Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Anonym (x) skrev 2015-10-28 06:44:45 följande:
    Med middagar menar jag riktiga restauranger.
    Det här tycker jag är ett MYCKET märkligt uttalande. Det luktar faktiskt lite illa, och inte så lite sexistiskt.  Som om det skulle vara OK att köpa kärlek, eller ens respekt.

Ungefär som om du hade skrivit "Och så kommer jag att bjuda med henne på utlandssemester, och inte till Bulgarien, utan Maldiverna, minsann!"

Nej, jag hade väl egentligen inte gjort mer än sett till att hon sov hemma på veckorna, skötte sina läxor och träningar och hintat att hon inte bör försumma kompisarna, och sen hade jag bara räknat dagarna tills hon hade tröttnat på dig och gjort slut. För statistiskt sett så håller 16-åringars förälskelser inte särskilt länge, och det hade varit min tröst.
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:20:14 följande:
    Så du vill inte bli bjuden på gratis middagar, ljug för dig själv du hahaha, pinsamt uttalande... Man behöver mat för att överleva, vill du hellre stå för notan du själv? Ljug ännu mer... Vill du inte bli bjuden på resa? Ljug ännu mer...

Vill du inte ha 1 miljon kronor kanske? Ljug ännu mer...

Nej, detta handlar kort och gott inget om att köpa kärlek... Mat uppskattas alltid oavsett hur fattig/rik man än är... Men du kan fortsätta leva i förnekelse du Skrattande
    Det handlade om att du uttryckte dig lika smaklöst som en nyrik ryss som är noga med att poängtera hur mycket han har betalat för allt.

Att skämma bort någon handlar om kärlek, inte om pengar. Vill du skämma bort en tjej kan du laga en god middag hemma. Ska ni bara äta för att ni är hungriga duger det gott med något snabbt på McD. Varför måste det poängteras att det ska vara "riktig" restaurang?

Visst är det trevligt att bli bjuden, inte för det, men det är snuskigt med rika killar som skaffar yngre utbildade trofétjejer och bjuder dem på en massa saker och sedan tycker att de har rätt att bestämma över tjejen eftersom hon förväntas vara tacksam över att han bjuder henne på så mycket. Det är tragiskt.

Anledningen till att jag blir så upprörd över detta är för att min svåger är precis så som du vill försöka framstå. Och det är sorgligt att stå utanför att se på. Att få bli vittne till ett frieri där båda låtsas vara glada för att ringen är så fin och omgivningen är så "romantiskt", fast man egentligen bara vill skrika rakt ut att det är åt helvete, och så går man och räknar dagarna tills det tar slut.
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:38:21 följande:
    Riktiga restauranger är oftast mer hälsosam + godare än till exempel Mc donalds.
    Jag håller med om det också. Det är din attityd jag vänder mig emot. För det här handlar inte om näringsvärde, utan om att snärja. Att överösa tjejen med så mycket materiell lyx att hon stannar hos dig även om du inte är så intressant.

Och ja, det är hennes val, och om hon är så ytlig så får hon väl skylla sig själv, tänker väl en del då. Men det är ju här åldern kommer in. En sextonåring är ett barn, och det är ett faktum som du utnyttjar.

Varför inte ge sig på att skämma bort en jämnårig kvinna på samma sätt? En som faktiskt HAR egna pengar, lite livserfarenhet och kan klara sig på egna ben? En 16-åring har inte möjlighet att själv tjäna så mycket pengar, och blir ett lätt byte för en samvetslös sugar daddy. Men det är väl det som lockar, förmodar jag.
  • Stårschan
    BCH52 skrev 2015-10-28 08:33:59 följande:
    Om kärleken är stark och äkta så håller den för avstånd och tid. Jag skulle skicka min dotter på ett utbytesår till USA, New Zealand eller Australien, ur sinne ur minne som det gamla ordspråket säger. Min dotter skulle få nya intressanta erfarenheter, träffa nya intressanta människor och den gamla pojkvännen skulle allra troligast upplevas ointressant efter ungefär fyra veckor.
    Mnja, nu låter sig väl 16-åringar inte skickas till andra sidan jorden hur som helst. Erbjuda kan du ju göra, men inte tvinga.
  • Stårschan
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 09:00:37 följande:
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.
    Varför tar du då själv upp restaurangbesöken? Och vad har du emot kvinnor i din egen ålder? Naturligtvis tycker du att det är häftigt med lättmanipulerade barn som går att köpa med lite vuxenliv. Du vill imponera och känna dig viktig för att du kan skämma bort någon som blir smickrad. Du vill gärna framstå som den mest åtråvärde pojkvännen i småflickornas bekantskapskrets, snarare än en medelmåtta bland jämnåriga. Trampar du gasen i botten för att visa vilket bra acc du har i bilen också när du ska skjutsa en tjej? Det brukar vara häftigt när man är tonåring.
  • Stårschan
    BCH52 skrev 2015-10-28 10:10:08 följande:
    Jag skulle vilja se den 16-åring som tackar nej tii det. Det handlar mycket om hur man lägger upp det. 16-åringar är på gott och ont ofta lätta att övertala/manipulera.
    Alternativt sätter de sig instinktivt på bakhasorna om de känner minsta föraning om att föräldrarna försöker styra deras liv, oavsett vad det gäller...

Jag tycker förvisso att det är en väldigt bra lösning, men nog finns det många tjejer som skulle tacka nej.
  • Stårschan
    Anonym (anonym) skrev 2015-10-28 11:06:51 följande:

Du  har alltså en massa unga flickor efter dig och vill veta om det är ok att du bjuder dem på finmiddag?
    Fråga föräldrarna om deras flickor får följa med ut och äta och berätta vilken typ av restaurang ni ska på så att de har rätt klädsel för detta och bestäm när de ska komma och hämta upp efter middagen.
    Vill ge unga människor läxhjälp så finns det ideella organisationer som sysslar med detta det finns även möjlighet att jobba några timmar i veckan med läxhjälp genom olika företag.

Det kanske är så han kommer i kontakt med dem? För hur många naturliga mötesplatser finns det för tonårstjejer och 30-åriga karlar?
  • Stårschan
    sextiotalist skrev 2015-10-29 11:34:59 följande:

En sak som jag reflekterar över i trådstarten, det är hans kommentarer om brott, skada, mörda etc och att alternativen till en äldre man är kriminella tonåringar.
    Denna ts måste ha en mycket begränsad uppfattning hur föräldrar agerar när ens barn gör mindre bra val i livet.

Kanske är det det som är kicken med att söka sig till tonårstjejer? Att en del av det förbjudna är att han känner sig under hot från potentiellt våldsamma föräldrar?
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?