Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:24:00 följande:
För mig gör det inget om 16 åriga tjejer inte är intresserad av mig när jag är 30 år, men skulle det inträffa att en 16 årig tjej skulle vara intresserad av mig, så händer det.
På vilket sätt skulle livet bli jobbigt/svårt för mig? Förklara närmare.
När äldre människor är ihop med tonåringar så finns så gott som alltid ett mått av manipulation med för att den situationen ens ska uppstå. Den vuxna personen kan ha spelat på känslor av ofrihet hos tonåringen, hen kan också ha lockat med exakt det du beskriver här: restaurangbesök (speciellt lockande för någon som kanske inte fått uppleva sådant särskilt mycket), gåvor och "äventyr". Hos ungdomar finns förstås en inbyggd lust till frigörelse och de vill också gärna imitera de, låt oss säga, lättsammare delarna av att vara vuxen (det är inte deklarationen de vill göra). Det är därför det över huvud taget fungerar för en del dubiösa vuxna att få till stånd en relation som den du talar om med en tonåring.
På samma sätt går det förstås att manipulera och förstöra för en annan vuxen människa. Särskilt enkelt förstås när det inte rör sig om en jämbördig vuxen. Så att göra livet surt för dig skulle inte vara svårt, kanske inte ens roande. Men jag skulle absolut göra det.