Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Vi hade flyttat, men inte utan att ställa till med elände för dig först förstås. Det finns många sätt att ta till när det gäller att överlista någon som uppenbart är felfungerande. Jag skulle inte dra mig för något inom det lagliga spektrat. Så livet skulle bli både jobbigt och svårt för dig. 

Men mina flickor skulle aldrig falla för någon som du, ts. Du kan inte skilja på när det ska vara hon och när det i stället ska vara henne och fina restauranger kan de gå på utan att ha någon märklig äldre person i släptåg. 

• Påven Johanna
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:24:00 följande:
    För mig gör det inget om 16 åriga tjejer inte är intresserad av mig när jag är 30 år, men skulle det inträffa att en 16 årig tjej skulle vara intresserad av mig, så händer det.

På vilket sätt skulle livet bli jobbigt/svårt för mig? Förklara närmare.
    När äldre människor är ihop med tonåringar så finns så gott som alltid ett mått av manipulation med för att den situationen ens ska uppstå. Den vuxna personen kan ha spelat på känslor av ofrihet hos tonåringen, hen kan också ha lockat med exakt det du beskriver här: restaurangbesök (speciellt lockande för någon som kanske inte fått uppleva sådant särskilt mycket), gåvor och "äventyr". Hos ungdomar finns förstås en inbyggd lust till frigörelse och de vill också gärna imitera de, låt oss säga, lättsammare delarna av att vara vuxen (det är inte deklarationen de vill göra). Det är därför det över huvud taget fungerar för en del dubiösa vuxna att få till stånd en relation som den du talar om med en tonåring.

På samma sätt går det förstås att manipulera och förstöra för en annan vuxen människa. Särskilt enkelt förstås när det inte rör sig om en jämbördig vuxen. Så att göra livet surt för dig skulle inte vara svårt, kanske inte ens roande. Men jag skulle absolut göra det. 
  • Påven Johanna
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:42:41 följande:
    Jag har sagt det 3 gånger tror jag... Berätta konkret vad du skulle göra?
    Varför skulle jag ge bort sådan information till dig? Du ser, du har en mycket begränsad förmåga att analysera och förstå din omvärld. 
  • Påven Johanna
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:33:21 följande:
    Man ska akta sig för att uttala sig om tonårskärlek, vissa håller faktiskt i flera år, det är inte så ovanligt som man tror.
    Ja, det finns tonåringar som är tillsammans med sin ungdomskärlek i många år och ibland hela livet, men då handlar det om jämnåriga och inte om par med en åldersskillnad på 15-20 år. 
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?