• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Påven Johanna
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:42:41 följande:
    Jag har sagt det 3 gånger tror jag... Berätta konkret vad du skulle göra?
    Varför skulle jag ge bort sådan information till dig? Du ser, du har en mycket begränsad förmåga att analysera och förstå din omvärld. 
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:38:21 följande:
    Riktiga restauranger är oftast mer hälsosam + godare än till exempel Mc donalds.
    Jag håller med om det också. Det är din attityd jag vänder mig emot. För det här handlar inte om näringsvärde, utan om att snärja. Att överösa tjejen med så mycket materiell lyx att hon stannar hos dig även om du inte är så intressant.

Och ja, det är hennes val, och om hon är så ytlig så får hon väl skylla sig själv, tänker väl en del då. Men det är ju här åldern kommer in. En sextonåring är ett barn, och det är ett faktum som du utnyttjar.

Varför inte ge sig på att skämma bort en jämnårig kvinna på samma sätt? En som faktiskt HAR egna pengar, lite livserfarenhet och kan klara sig på egna ben? En 16-åring har inte möjlighet att själv tjäna så mycket pengar, och blir ett lätt byte för en samvetslös sugar daddy. Men det är väl det som lockar, förmodar jag.
  • Anonym (S)
    BCH52 skrev 2015-10-28 08:33:59 följande:
    Om kärleken är stark och äkta så håller den för avstånd och tid. Jag skulle skicka min dotter på ett utbytesår till USA, New Zealand eller Australien, ur sinne ur minne som det gamla ordspråket säger. Min dotter skulle få nya intressanta erfarenheter, träffa nya intressanta människor och den gamla pojkvännen skulle allra troligast upplevas ointressant efter ungefär fyra veckor.
    Så smart. 
  • Stårschan
    BCH52 skrev 2015-10-28 08:33:59 följande:
    Om kärleken är stark och äkta så håller den för avstånd och tid. Jag skulle skicka min dotter på ett utbytesår till USA, New Zealand eller Australien, ur sinne ur minne som det gamla ordspråket säger. Min dotter skulle få nya intressanta erfarenheter, träffa nya intressanta människor och den gamla pojkvännen skulle allra troligast upplevas ointressant efter ungefär fyra veckor.
    Mnja, nu låter sig väl 16-åringar inte skickas till andra sidan jorden hur som helst. Erbjuda kan du ju göra, men inte tvinga.
  • Anonym (x)
    Stårschan skrev 2015-10-28 08:47:16 följande:
    Jag håller med om det också. Det är din attityd jag vänder mig emot. För det här handlar inte om näringsvärde, utan om att snärja. Att överösa tjejen med så mycket materiell lyx att hon stannar hos dig även om du inte är så intressant.
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:38:21 följande:
    Riktiga restauranger är oftast mer hälsosam + godare än till exempel Mc donalds.
    Åh, du tror att alla 16-åringar äter stup i kvarten på McDonalds och att det bara serveras hälsosam mat på vanliga restaruanger (hett tips, det finns sallader på McDonalds och pommes är lika onyttigt var det än serveras och även goda feta såser)
    Men för att fokusera på din fråga. Nej, ingen vettig förälder använder fysiskt våld på det sättet du skriver i trådstarten, det verkar mer som att det är du som är på den nivån.
    Så än en gång, jag hade sett denna man (som resonerar som du gör) som en infantil person, som inte är vuxen och tagit mitt föräldraransvar, sett till att umgänget minimeras och påvisat alternativ.
    Men, 99% av sextonåringarna brukar tröttna på sina killar/tjejer och det brukar ta slut
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 09:00:37 följande:
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.

Jag skulle nog gissa på att 16-åringen skulle få smaka på vuxenlivet och gå på restaurang en gång i veckan skulle nog vara väldigt spännande för en 16-åring som troligens enda alternativ till detta är med sina föräldrar och syskon (och hur kul är det för en tonåring).
    Skulle du dessutom bjuda på ett glas vin (vilket är olagligt) då är du superhäftig.. i några månader.
    Så nej, det är nog varken utseende eller personlighet som är det som lockar mest, utan att få vara med i vuxenvärlden utan sina föräldrar.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 05:15:27 följande:

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

Jag skulle göra allt jag kan för att hon åtminstone inte blir med barn och hoppas att hon ALDRIG går med på att göra nåt hon inte vill. Killen är troligen hebefil och kommer att tröttna på henne när hon fyller 20. Förhoppningsvis inser hon långt innan dess att han är en tråkig gubbe. Förhållanden brukar inte hålla så länge när man är 16.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 06:43:51 följande:
    Nu är jag inte 30 år än, men jag vill allas bästa... Men folk tror bara för att man är 30 år och har en 16 årig tjej så betyder det att man är "ond"... 

Tvärtom, jag skulle bjuda på middagar, hjälpa med läxor, umgås, gymma tillsammans, göra roliga saker osv.
    Man hjälper barn med läxor, man har inte sex med dem eller dejtar dem. Även om man är "lovlig" som 16-åring är man ändå omyndig och går i skolan.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 07:57:56 följande:
    Ja, jag kommer visa att jag vill tjejens bästa, det har jag sagt från första början, men dagens föräldrar är sååå enormt rädd för ålderskillnad så det blir skrattretande, trots att jag visar jag är en bra kille, trots jag går ut med henne på fina restauranger, äventyr osv så kollar ALLTID folk på åldern och INTE på människan.

Det är det största felet med dagens Sverige, dom ser inte människan... Dom ser bara åldern.
    Precis! Du ser bara åldern. Det ska vara en flicka som precis blivit lovlig. En jämnårig kvinna duger inte.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?