• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:22:11 följande:

Tänka med kuken, vetenskapliga studier, OK... Fram med dina källor då?

Kan inte länka från telefonen. Men googla på Jay Giedd. En av de hjärnforskare som kartlagt människohjärnans utveckling
  • grind
    sextiotalist skrev 2015-10-31 11:04:15 följande:

Skulle tro att med din kvinnosyn så är du klart en nedköp bland mina väninnor.

Tro mig, det är jag inte. Dock är det naturligt att du vill tro det eftersom du inte gillar det jag skriver här.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:29:06 följande:

När är det OK att det är 30 års åldersskillnad? Vilken ålder måste det vara på tjejen som yngst för att du ska tycka det är OK? 18? 20?

Det är inte åldersskillnaden jag ogillar utan män (även kvinnor) som inte kan se skillnad mellan barn och vuxen och vill utnyttja ett barns oerfarenhet för sina egna lustar. Jag ogillar lolita-tänket.
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 14:51:38 följande:
    Det är inte åldersskillnaden jag ogillar utan män (även kvinnor) som inte kan se skillnad mellan barn och vuxen och vill utnyttja ett barns oerfarenhet för sina egna lustar. Jag ogillar lolita-tänket.
    Svara på frågan.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 14:52:54 följande:

Svara på frågan.

23-25 år. Då ser jag inga problem med det. Då har de haft sin ungdomstid, står på egna ben och är mentalt fullvuxna
  • Anonym (Peppa)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 15:06:17 följande:
    23-25 år. Då ser jag inga problem med det. Då har de haft sin ungdomstid, står på egna ben och är mentalt fullvuxna
    Jag säger samma. Det är märkligt att TS inte förstår skillnaden på en tjej som är 15-16, som visserligen får ha sex men som är omyndig och alltså fortfarande ett barn, och en vuxen kvinna på 25.

Personligen tycker jag att lagstiftningen bör ändras. Man ska inte "vara lovlig" förrän man fyllt 18, med undantag för när den sexuella relationen gäller jämnåriga (typ +-2 år)
  • Anonym (lisa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:25:30 följande:
    Jag vill bli tillsammans med en 16 åring, vi får se om jag blir det en dag.
    Jag fattar inte, är du kär i en 16-åring eller gillar du 16-åringar generellt? Du förstår väl att alla 16-åringar blir äldre, och hur tänker du hantera det om du får till det? Kommer du fortfarande att älska henne när hon är 35?
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (lisa) skrev 2015-11-02 12:35:08 följande:

Jag fattar inte, är du kär i en 16-åring eller gillar du 16-åringar generellt? Du förstår väl att alla 16-åringar blir äldre, och hur tänker du hantera det om du får till det? Kommer du fortfarande att älska henne när hon är 35?

Nej självklart inte. Det ts lider av är en störning. Med mycket terapi kan han eventuellt lära sig att inte agera på den. Men längre än så kommer han aldrig!
  • Tecum
    Anonym (Peppa) skrev 2015-11-02 08:02:50 följande:
    Jag säger samma. Det är märkligt att TS inte förstår skillnaden på en tjej som är 15-16, som visserligen får ha sex men som är omyndig och alltså fortfarande ett barn, och en vuxen kvinna på 25.

Personligen tycker jag att lagstiftningen bör ändras. Man ska inte "vara lovlig" förrän man fyllt 18, med undantag för när den sexuella relationen gäller jämnåriga (typ +-2 år)
    Men kan du motivera en sån lag? Är det självklart att 16-åringen tar skada av att ha sex med en 20-25-åring? Eller för den delen en 30-åring? Det kan ju vara än värre med en jämnårig som "tjatar sig till sex", hotar med att göra slut om hon inte ställer upp. Hur många tjejer har inte hört det? Det är lättare för en 16-åring att säga nej till en gubbe på 30 än till den jämnåriga snyggingen som alla tjejerna i klassen vill ha, plus att det är ett fåtal tjejer som verkligen blir ihop med en 30-åring.

En fråga till, ska lagen gälla killar också? Och ska bägge straffas, både 16-åringen och 30-åringen? Bägge har ju brutit mot lagen om sexet varit frivilligt.
  • Anonym (Peppa)
    Tecum skrev 2015-11-02 18:33:57 följande:
    Men kan du motivera en sån lag? Är det självklart att 16-åringen tar skada av att ha sex med en 20-25-åring? Eller för den delen en 30-åring? Det kan ju vara än värre med en jämnårig som "tjatar sig till sex", hotar med att göra slut om hon inte ställer upp. Hur många tjejer har inte hört det? Det är lättare för en 16-åring att säga nej till en gubbe på 30 än till den jämnåriga snyggingen som alla tjejerna i klassen vill ha, plus att det är ett fåtal tjejer som verkligen blir ihop med en 30-åring.

En fråga till, ska lagen gälla killar också? Och ska bägge straffas, både 16-åringen och 30-åringen? Bägge har ju brutit mot lagen om sexet varit frivilligt.
    Lagen ska såklart gälla killar också.

Kan du motivera att det finns en 15-årsgräns? Kan en 15-årig tjej inte ta skada av att ha sex med en 25-åring? Du kanske tycker att vi ska ha 10-årsgräns eller ingen gräns alls? Vi blir myndiga när vi fyller 18. Innan dess räknas vi som barn och barn ska inte ha sex. Man kan tycka att det ändå är OK om två 15-åringar har sex med varandra. De är på samma nivå.

Jag vet inte. Jag har aldrig någonsin pressats till sex av en jämnårig. Däremot var det många män på omkring 30 och däröver som kladdade på mig. Om jag varit en trasig tjej som haft dåligt självförtroende och inte förstod mitt eget bästa hade jag kunnat råka illa ut. En man på 30, med den livserfarenhet åldern för med sig, har ett oerhört stort övertag mot en tjej på 15, 16, 17. Kan du inte förstå det? Samma gäller naturligtvis killar, men det verkar inte vara lika vanligt att kvinnor på 30 dreglar över 15-åriga killar.

En sak kan vara bra att veta. Vi som skriver i den här tråden är inte 16, men vi har varit 16 och jag tror tyvärr att så gott som alla kvinnor råkade ut för äldre män som tafsade på dem, klädde av dem med blicken, försökte ragga upp dem, när de var just 16. Vi har varit den där tjejen. Vi vet vad vi pratar om
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?