• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (x)
    Nightrod skrev 2015-10-30 12:19:33 följande:

Då återstår frågan

Det är ju uppenbarligen en bra kille
    så vad förutom åldern gör att du inte vill de skall träffas

Det är jag som är mannen som är intresserad av 16 åriga tjejer... Jag är inte 30 år än, men jag är i 20-25 års åldern.

Om jag var förälder till en 16 årig dotter skulle jag först se hur killen är & vad det är för en typ... Sedan efter det göra en bedömning & inte göra som familjeliv genom att bara stirra på åldern och inte personen öht.
  • muffinsmagen
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 12:23:50 följande:

Det är jag som är mannen som är intresserad av 16 åriga tjejer... Jag är inte 30 år än, men jag är i 20-25 års åldern.

Om jag var förälder till en 16 årig dotter skulle jag först se hur killen är & vad det är för en typ... Sedan efter det göra en bedömning & inte göra som familjeliv genom att bara stirra på åldern och inte personen öht.

Alltså. .i all välmening jag begriper att du tänker så. Det gjotde jah också, när jag var 20 och inte hade barn.

Ge det några år till, framförallt vänta tills om du får en egen dotter och hon kommer i tonåren. Jag lovar att du kommer att resonera annorlunda. För då handlar det om DIN prinsessa och män som du vet hur dem tänker.
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-30 13:35:24 följande:
    Alltså. .i all välmening jag begriper att du tänker så. Det gjotde jah också, när jag var 20 och inte hade barn.

Ge det några år till, framförallt vänta tills om du får en egen dotter och hon kommer i tonåren. Jag lovar att du kommer att resonera annorlunda. För då handlar det om DIN prinsessa och män som du vet hur dem tänker.
    Var skulle din gräns gå för en 16 årig dotter? Vilken ålder på killen?
  • sextiotalist
    Anonym (beror på) skrev 2015-10-30 12:14:16 följande:

Jag var strax över 30 och hade en KK vi dejtade nästan kan man säga men pga hennes föräldrar så bidde det inget mer...

Träffades på nätet och pratade där innan (hon var dock 19 på nätet) och träffades och hon berätta hon var 17, men vi skulle bara ligga lite så..wtf

det fick mig att tänka lite, om jag hade en dotter hur skulle jag reagera och ställde då detta mot varandra.

En 17 årig tjej som vill ligga och har stor sexualdrift, vad är bäst. Att hon ligger med killarna i hennes ålder (för ligga kommer hon göra oavsett) och går från en till en annan för att få bra sex och därigenom blir kallad för diverse saker och får sjukdommar, Eller att hon träffar en äldre som ger henne det hon vill och inte snackar runt om det,.??

Jag personligen hjälpte henne mycket i hennes liv, hon slutade dricka och "festa" (de röker braj allihop i gymnasiet) samt hjälpte henne i dumma ungdomssituationer som tjejer kan sätta sig i..
    Vet jag var mycket äldre men i det läget var nog jag det bästa som kunde hända under den tiden i hennes liv...

Så jag tycker mer man skall titta på vad detta "förhållande" gör för din dotter mer än på åldern på snubben

Det låter som du träffade en flicka som hade ett dysfunktionellt beteende och de är lättare att hantera av killar och män och troligen fanns det inget trygga och stabila föräldrar som kunde fånga upp sin dotter.
    Jag undrar om det verkligen var en hög sexualdrift eller bekräftelsebehov som låg bakom detta. För få kvinnor, oavsett sexualdrift, ligger runt bara för att, utan de väljer i såfall några få män som de har som KK.
  • muffinsmagen
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 13:37:28 följande:

Var skulle din gräns gå för en 16 årig dotter? Vilken ålder på killen?

Föt att det ska vara en jämlik relation intellektuellt...max +5 år typ, det är ju inte ovanligt att en 16-åring dejtar en 20-åring och där finns också utrymme att mötas "halvvägs" på ett sätt som är troligt och biologiskt möjligt då killar rent evolutionsmässigt ligger några år efter tjejer i mental utveckling under adolesencen. Sen tror jag inte på stenhårda gränser. Jag som mamma ser ju ganska lätt vad som är bra för mina barn och när min minsta är 16 kanske en kille på 19 är sämre än en på 22 utan att åldern spelar in. Men ett barn ska vara barn så länge som möjligt, en tonåring ska vara tonåring och inte leka vuxen. Är du 27 och älskar min 16-åring, bevisa din kärlek genom att vänta på henne tills hon är tillräckligt gammal dvs mogen/vuxen för att inleda en vuxen relation.

En 16-åring har inte samma konsekvenstänk som en vuxen pga hjärnan inte är fullt utvecklad.
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-30 14:30:39 följande:
    Föt att det ska vara en jämlik relation intellektuellt...max +5 år typ, det är ju inte ovanligt att en 16-åring dejtar en 20-åring och där finns också utrymme att mötas "halvvägs" på ett sätt som är troligt och biologiskt möjligt då killar rent evolutionsmässigt ligger några år efter tjejer i mental utveckling under adolesencen. Sen tror jag inte på stenhårda gränser. Jag som mamma ser ju ganska lätt vad som är bra för mina barn och när min minsta är 16 kanske en kille på 19 är sämre än en på 22 utan att åldern spelar in. Men ett barn ska vara barn så länge som möjligt, en tonåring ska vara tonåring och inte leka vuxen. Är du 27 och älskar min 16-åring, bevisa din kärlek genom att vänta på henne tills hon är tillräckligt gammal dvs mogen/vuxen för att inleda en vuxen relation.

En 16-åring har inte samma konsekvenstänk som en vuxen pga hjärnan inte är fullt utvecklad.
    Det där med konsekvenstänk kanske stämmer in på en 10 åring istället för en 16 åring... En 16 åring kan enkelt välja vem hon ska vara tillsammans med eller ha sex.
  • annananonym

Min dotter var 17 när hon träffade en 23 åring. Han är vän (inte nära dock) med hennes bror i samma ålder.

En jättefin kille som vi alla tycker väldigt mkt om. Idag är hon drygt 18 och sambo med killen.

Tror knappast att hon hade så mkt som ens tittat åt en gubbe på 30. Denna åldersskillnad är nog gränsen i hennes fall och det enda jag kunde se som lite problematiskt var att hon gick på krogen och drack alkohol "för tidigt". Men det gjorde jag också i den åldern - faktiskt på samma krog dessutom

• grind

Acceptera 30-åringen. Det är meningslöst att försöka bestämma över kärleken.

• Anonym (Sjuk)
    grind skrev 2015-10-31 07:02:21 följande:

Acceptera 30-åringen. Det är meningslöst att försöka bestämma över kärleken.

Problemet är att det inte är kärlek det handlar om. Det är en man som manipulerar och utnyttjar en ung trasig flicka!
  • Anonym (Mama)

Ingen "normal"30-åring är intresserad av ett förhållande med en 16-årig barn,pedofil varning.

Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?