Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Nu har jag ingen 16-årig dotter.

Men jag skulle nog agera olika beroende på orsaken. Är det så att jag anar att flickan for illa så hade jag sett till att flickan inte hade möjlighet att träffa mannen genom att åka bort eller så.

Är det bara ogillande från min sida då är det bara att bitai det sura äpplet

• sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 06:43:51 följande:

Nu är jag inte 30 år än, men jag vill allas bästa... Men folk tror bara för att man är 30 år och har en 16 årig tjej så betyder det att man är "ond"... 

Tvärtom, jag skulle bjuda på middagar, hjälpa med läxor, umgås, gymma tillsammans, göra roliga saker osv.

Det tror jag inte men skulle göra klart för mannen att det är ett barn och inte en vuxen kvinna. Inte ond men infantil är nog det rätta ordet
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 08:38:21 följande:
    Riktiga restauranger är oftast mer hälsosam + godare än till exempel Mc donalds.
    Åh, du tror att alla 16-åringar äter stup i kvarten på McDonalds och att det bara serveras hälsosam mat på vanliga restaruanger (hett tips, det finns sallader på McDonalds och pommes är lika onyttigt var det än serveras och även goda feta såser)
    Men för att fokusera på din fråga. Nej, ingen vettig förälder använder fysiskt våld på det sättet du skriver i trådstarten, det verkar mer som att det är du som är på den nivån.
    Så än en gång, jag hade sett denna man (som resonerar som du gör) som en infantil person, som inte är vuxen och tagit mitt föräldraransvar, sett till att umgänget minimeras och påvisat alternativ.
    Men, 99% av sextonåringarna brukar tröttna på sina killar/tjejer och det brukar ta slut
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 09:00:37 följande:
    "Överösa med lyx"... Själva verket handlar det om någon middag på restaurang per vecka... Du är bra på att svartmåla saker.

Varför blir en 16 åring tillsammans med en 30 åring i första läget? Sannolikt pga utseende + personlighet.

Jag skulle nog gissa på att 16-åringen skulle få smaka på vuxenlivet och gå på restaurang en gång i veckan skulle nog vara väldigt spännande för en 16-åring som troligens enda alternativ till detta är med sina föräldrar och syskon (och hur kul är det för en tonåring).
    Skulle du dessutom bjuda på ett glas vin (vilket är olagligt) då är du superhäftig.. i några månader.
    Så nej, det är nog varken utseende eller personlighet som är det som lockar mest, utan att få vara med i vuxenvärlden utan sina föräldrar.
  • sextiotalist
    Lord Hans skrev 2015-10-28 19:42:20 följande:

Jag kontrar med att skriva samma som dig.

Vad vet du om det?

Till skillnad från dig har vi varit 16 år och vi är nog rätt eniga att man tar hellre och upptäcker förälskelse och lär oss relationer med jämngamla och på lika villkor än bli utsatt för en för tidigt gubbsjuks fantasier
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:58:41 följande:

Om du kunde få bättre mat, skulle du ta emot det istället för torskfilé hemma hos familjen, ja eller nej?

Tro det eller ej, men det är INTE vanligt att en 16 åring får hjälp hemma med läxor, jag kommer ihåg själv då jag var i den åldern, alla mina kompisar fick inte hjälp, men dom hade ändå bra betyg trots det, kunde kanske få bättre betyg om dom fick hjälp.

En 16-åring ska inte behöva hjälp med läxor. Möjligtvis läxförhör. Man går på gymnasiet då. Hade jag behövt hjälpa min tonåring med läxor så hade jag bett honom att fundera på sitt gymnasieval. Hemuppgifter ska de göra helt själva eller gemensamt med klasskamrater inte med föräldrarna.

Så det ska inte vara vanligt.

De allra flesta tonårsförälskelse brukar inte vara hållbara och än mindre om man redan från början befinner sig i olika skeden i livet.

Torsk är väldigt god mat som även serveras på restauranger av klass.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:35:23 följande:

Vad säger du själv när du blir 60 år, kommer du vilja ha 60 åriga tjejer då? Nej jag trodde väl det... Ljug för dig själv.

Jag vet flera som träffat nya i den åldern och är riktigt kära (både män och kvinnor).

Så svaret är enkelt. Det är många som vill ha en respektive i ungefär samma ålder även om man är kring 60.
  • sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 09:07:35 följande:
    Förhållanden är mycket sällan livet ut, spelar ingen roll om man är 40 år eller 20 år.
    Här måste jag nog sälla mig till undantagen, jag är 50+ och är omgiven av långa förhållande. Pga min ålder så är nog få förhållande i min generation längre än 20-25 år. I den äldre generationen så är de flesta förhållande intakta (svärföräldrarna är separerade, men har levt med deras respektive i över 40 år), men minst 55 år tror jag de flesta av mina föräldrars vänner levt ihop nu.
  • sextiotalist

En sak som jag reflekterar över i trådstarten, det är hans kommentarer om brott, skada, mörda etc och att alternativen till en äldre man är kriminella tonåringar.
    Denna ts måste ha en mycket begränsad uppfattning hur föräldrar agerar när ens barn gör mindre bra val i livet.

Jag är väldigt säker på att vi som starkt skulle ifrågasätta ett sådant förhållande knappast skulle ta till våld för att hindra det. Inte heller så är alternativet kriminella tonåringar, utan, i varje fall min tonårings (en kille) umgänge är skötsamma ungdomar, som fixar sina studier gallant utan föräldrars hjälp.
    De kanske inte kan bjuda på flotta restauranbesök, men jag är väldigt säker på att min sons matlagning skulle få de flesta tonårsflickor på fall (dock mors och fars irritation på hur det ser ut efteråt i köket Flört), inte heller några lyxiga resor, men vårt sommarhus kan nog göra de flesta tonårsflickor nöjda

• sextiotalist
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 02:37:58 följande:
    Det är mycket sällsynt jag ser en 25-30 årig tjej bete sig som en 16 åring i sinnet.
    Med den meningen så förklarade du också att de som väljer aktivt att vara med en så ung flicka är inte intresserad av en kvinna, utan en flicka. Och fixar troligen inte relationer med vuxna kvinnor (kanske för att mannen är infantil själv)
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?