• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 11:40:18 följande:
    Nej, eftersom det händer väldigt mycket mellan 16 och 20 (och än mer mellan 16 och 25) så jag ser en 20-åring som en vuxen person, en 16-åring som en flicka.

Du skriver själv att du söker det omogna.
    I juridiskt mening är en 20 åring vuxen, men det betyder inte att man är vuxen...
  • Fiona M
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:26:52 följande:

Så är det för alla oavsett kön, inget nyhet direkt.

Tror du på fullt allvar att utseendet är lika viktigt kan du inte vara gammal.
  • Vanja

En trettonåring kan ju vara omogen för sin ålder precis som en 16 åring kan vara väldigt mogen.. Det behöver ju inte vara 14 års skillnad mentalt bara för att det så står på pappret. Säger inte att det är rätt, absolut inte! MEN, det kanske inte alltid är så illa som folk tror.. Det är ju svårt det här med kärleken, man styr ju inte så lätt över sina känslor tyvärr.. Har inga råd att ge tyvärr men tänker att folk ibland är lite för snabba att döma.

• Fiona M
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:45:24 följande:

I juridiskt mening är en 20 åring vuxen, men det betyder inte att man är vuxen...

Så... Nu argumenterar du för att en 20-åring inte är vuxen, men du tycker ändå en 16-åring är det? Ologiskt.
  • Vanja
    Vanja skrev 2015-10-30 11:47:27 följande:

En trettonåring kan ju vara omogen för sin ålder precis som en 16 åring kan vara väldigt mogen.. Det behöver ju inte vara 14 års skillnad mentalt bara för att det så står på pappret. Säger inte att det är rätt, absolut inte! MEN, det kanske inte alltid är så illa som folk tror.. Det är ju svårt det här med kärleken, man styr ju inte så lätt över sina känslor tyvärr.. Har inga råd att ge tyvärr men tänker att folk ibland är lite för snabba att döma.

Trettioåring skulle det stå!
  • Fiona M

Och "planerar" redan 5 år framåt att du enbart ska dejta småtjejer?

Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:28:07 följande:

Ville bara se din reaktion hahaha, 20-25 faktiskt.

• Anonym (x)
    Fiona M skrev 2015-10-30 11:48:14 följande:
    Så... Nu argumenterar du för att en 20-åring inte är vuxen, men du tycker ändå en 16-åring är det? Ologiskt.
    En 16 åring kan vara vuxen lika mycket som en 30 åring, kanske inte lika sannolikt men möjligheten finns definitivt.
  • Fiona M

Hur många "riktiga förhållanden", dvs inte dejter eller ONS, har du haft?

Hur gammal var du och hur gammal var tjejen?

• Anonym (x)
    Fiona M skrev 2015-10-30 11:49:11 följande:

Och "planerar" redan 5 år framåt att du enbart ska dejta småtjejer?

Jag vet inte, men just nu faller 16 åringar mig i smaken. Jag är fortfarande ung så jag känner mig oerhört nöjd över det.
  • Fiona M
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:50:30 följande:

En 16 åring kan vara vuxen lika mycket som en 30 åring, kanske inte lika sannolikt men möjligheten finns definitivt.

Nej.

En 16-åring kan vara mogen för sin ålder, men utvecklas hela tiden.

Är 30-åringen på samma nivå är det ngt fel på hen, och 16-åringen kommer snabbt växa ifrån hen.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?