• Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det? ... Ni kommer säkert skriva att ni skulle jaga personen med baseballträ eller slåss... Ja men då blir ni anmälda för misshandel, offret vinner i det läget.

Ni kan ju inte styra över vad er dotter känner, vad skulle du göra om din dotter fortsätter smyga med förhållandet flera månader senare trots ni har sagt till?

Oavsett vad ni gör så kan det i slutändan leda till brott för föräldrarnas del, beroende vad ni tar till - Mord, misshandel, ringa misshandel, sabotage osv.

Ja helt enkelt, vad skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-28 05:21
    Det jag menar är, oavsett vad ni tar till för brott så lämnar det spår efter sig, ingen går ostraffad.

• Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 09:00:37 följande:
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.
    Varför tar du då själv upp restaurangbesöken? Och vad har du emot kvinnor i din egen ålder? Naturligtvis tycker du att det är häftigt med lättmanipulerade barn som går att köpa med lite vuxenliv. Du vill imponera och känna dig viktig för att du kan skämma bort någon som blir smickrad. Du vill gärna framstå som den mest åtråvärde pojkvännen i småflickornas bekantskapskrets, snarare än en medelmåtta bland jämnåriga. Trampar du gasen i botten för att visa vilket bra acc du har i bilen också när du ska skjutsa en tjej? Det brukar vara häftigt när man är tonåring.
  • kioskvältare
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 09:00:37 följande:
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.
    Eeh, nej sannolikt för att det är lockande med en äldre man som bjuder på saker och inte är lika barnslig som de jämnåriga pojkarna.  Möjligen pga utseende men definitivt inte för personligheten 
  • BCH52
    Stårschan skrev 2015-10-28 08:57:31 följande:

Mnja, nu låter sig väl 16-åringar inte skickas till andra sidan jorden hur som helst. Erbjuda kan du ju göra, men inte tvinga.

Jag skulle vilja se den 16-åring som tackar nej tii det. Det handlar mycket om hur man lägger upp det. 16-åringar är på gott och ont ofta lätta att övertala/manipulera.
  • Stårschan
    BCH52 skrev 2015-10-28 10:10:08 följande:
    Jag skulle vilja se den 16-åring som tackar nej tii det. Det handlar mycket om hur man lägger upp det. 16-åringar är på gott och ont ofta lätta att övertala/manipulera.
    Alternativt sätter de sig instinktivt på bakhasorna om de känner minsta föraning om att föräldrarna försöker styra deras liv, oavsett vad det gäller...

Jag tycker förvisso att det är en väldigt bra lösning, men nog finns det många tjejer som skulle tacka nej.
  • Anonym (Peppa)

Hmmm...

När jag var 20 minns jag att jag tyckte att män på 30 och där över var äckliga gubbar (äckliga för att de stötte på mig och mina kompisar). En 16-åring måste se på en 30-åring som nån som snart är redo för ålderdomshemmet.

• Anonym (Peppa)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-28 10:35:14 följande:

Hmmm...

När jag var 20 minns jag att jag tyckte att män på 30 och där över var äckliga gubbar (äckliga för att de stötte på mig och mina kompisar). En 16-åring måste se på en 30-åring som nån som snart är redo för ålderdomshemmet.

Hörde några ungdomar just på 16 diskutera en vikarie på bussen: "Han är ganska gammal tror jag. Typ 23."
  • Anonym (lisa)

Jag kommer att tänka på TV-serien "Glappet", finns på SVT öppet arkiv för den som är intresserad. Två tjejer i gymnasieåldern blir uppraggade av ett par gifta advokater. Urk.

Skillnaden i mognad är för stor mellan en normal 16-åring och en normal 30-åring för att ett riktigt och friskt förhållande verkligen ska vara möjligt. Visst finns det mogna 16-åringar, men sannolikheten är väl större att det är en 30-åring som är omogen, eller bara har smak för unga tjejer. Ifall min dotter, som knappast kommer att höra till skaran mogna 16-åringar, tog ihop det med en 30-åring skulle jag bli förtvivlad och ärligt talat inte veta vad jag skulle göra... svårt att låsa in en 16-åring? Jag skulle försöka träffa dem tillsammans för att få en uppfattning om hur de var tillsammans. Prata med henne så mycket som möjligt. Försöka lägga beslag på hennes tid. Upprätta nya regler för tider då hon ska vara hemma, etc. Försöka träffa killen på tu man hand för att utröna vad han är för typ. Hålla henne under uppsikt så att jag märker om hon mår bra eller far illa av relationen.

När jag var 16 hade jag och mina tjejkompisar några killkompisar som var 5-6 år äldre än oss som vi umgicks med ett tag. Det var mycket för mig i den åldern och ag var nog hela tiden lite osäker på varför de ville hänga med oss barnsliga tjejer, och kände en blandning av smicker och obehag faktiskt. Hade killarna istället varit 15 år äldre...

• Anonym (anonym)

Du  har alltså en massa unga flickor efter dig och vill veta om det är ok att du bjuder dem på finmiddag?
    Fråga föräldrarna om deras flickor får följa med ut och äta och berätta vilken typ av restaurang ni ska på så att de har rätt klädsel för detta och bestäm när de ska komma och hämta upp efter middagen.
    Vill ge unga människor läxhjälp så finns det ideella organisationer som sysslar med detta det finns även möjlighet att jobba några timmar i veckan med läxhjälp genom olika företag.

• Kokoala

Hur kommer det sig att du är tillsammans med en person som skulle kunna vara ditt eget barn? Och som dessutom är minderårig? Är du alltid tillsammans med barn?

• Stårschan
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-28 11:06:51 följande:

Du  har alltså en massa unga flickor efter dig och vill veta om det är ok att du bjuder dem på finmiddag?
    Fråga föräldrarna om deras flickor får följa med ut och äta och berätta vilken typ av restaurang ni ska på så att de har rätt klädsel för detta och bestäm när de ska komma och hämta upp efter middagen.
    Vill ge unga människor läxhjälp så finns det ideella organisationer som sysslar med detta det finns även möjlighet att jobba några timmar i veckan med läxhjälp genom olika företag.

Det kanske är så han kommer i kontakt med dem? För hur många naturliga mötesplatser finns det för tonårstjejer och 30-åriga karlar?
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?