• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:03:22 följande:
    Ja självklart kommer jag fråga henne, man får lita på henne för stunden.
    Du har alltså inte frågat henne innan du startar tråden?
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-31 11:14:00 följande:
    Jajamen..vet du varför? Eftersom ditt resonemang bevisar alla fördomar jag någonsin haft om pojkar i din ålder...fördomar kan bara argumentera med fördomar. Du säger ju själv att det handlar om att utseendet är viktigast. Då tänker du ju mef kuken för inte fan är diskussionerna, livsplanen, vardagslivet och tv-kvällarna bättre för att din tjej är mer attraktiv? Du lägger ju krokben på dig själv.
    Var har jag sagt att utseendet är viktigast?
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-31 11:17:41 följande:
    Du har alltså inte frågat henne innan du startar tråden?
    Jag är inte tillsammans med en 16 åring.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 10:48:17 följande:

Hahaha, där kom fördomskortet igen.

Fördomar, nej fakta. Bakom detta finns vetenskapliga studier
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 11:20:01 följande:
    Fördomar, nej fakta. Bakom detta finns vetenskapliga studier
    Tänka med kuken, vetenskapliga studier, OK... Fram med dina källor då?
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:19:37 följande:
    Jag är inte tillsammans med en 16 åring.
    Du startar alltså en tråd utan att vara i en relation med en 16-åring, varför?
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-31 11:23:48 följande:
    Du startar alltså en tråd utan att vara i en relation med en 16-åring, varför?
    Jag vill bli tillsammans med en 16 åring, vi får se om jag blir det en dag.
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 11:14:15 följande:
    Nej

Här diskuterade vi en 16-åring och en 30-åring. Min sambo är 5 år äldre än mig. Min morfar var 30 år äldre än min mormor. Men min mormor var en vuxen kvinna med utbildning och eget arbete. Stod på egna ben (ha under 30-talet).

Jag hade inte brytt mig om det var två vuxna personer med stor åldersskillnad som träffade varandra. Men en person som fortfarande är ett barn, ja då reagerar jag. Finns det dessutom män som resonerar som du och andra så reagerar jag ännu mer.
    När är det OK att det är 30 års åldersskillnad? Vilken ålder måste det vara på tjejen som yngst för att du ska tycka det är OK? 18? 20?
  • muffinsmagen
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:25:30 följande:

Jag vill bli tillsammans med en 16 åring, vi får se om jag blir det en dag.

Din drömtjej är alltså 16 år??

Det är ditt enda krav???

*facepalm*
  • Anonym (x)
    muffinsmagen skrev 2015-10-31 11:55:29 följande:
    Din drömtjej är alltså 16 år??

Det är ditt enda krav???

*facepalm*
    Vad tror du själv? Enda kravet? Hahaha.....
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?