• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 09:18:54 följande:
    Du tror på fullt allvar att en pojkvän kommer tillbringa stor tid privat hos hennes föräldrar? Javisst på middagar och så... Men privat, liksom kom igen... Intelligensen kan inte vara hög hos er som på fullt allvar tror allas pojkvänner är "bästa vänner" med flickvännens föräldrar.

Annars är det inte så svårt att bara undvika prata så mycket med föräldrarna, inte speciellt svårt att undvika.
    Mitt svar är, är det en mogen man med seriösa avsikter, så har han inga problem med att ha en bra och vettig relation med sin flickväns föräldrar, speciellt om hon är mindreårig.
    Är det en man som inte har seriösa avsikter, så undviker han föräldrarna och då kommer alla varningsklockor ringa på en gång.
    Med tonåringar som pojkvänner är det lite annat, men är det en vuxen man så förväntar man sig mer.
    Och ja, som förälder har man mer makt än vad en tonåring tror (just för att man i normala fall inte behöver ta till dessa maktmedel).
  • Anonym (x)
    Anonym (S) skrev 2015-10-30 09:25:58 följande:
    Så gott som alla unga skulle gråta av lycka för att få en chans att bo ett år utomlands, så jo det är inget problem i regel. 

Du verkar söka konflikt med föräldrarna till den flicka du säger att du är kär i, därmed skulle du sätta den flickan i en väldigt jobbig lojalitetskonflikt där hon skulle behöva slitas mellan sin kärlek till dig och sin kärlek till sina föräldrar som hon fortfarande behöver.
    Det skulle göra henne illa.
    Varför vill du göra henne illa, är du inte trots din högre ålder, stor nog att hitta sätt att lösa det här på annat sätt?
    Är konflikt det enda alternativet för dig?
    Nej jag vill ha en OK relation till deras föräldrar, men jag förväntar mig inte att dom kommer älska mig direkt... En 30 åring & 16 åring gör att en majoritet i Sverige får moralpanik så det skriker om det.

Skulle det bli bra med föräldrarna, fine... Men jag förväntar mig inget sådant.
  • Fiona M

Hallå TS?

Fiona M skrev 2015-10-29 11:11:45 följande:

Men allvarligt, vad är det för fel på dig om du är på samma mentala nivå som en 16-åring?

Vad ska du göra när hon växer upp , bara byta ut mot en yngre modell, och igen och igen?

Att söka sig till så pass mycket yngre _just för att_ de är unga tyder på en stor osäkerhet.

Fiona M skrev 2015-10-29 11:16:51 följande:

Har du vänner i din egen ålder TS?

Var träffar du 16-åringar?

• Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 09:27:26 följande:
    Mitt svar är, är det en mogen man med seriösa avsikter, så har han inga problem med att ha en bra och vettig relation med sin flickväns föräldrar, speciellt om hon är mindreårig.
    Är det en man som inte har seriösa avsikter, så undviker han föräldrarna och då kommer alla varningsklockor ringa på en gång.
    Med tonåringar som pojkvänner är det lite annat, men är det en vuxen man så förväntar man sig mer.
    Och ja, som förälder har man mer makt än vad en tonåring tror (just för att man i normala fall inte behöver ta till dessa maktmedel).
    Undvika föräldrarna kanske var att överdriva... Men jag skulle inte vara "bästa vänner" med dom iaf. Middagar, släktträff osv är OK men mer än så behövs inte.

Jag skulle inte umgås med föräldrarna varje dag iaf, den saken är klar...
  • Anonym (x)
    Fiona M skrev 2015-10-30 09:29:59 följande:

Hallå TS?

Fiona M skrev 2015-10-29 11:16:51 följande:

Har du vänner i din egen ålder TS?

Var träffar du 16-åringar?

Jag är inte på samma mentala nivå som en 16 åring, däremot gillar jag att vara omogen ibland...

Nej jag kommer inte byta ut henne om hon är en bra tjej, om hon är snygg i 16 års åldern kommer hon också vara snygg i 25 års åldern osv...

Men skulle det hända att det tar slut mellan oss kommer jag söka en till 16 åring kanske tills jag blir 30 år... När jag är över 30 år kommer jag nog ge upp tankarna att skaffa en 16 åring... Då kommer jag satsa på 20 åringar istället.

Jag har vänner i min egen ålder... Jag träffar 16 åringar lite överallt, vill inte säga exakt varenda detalj.
  • Nightrod
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 09:31:48 följande:
    Undvika föräldrarna kanske var att överdriva... Men jag skulle inte vara "bästa vänner" med dom iaf. Middagar, släktträff osv är OK men mer än så behövs inte.

Jag skulle inte umgås med föräldrarna varje dag iaf, den saken är klar...
    Frågar igen:

Vad är det som gör (förutom åldersskillnaden) att de inte skall träffas. Startade du inte en annan tråd om detta,, där du skrev att det var en bra kille i övrigt
  • Fiona M
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 09:35:40 följande:

Jag är inte på samma mentala nivå som en 16 åring, däremot gillar jag att vara omogen ibland...

Nej jag kommer inte byta ut henne om hon är en bra tjej, om hon är snygg i 16 års åldern kommer hon också vara snygg i 25 års åldern osv...

Men skulle det hända att det tar slut mellan oss kommer jag söka en till 16 åring kanske tills jag blir 30 år... När jag är över 30 år kommer jag nog ge upp tankarna att skaffa en 16 åring... Då kommer jag satsa på 20 åringar istället.

Jag har vänner i min egen ålder... Jag träffar 16 åringar lite överallt, vill inte säga exakt varenda detalj.

Vad menar du med att vara omogen? Hur beter du dig, och vad är det du önskar tjejerna gör som är omoget?

Det är alltså bara utseendet som är viktigt?

Dina kompisar, vad säger dom om att du vill träffa småtjejer?
  • Fiona M

Är det du som har en annan tråd om att du är 29 och "nästan oskuld" och vill ha en svag och oerfaren tjej?

• Anonym (x)
    Fiona M skrev 2015-10-30 11:02:35 följande:

Är det du som har en annan tråd om att du är 29 och "nästan oskuld" och vill ha en svag och oerfaren tjej?

Nej det är inte jag.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?