• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (x)
    elmadumle skrev 2015-10-28 22:19:43 följande:

Våran dotter ville vara tillsammans med en kille som var 10 år äldre än henne när hon var 15, vi satte stopp direkt. Det var givetvis gap och skrik men det är bara att ta. 

Hur satte du stopp för det? Hon kan ju dra till 25 åringen utan din acceptans.
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-28 22:47:52 följande:
    16-åringa barn behöver inte svälta eftersom de lever med sin familj så de tackar alltså inte ja till vuxna män för att få mat,. De 16-åriga flickor som behöver mat är trasiga flickor som ingen vuxen bryr sig om så dessa är inte direkt behov av läxhjälp, finmiddag och att träna på gym med vuxna män, de behöver en ny familj.
    Om du kunde få bättre mat, skulle du ta emot det istället för torskfilé hemma hos familjen, ja eller nej?

Tro det eller ej, men det är INTE vanligt att en 16 åring får hjälp hemma med läxor, jag kommer ihåg själv då jag var i den åldern, alla mina kompisar fick inte hjälp, men dom hade ändå bra betyg trots det, kunde kanske få bättre betyg om dom fick hjälp.
  • Pentra

Men! Vad trött jag blir! Ytterligare en tråd, på kort tid, om 16-åringar och vuxna vuxna! Hur står det still egentligen?! ... Och, är det bara oförstörda ytor och skal som man söker så, i sanning, står man idogt, inskränkt och okunnigt och stampar på samma ställe och man motar och kastar bort de viktigaste och djupaste essenserna i livet självt. ... /Pentra

• sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:58:41 följande:

Om du kunde få bättre mat, skulle du ta emot det istället för torskfilé hemma hos familjen, ja eller nej?

Tro det eller ej, men det är INTE vanligt att en 16 åring får hjälp hemma med läxor, jag kommer ihåg själv då jag var i den åldern, alla mina kompisar fick inte hjälp, men dom hade ändå bra betyg trots det, kunde kanske få bättre betyg om dom fick hjälp.

En 16-åring ska inte behöva hjälp med läxor. Möjligtvis läxförhör. Man går på gymnasiet då. Hade jag behövt hjälpa min tonåring med läxor så hade jag bett honom att fundera på sitt gymnasieval. Hemuppgifter ska de göra helt själva eller gemensamt med klasskamrater inte med föräldrarna.

Så det ska inte vara vanligt.

De allra flesta tonårsförälskelse brukar inte vara hållbara och än mindre om man redan från början befinner sig i olika skeden i livet.

Torsk är väldigt god mat som även serveras på restauranger av klass.
  • annananonym
    sextiotalist skrev 2015-10-28 20:00:30 följande:

Till skillnad från dig har vi varit 16 år och vi är nog rätt eniga att man tar hellre och upptäcker förälskelse och lär oss relationer med jämngamla och på lika villkor än bli utsatt för en för tidigt gubbsjuks fantasier

Exakt!!
  • Påven Johanna
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:33:21 följande:
    Man ska akta sig för att uttala sig om tonårskärlek, vissa håller faktiskt i flera år, det är inte så ovanligt som man tror.
    Ja, det finns tonåringar som är tillsammans med sin ungdomskärlek i många år och ibland hela livet, men då handlar det om jämnåriga och inte om par med en åldersskillnad på 15-20 år. 
  • Anonym (Vart den 16 åriga flickan!)

Hejsan,

Jag själv har vart där, när jag var 16 träffade jag en äldre på 29 år.

Vi träffades först i smyg, eftersom han var förlovad. Han tog min oskuld.

Jag var så förälskad, han var min första "riktiga" kille. Vi träffades några månader i smyg, sen kom mina föräldrar på mig, dem gillade det inte alls i början. Dem trodde ju inte han gillade mig på riktigt utan bara utnyttjade mig, men så va det inte. Till slut lämnade han den han va förlovad med, och vi blev ett par. Var tillsammans i 2 omgångar. Första gången 8 månader, sen träffade jag en annan som jag var ihop med 2 månader kanske. Men de kändes fel, saknade 29 åringen. Så vi blev ihop igen. Han saknade mig med, fast vi sagt det va för stor åldersskillnad, och vi skulle gå vidare, men gick ej. Så blev tillsammans igen i typ 7 månader. Men sen gjorde vi slut igen, jag träffade en annan kille.

Det var många blickar på oss när vi var ute tillsammans. Jag såg/ser väldigt ung ut. Nu är jag 28 lever ihop med en annan. Och 29- åringen sa att han ville träffa någon äldre därför tog de slut. Han träffade någon äldre ett tag, men nu lever han tillsammans med en tjej som är bara ett år äldre än mig, och har 2 barn.

Det var en härlig resa i mitt liv dem åren med honom.

Jag ångrar inget! Och han tog hand om mig så väl. Bland dem bästa förhållandet jag haft, förutom det jag har nu då. Många av mina vänner säger samma sak, du hade det väldigt bra med honom.

Men mina föräldrar var ju verkligen inte glada i början, min pappa kände honom sen tidigare också. Efter ett tag fick dem acceptera det, sen var han med som vanligt på middagar och sånt.

Oj, blev visst ganska långt..

Ville bara dela med mig lite :)

Fråga gärna om ni undrar något annat.

:)

• sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:35:23 följande:

Vad säger du själv när du blir 60 år, kommer du vilja ha 60 åriga tjejer då? Nej jag trodde väl det... Ljug för dig själv.

Jag vet flera som träffat nya i den åldern och är riktigt kära (både män och kvinnor).

Så svaret är enkelt. Det är många som vill ha en respektive i ungefär samma ålder även om man är kring 60.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (Vart den 16 åriga flickan!) skrev 2015-10-29 07:24:41 följande:

Hejsan,

Jag själv har vart där, när jag var 16 träffade jag en äldre på 29 år.

Vi träffades först i smyg, eftersom han var förlovad. Han tog min oskuld.

Jag var så förälskad, han var min första "riktiga" kille. Vi träffades några månader i smyg, sen kom mina föräldrar på mig, dem gillade det inte alls i början. Dem trodde ju inte han gillade mig på riktigt utan bara utnyttjade mig, men så va det inte. Till slut lämnade han den han va förlovad med, och vi blev ett par. Var tillsammans i 2 omgångar. Första gången 8 månader, sen träffade jag en annan som jag var ihop med 2 månader kanske. Men de kändes fel, saknade 29 åringen. Så vi blev ihop igen. Han saknade mig med, fast vi sagt det va för stor åldersskillnad, och vi skulle gå vidare, men gick ej. Så blev tillsammans igen i typ 7 månader. Men sen gjorde vi slut igen, jag träffade en annan kille.

Det var många blickar på oss när vi var ute tillsammans. Jag såg/ser väldigt ung ut. Nu är jag 28 lever ihop med en annan. Och 29- åringen sa att han ville träffa någon äldre därför tog de slut. Han träffade någon äldre ett tag, men nu lever han tillsammans med en tjej som är bara ett år äldre än mig, och har 2 barn.

Det var en härlig resa i mitt liv dem åren med honom.

Jag ångrar inget! Och han tog hand om mig så väl. Bland dem bästa förhållandet jag haft, förutom det jag har nu då. Många av mina vänner säger samma sak, du hade det väldigt bra med honom.

Men mina föräldrar var ju verkligen inte glada i början, min pappa kände honom sen tidigare också. Efter ett tag fick dem acceptera det, sen var han med som vanligt på middagar och sånt.

Oj, blev visst ganska långt..

Ville bara dela med mig lite :)

Fråga gärna om ni undrar något annat.

:)

Förhållanden brukar som sagt inte hålla så länge när man är 16, oavsett om man dejtar jämnåriga eller inte. Naturligtvis är det spännande, men åldersskillnaden i kombination med att man är på helt andra ställen i livet gör att man inte synkar i längden: den ena går på högstadiet och är fortfarande ett barn, det är man till man fyller 18, och den andra är vuxen sedan mer än 20 år, har yrkesarbetat länge och har troligen en del vänner som har barn.

Eftersom han nu lever med en tjej där åldersskillnaden är samma är det väl mer det han går igång på än personen.
  • Anonym (Peppa)
    annananonym skrev 2015-10-28 19:32:38 följande:
    Vad vet du om det?

Det som skulle störa mig är att mannen är gravt psykiskt sjuk - hebefil - och därav skulle jag göra allt för att skydda mitt 16 åriga barn!
    Det har ju faktiskt funnits åtminstone två trådar på detta forum skrivna av kvinnor som:

- träffade sin man när de var 15, 16
    - upptäckt att han har bilder av tonårstjejer i mobilen och kollar tonårsporr
    - märkt att han inte är lika intresserad av dem nu när de är 20+

En sån man vill man ju inte att ens dotter ska träffa.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?