Anonym (Vart den 16 åriga flickan!) skrev 2015-10-29 07:24:41 följande:
Hejsan,
Jag själv har vart där, när jag var 16 träffade jag en äldre på 29 år.
Vi träffades först i smyg, eftersom han var förlovad. Han tog min oskuld.
Jag var så förälskad, han var min första "riktiga" kille. Vi träffades några månader i smyg, sen kom mina föräldrar på mig, dem gillade det inte alls i början. Dem trodde ju inte han gillade mig på riktigt utan bara utnyttjade mig, men så va det inte. Till slut lämnade han den han va förlovad med, och vi blev ett par. Var tillsammans i 2 omgångar. Första gången 8 månader, sen träffade jag en annan som jag var ihop med 2 månader kanske. Men de kändes fel, saknade 29 åringen. Så vi blev ihop igen. Han saknade mig med, fast vi sagt det va för stor åldersskillnad, och vi skulle gå vidare, men gick ej. Så blev tillsammans igen i typ 7 månader. Men sen gjorde vi slut igen, jag träffade en annan kille.
Det var många blickar på oss när vi var ute tillsammans. Jag såg/ser väldigt ung ut. Nu är jag 28 lever ihop med en annan. Och 29- åringen sa att han ville träffa någon äldre därför tog de slut. Han träffade någon äldre ett tag, men nu lever han tillsammans med en tjej som är bara ett år äldre än mig, och har 2 barn.
Det var en härlig resa i mitt liv dem åren med honom.
Jag ångrar inget! Och han tog hand om mig så väl. Bland dem bästa förhållandet jag haft, förutom det jag har nu då. Många av mina vänner säger samma sak, du hade det väldigt bra med honom.
Men mina föräldrar var ju verkligen inte glada i början, min pappa kände honom sen tidigare också. Efter ett tag fick dem acceptera det, sen var han med som vanligt på middagar och sånt.
Oj, blev visst ganska långt..
Ville bara dela med mig lite :)
Fråga gärna om ni undrar något annat.
:)
Förhållanden brukar som sagt inte hålla så länge när man är 16, oavsett om man dejtar jämnåriga eller inte. Naturligtvis är det spännande, men åldersskillnaden i kombination med att man är på helt andra ställen i livet gör att man inte synkar i längden: den ena går på högstadiet och är fortfarande ett barn, det är man till man fyller 18, och den andra är vuxen sedan mer än 20 år, har yrkesarbetat länge och har troligen en del vänner som har barn.
Eftersom han nu lever med en tjej där åldersskillnaden är samma är det väl mer det han går igång på än personen.