• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (x)
    Nightrod skrev 2015-10-30 11:57:31 följande:

Frågar igen
    (tredje gången gilt)

Vad är det som gör (förutom åldersskillnaden) att de inte skall träffas. Startade du inte en annan tråd om detta,, där du skrev att det var en bra kille i övrigt
    Vilken tråd var det?
  • Anonym (x)
    tobbe01 skrev 2015-10-30 11:58:25 följande:
    NEJ den pappa som har en 16-årig dotter som tar ihop det med en 30-årig slusk dömer INTE för snabbt. Det finns inget som är snabbt nog. Han söker hjälp för sin dotter/familjen/parterapi/säljer huset och flyttar till annan ort/ ordnar besöksförbud mo slusken etc etc etc. Han agerar DIREKT och gör ALLT för att rädda sin lilla dotter som uppenbarligen mår riktigt dåligt. Ngn vill påskina att det ju kan vara så att den 30-årige slusken mentalt är på samma nivå som den 16-åriga flickan!!! HERREGUD ännu värre om det är möjligt.
    Om en 20 åring blir tillsammans med en 40 åring, mår hon också dåligt då eller? Självklart inte...
  • Nightrod
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 12:01:02 följande:
    Vilken tråd var det?
    en tråd där man fick rösta om man skulle tillåta sin 16 åriga dotter träffa/dejta en 30 årig man
  • Anonym (x)
    Nightrod skrev 2015-10-30 12:03:31 följande:
    en tråd där man fick rösta om man skulle tillåta sin 16 åriga dotter träffa/dejta en 30 årig man
    Jag vet inte vilken tråd du menar, men det kanske var jag, jag kan inte bekräfta 100% eftersom jag inte sett tråden än.
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:59:21 följande:
    Jag skulle kunna säga det till alla jag känner, men likt alla på familjeliv har man enormt många fördomar om en äldre kille i 20-30 års åldern är tillsammans med en 16 åring, jag skulle inte dölja det... Men jag skulle inte heller säga det till alla jag känner om dom inte frågar såklart.

Jag tror faktiskt det kommer vara lika roligt att umgås med hennes kompisar som med mina kompisar.
    Du tror på fullt allvar att kompisar till en 16-åring skulle tycka att det var roligt att på fritiden umgås med en man i 30 års åldern, hade barn tyckt detta så hade massor av människor som går på högstadiet eller just börjat gymnasiet haft 30-åriga kompisar hemma för att umgås.
  • Anonym (beror på)

Jag var strax över 30 och hade en KK vi dejtade nästan kan man säga men pga hennes föräldrar så bidde det inget mer...

Träffades på nätet och pratade där innan (hon var dock 19 på nätet) och träffades och hon berätta hon var 17, men vi skulle bara ligga lite så..wtf

det fick mig att tänka lite, om jag hade en dotter hur skulle jag reagera och ställde då detta mot varandra.

En 17 årig tjej som vill ligga och har stor sexualdrift, vad är bäst. Att hon ligger med killarna i hennes ålder (för ligga kommer hon göra oavsett) och går från en till en annan för att få bra sex och därigenom blir kallad för diverse saker och får sjukdommar, Eller att hon träffar en äldre som ger henne det hon vill och inte snackar runt om det,.??

Jag personligen hjälpte henne mycket i hennes liv, hon slutade dricka och "festa" (de röker braj allihop i gymnasiet) samt hjälpte henne i dumma ungdomssituationer som tjejer kan sätta sig i..
    Vet jag var mycket äldre men i det läget var nog jag det bästa som kunde hända under den tiden i hennes liv...

Så jag tycker mer man skall titta på vad detta "förhållande" gör för din dotter mer än på åldern på snubben

• Nightrod
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 12:06:04 följande:
    Jag vet inte vilken tråd du menar, men det kanske var jag, jag kan inte bekräfta 100% eftersom jag inte sett tråden än.
    Va?
    Hur många trådar startar du om din dotter och denna man?
    Du borde väl ha koll på om du startade en röstningstråd om att din dotter träffar en trettioåring
  • Nightrod

Då återstår frågan

Det är ju uppenbarligen en bra kille
    så vad förutom åldern gör att du inte vill de skall träffas

Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?