• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 09:07:35 följande:
    Förhållanden är mycket sällan livet ut, spelar ingen roll om man är 40 år eller 20 år.
    Så du tänker fortsätta jaga nya 16-åringar hela livet? Du vill aldrig stadga dig? Är det därför du är intresserad av barn som går sista året på högstadiet eller första året på gymnasiet?

De flesta 16-åringar anser att vuxna män på 30 är gubbar. Bara att inse. Sen finns det såklart undantag, särskilt bland tjejer som mår dåligt och har självskadebeteende.
  • adina01

Varför frågar du inte dina jämnåriga vänner om vad de tycker om att du ska ha med dig en 16-årig flickvän när ni firar midsommar, är ute och roar er. Kommer dina vänner att välja bort att gå på ställen med åldersgräns för att istället umgås med dig och en 16-åring på ställen där det inte är åldersgräns.
    Eller är din tanke att du kommer att vara hela umgänget för denna 16-åring.

• Anonym (Peppa)
    adina01 skrev 2015-10-29 10:31:19 följande:

Varför frågar du inte dina jämnåriga vänner om vad de tycker om att du ska ha med dig en 16-årig flickvän när ni firar midsommar, är ute och roar er. Kommer dina vänner att välja bort att gå på ställen med åldersgräns för att istället umgås med dig och en 16-åring på ställen där det inte är åldersgräns.

...och de kan ju knappast vara ute så sent heller. Åtminstone inte på vardagar eftersom hon har skola och kanske prov dagen efter.
  • Fiona M

Men allvarligt, vad är det för fel på dig om du är på samma mentala nivå som en 16-åring?

Vad ska du göra när hon växer upp , bara byta ut mot en yngre modell, och igen och igen?

Att söka sig till så pass mycket yngre _just för att_ de är unga tyder på en stor osäkerhet.

• pyssel
    adina01 skrev 2015-10-29 10:31:19 följande:

29åringar som är ihop med 16åringar brukar ha 16åringens umgänge. När de inte är upptagna med att sitta och vakta i bilen utanför plugget då ..
    Alla hästar hemma
  • adina01
    pyssel skrev 2015-10-29 11:14:33 följande:
    29åringar som är ihop med 16åringar brukar ha 16åringens umgänge. När de inte är upptagna med att sitta och vakta i bilen utanför plugget då ..
    Då tillför ju inte den vuxna något till 16-åringen som är positivt.
  • sextiotalist

En sak som jag reflekterar över i trådstarten, det är hans kommentarer om brott, skada, mörda etc och att alternativen till en äldre man är kriminella tonåringar.
    Denna ts måste ha en mycket begränsad uppfattning hur föräldrar agerar när ens barn gör mindre bra val i livet.

Jag är väldigt säker på att vi som starkt skulle ifrågasätta ett sådant förhållande knappast skulle ta till våld för att hindra det. Inte heller så är alternativet kriminella tonåringar, utan, i varje fall min tonårings (en kille) umgänge är skötsamma ungdomar, som fixar sina studier gallant utan föräldrars hjälp.
    De kanske inte kan bjuda på flotta restauranbesök, men jag är väldigt säker på att min sons matlagning skulle få de flesta tonårsflickor på fall (dock mors och fars irritation på hur det ser ut efteråt i köket Flört), inte heller några lyxiga resor, men vårt sommarhus kan nog göra de flesta tonårsflickor nöjda

• pyssel
    adina01 skrev 2015-10-29 11:28:34 följande:

Då tillför ju inte den vuxna något till 16-åringen som är positivt.

Ja det var poängen ;)

Det är sällsynt med 25-35åringar som tar med sig 16åringar till ngt vuxet umgänge. Deras förvuxna pojklyor brukar däremot vara tillhåll för 16åringens umgänge (gratis/billig sprit och sådana "förmåner"). Ja ibland kan det ju förstås hända att 30åringen har ett par efterblivna kompisar i sin egen ålder som blandar groggar åt småtjejer ..eller jag menar, bjuder på fin middag:)
    Alla hästar hemma
  • Stårschan
    sextiotalist skrev 2015-10-29 11:34:59 följande:

En sak som jag reflekterar över i trådstarten, det är hans kommentarer om brott, skada, mörda etc och att alternativen till en äldre man är kriminella tonåringar.
    Denna ts måste ha en mycket begränsad uppfattning hur föräldrar agerar när ens barn gör mindre bra val i livet.

Kanske är det det som är kicken med att söka sig till tonårstjejer? Att en del av det förbjudna är att han känner sig under hot från potentiellt våldsamma föräldrar?
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?