Inlägg från: annananonym |Visa alla inlägg
  • annananonym

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Lord Hans skrev 2015-10-28 19:24:37 följande:

Jag undrar hur det i Sverige kan anses värre att en 16årig flicka är tillsammans med en 30årig omogen man än att hon är tillsammans med en 16årig omogen pojke? Jag gissar att den 16åriga omogna pojken har ett sämre inflytande på henne. 30åringen må vara omogen men han springer knappast och dricker öl och pissar i t-banan åtminstone.

Vad vet du om det?

Det som skulle störa mig är att mannen är gravt psykiskt sjuk - hebefil - och därav skulle jag göra allt för att skydda mitt 16 åriga barn!
  • annananonym
    sextiotalist skrev 2015-10-28 20:00:30 följande:

Till skillnad från dig har vi varit 16 år och vi är nog rätt eniga att man tar hellre och upptäcker förälskelse och lär oss relationer med jämngamla och på lika villkor än bli utsatt för en för tidigt gubbsjuks fantasier

Exakt!!
  • annananonym

Min dotter var 17 när hon träffade en 23 åring. Han är vän (inte nära dock) med hennes bror i samma ålder.

En jättefin kille som vi alla tycker väldigt mkt om. Idag är hon drygt 18 och sambo med killen.

Tror knappast att hon hade så mkt som ens tittat åt en gubbe på 30. Denna åldersskillnad är nog gränsen i hennes fall och det enda jag kunde se som lite problematiskt var att hon gick på krogen och drack alkohol "för tidigt". Men det gjorde jag också i den åldern - faktiskt på samma krog dessutom

• annananonym
    Tecum skrev 2015-11-03 19:38:38 följande:
    15-årsgränsen har tillkommit på fysiska snarare än psykiska grunder, de som är yngre ansågs inte vara fysiskt redo. Men nu har röster höjts för att sänka gränsen då vårt välstånd gör att ungdomar kommer i puberteten allt tidigare. Men det kan vi lämna därhän.
    Men den stora skillnaden är att under 15 är all sex förbjuden, även mellan jämnåriga fast i praktiken bryr sig ingen. Men du vill bara förbjuda sex med äldre, var nu gränsen ska gå, och det är extremt svårt att motivera för att inte tala om att genomföra...

Det är naivt att påstå att alla 15-17-åringar är på samma nivå, det kan vara jättestor skillnad i mognad och erfarenhet. 

Tafsandet kommer du inte åt med lagen, det är förbjudet redan nu och oavsett ålder. Det kallas sexuella trakasserier. Jag frågade min fru men de enda som tafsade och raggade på henne var jämnåriga. Fast du kanske bor i en storstad, det kan vara annorlunda.

Finns det bara barn och vuxna i din värld, vart tog ungdomarna vägen? Det jag reagerade på i tråden var de mammor som skulle skicka sin dotter utomlands om hon blev ihop med en 30-åring. Det var sådant som överklassen gjorde på 1800-talet när flickan blev kär i fel man... Dessotom hon är ju bara ett barn enligt dig, hur kan man skicka iväg ett barn som utbytesstudent till andra sidan jordklotet. Känns extremt oansvarigt... 

Oj, jag är ifs uppväxt i sthlms innerstad, men ingen av mina tjejkompisar har undgått att bli raggade på av 30-60 åringar när vi var tonåringar.
    Din fru kanske kommer från nån liten by där alla känner alla så ingen vågade göra något med småflickorna?

Det var extremt äckligt även om man "vande sig".

Jag som såg (och fortfarande ser) väldigt bra ut som ung lärde mig att utnyttja detta till min fördel. Men därifrån till att röra någon gubbe var steget milsvid och hade aldrig någonsin skett. De var i våra ögon genomvidriga på alla sätt - gubbsjuka idioter.

Men det finns trasiga småtjejer som inte kan stå emot dessa peddoprofiler utan blir utnyttjade/mutade med sprit och droger - eller som i ts fall, presenter och middagar. Hemskt är det! Skärp dig ts och försök hitta en jämnårig eller åtminstone en vuxen kvinna. lycka till!
  • annananonym
    Anonym (x) skrev 2015-11-04 15:03:28 följande:
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...

Jag är 40 och min man är 50+. Jag ser ca 10 år yngre ut och han ser ut att vara i den ålder han är = en gubbe kanske. MEN vi är båda vuxna! Det är skillnaden.

Nej, i tonåren hade jag ALDRIG velat ha nån gubbe som Dig! Aldrig!

Men från 25 var 30 år och uppåt inte gubbar längre så då gick det bra.

Du lurar dig själv och du bör söka hjälp för din störning så du kan börja dejta på ett friskt sätt istället för att tråna efter barn!
  • annananonym
    Anonym (x) skrev 2015-11-04 15:03:28 följande:
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...

Är du 60?
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?