• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 08:31:10 följande:
    Det låter härligt, många dömer dig & 29 åringen i förväg på samma sätt som Camilla Läckberg blir ihop med en 27 åring... Dom skriver ungefär: Du kunde varit hans mamma... Bla bla... 

Folk kommer alltid döma er oavsett vad ni än gör, det är bara att beklaga.

Kul och se någon det har gått bra för... Det sticks i ögonen på familjeliv då du skriver din historia hahaha... Fint.
    Fast det tog ju slut. De var inte ens ihop ett år i sträck.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:52:52 följande:
    Kommer du att göra slut när de fyller 30 och leta upp en ny? Vad tror du själv att du kan erbjuda när du är gammal med flint, kulmage och sviktande potens?
    Jag har samma sak att erbjuda som en tjej har att erbjuda, lista ut det själv... Nej jag kommer inte göra slut om det visar sig vara en bra tjej oavsett ålder... Jag vill bara passa på innan jag själv är över 30 år... Jag vill inte ångra saker då jag blir gammal.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:55:31 följande:
    Nej det kan hon inte. Hon är omyndig eftersom hon är under 18 och då bestämmer föräldrarna!

Personligen önskar jag att man ändrar lagen så att man inte blir byxmyndig förrän man fyllt 18, med undantag om den andre partnern är jämnårig.
    Det kommer inte att hända, 15 åringar har full kompetens att avgöra vem dom ska ha sex med...

Tror du dottern bryr sig om vad föräldrarna säger om hon är förälskad? Hon kommer gå till sin kille iaf.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:56:54 följande:
    Du menar att du tänker hjälpa till med läxor i utbyte mot sex? Inte lite sjukt. Om du verkligen vill hjälpa gör du det utan att kräva något som helst i utbyte.
    Att ge hjälp är bättre än att ge inge hjälp alls.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 08:39:30 följande:
    Fast det tog ju slut. De var inte ens ihop ett år i sträck.
    Jag har varit med om flera 15-18 åringar som har varit ihop i mer än ett år, inge ovanligt... Dra inte alla över en kam som det så fint heter...
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 08:39:35 följande:
    Jag har samma sak att erbjuda som en tjej har att erbjuda, lista ut det själv... Nej jag kommer inte göra slut om det visar sig vara en bra tjej oavsett ålder... Jag vill bara passa på innan jag själv är över 30 år... Jag vill inte ångra saker då jag blir gammal.
    Du har inte lika mycket att erbjuda en 16-åring, som är ung och fräsch och oförstörd, som hon kan erbjuda dig det förstår du väl!
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 08:45:13 följande:
    Jag har varit med om flera 15-18 åringar som har varit ihop i mer än ett år, inge ovanligt... Dra inte alla över en kam som det så fint heter...
    Fast du är tydligen inte ihop med någon av dem längre.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 08:53:56 följande:
    Fast du är tydligen inte ihop med någon av dem längre.
    Förhållanden är mycket sällan livet ut, spelar ingen roll om man är 40 år eller 20 år.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 09:07:35 följande:
    Förhållanden är mycket sällan livet ut, spelar ingen roll om man är 40 år eller 20 år.
    Här måste jag nog sälla mig till undantagen, jag är 50+ och är omgiven av långa förhållande. Pga min ålder så är nog få förhållande i min generation längre än 20-25 år. I den äldre generationen så är de flesta förhållande intakta (svärföräldrarna är separerade, men har levt med deras respektive i över 40 år), men minst 55 år tror jag de flesta av mina föräldrars vänner levt ihop nu.
  • Bottura

Har hon svårt för mina regler och beslut har jag svårt att motivera varför hon ska åtnjuta sina privilegier. I egenskap av vuxen och engagerad förälder tar jag inte beslut för att vara elak utan för att jag bryr mig om hennes bästa. Att tillåta en relation med ett förvuxet barn som jagar barn faller inte under kategorin det bästa för mitt barn. 

Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?