Inlägg från: adina01 |Visa alla inlägg
  • adina01

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:38:54 följande:
    Jag ser snygga 30 åringar, det gör jag... Men det är mer sannolikt att hitta en snygg tjej i 16-22 års åldern.

Man behöver mat för att överleva, om man kan erbjuda den bästa maten, tackar man nej till det då? Nej ingen tackar nej till det, kanske bara du då...
    16-åringa barn behöver inte svälta eftersom de lever med sin familj så de tackar alltså inte ja till vuxna män för att få mat,. De 16-åriga flickor som behöver mat är trasiga flickor som ingen vuxen bryr sig om så dessa är inte direkt behov av läxhjälp, finmiddag och att träna på gym med vuxna män, de behöver en ny familj.
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:58:41 följande:
    Om du kunde få bättre mat, skulle du ta emot det istället för torskfilé hemma hos familjen, ja eller nej?

Tro det eller ej, men det är INTE vanligt att en 16 åring får hjälp hemma med läxor, jag kommer ihåg själv då jag var i den åldern, alla mina kompisar fick inte hjälp, men dom hade ändå bra betyg trots det, kunde kanske få bättre betyg om dom fick hjälp.
    Det är väl klart att 16-åringar inte får hjälp med sina läxor de går ju på gymnasiet och inga läxor på samma sätt som i grundskola utan gör sina inlämningsuppgifter tillsammans med sina vänner, som tex. labbrapporter.
  • adina01

Varför frågar du inte dina jämnåriga vänner om vad de tycker om att du ska ha med dig en 16-årig flickvän när ni firar midsommar, är ute och roar er. Kommer dina vänner att välja bort att gå på ställen med åldersgräns för att istället umgås med dig och en 16-åring på ställen där det inte är åldersgräns.
    Eller är din tanke att du kommer att vara hela umgänget för denna 16-åring.

• adina01
    pyssel skrev 2015-10-29 11:14:33 följande:
    29åringar som är ihop med 16åringar brukar ha 16åringens umgänge. När de inte är upptagna med att sitta och vakta i bilen utanför plugget då ..
    Då tillför ju inte den vuxna något till 16-åringen som är positivt.
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:59:21 följande:
    Jag skulle kunna säga det till alla jag känner, men likt alla på familjeliv har man enormt många fördomar om en äldre kille i 20-30 års åldern är tillsammans med en 16 åring, jag skulle inte dölja det... Men jag skulle inte heller säga det till alla jag känner om dom inte frågar såklart.

Jag tror faktiskt det kommer vara lika roligt att umgås med hennes kompisar som med mina kompisar.
    Du tror på fullt allvar att kompisar till en 16-åring skulle tycka att det var roligt att på fritiden umgås med en man i 30 års åldern, hade barn tyckt detta så hade massor av människor som går på högstadiet eller just börjat gymnasiet haft 30-åriga kompisar hemma för att umgås.
  • adina01

Du kanske ska fråga din flickvän hur hon tror att hennes föräldrar kommer att reagera, de är kanske helt ok med att du är hennes flickvän.

• adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:03:22 följande:
    Ja självklart kommer jag fråga henne, man får lita på henne för stunden.
    Du har alltså inte frågat henne innan du startar tråden?
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-10-31 11:19:37 följande:
    Jag är inte tillsammans med en 16 åring.
    Du startar alltså en tråd utan att vara i en relation med en 16-åring, varför?
  • adina01
    Anonym (x) skrev 2015-11-04 15:03:28 följande:
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...
    Varför skulle en 16-åring vilja ha någon som är kring 30 år som i hennes ögon är en gammal gubbe?
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?