än till exempel Mc donalds.
  • Anonym (x)
    Påven Johanna skrev 2015-10-28 08:36:23 följande:
    Så att göra livet surt för dig skulle inte vara svårt, kanske inte ens roande. Men jag skulle absolut göra det. 
    Jag har sagt det 3 gånger tror jag... Berätta konkret vad du skulle göra?
  • Regndamen

Jag skulle prata med min dotter. Hon är smart, så jag tror dock inte det kommer bli ett problem i framtiden.

Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?