• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • pandoraDiem

Har inte varit inne här på ett tag, vad kul att höra att det är några som blivit gravida :) Grattis till er!!

• loppi

Orkar inte leta upp allihopa! Det var ju ett tag sedan ..
    Plussade med sista 5-dagars embryot, 8 dagar efter transfer. Så nu får vi se hur det går.
    Haft spr
    ängande huvudvärk av och till - det händer aldrig!
    dragningar i nedre regionerna, frysp
    åslag och tröttpåslag.

• BK1986
    loppi skrev 2017-03-03 11:08:08 följande:

Orkar inte leta upp allihopa! Det var ju ett tag sedan ..

Plussade med sista 5-dagars embryot, 8 dagar efter transfer. Så nu får vi se hur det går.

Haft sprängande huvudvärk av och till - det händer aldrig!

dragningar i nedre regionerna, fryspåslag och tröttpåslag.

Hej! Grattis! <3 Vad roligt att höra från dig.

Plussade du idag? Håller tummarna för att allt får gå bra.

Vi fick MA förra gången, gjorde IVF nr 4 i november, plussade 11/12 och nu är jag i vecka 16 med denna lilla människa.

Jag var extremt frusen de första 10-12 veckorna. Det är ett bra tecken. ;)
  • loppi
    BK1986 skrev 2017-03-03 12:18:30 följande:
    Hej! Grattis! <3 Vad roligt att höra från dig.

Plussade du idag? Håller tummarna för att allt får gå bra.

Vi fick MA förra gången, gjorde IVF nr 4 i november, plussade 11/12 och nu är jag i vecka 16 med denna lilla människa.

Jag var extremt frusen de första 10-12 veckorna. Det är ett bra tecken. ;)
    Detsamma - stort grattis! Vecka 16, det är ju så spännande.

Japp, plussade i morsse, blodprov Måndag så då får vi se vad värdena säger.
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-03 19:04:23 följande:

Detsamma - stort grattis! Vecka 16, det är ju så spännande.

Japp, plussade i morsse, blodprov Måndag så då får vi se vad värdena säger.

Ja det känns helt overkligt. Trodde aldrig att vi skulle komma såhär långt.

Åh vad roligt! Hoppas att du får må hyfsat bra. <3 Då får ni ett tidigt ultraljud ganska snart också?
  • loppi
    BK1986 skrev 2017-03-04 09:26:28 följande:
    Ja det känns helt overkligt. Trodde aldrig att vi skulle komma såhär långt.

Åh vad roligt! Hoppas att du får må hyfsat bra. <3 Då får ni ett tidigt ultraljud ganska snart också?
    Jag har aldrig varit gravid på rätt ställe innan dvs de har aldrig kommit till livmodern (2 st ektopiska).
    Vet inte alls vad som väntar mig...aaaaah! Om det håller eller inte. Jag har varit så inställd på att det inte kommer fungera. Vad är chansen liksom. Hade typ bestämt mig för att låta livet gå i en annan riktning.Efter blodprov Måndag får vi se helt enkelt. 
    Trycker dagligen progynova 6 mg & 600 mg Utrogestan
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-04 20:29:39 följande:

Jag har aldrig varit gravid på rätt ställe innan dvs de har aldrig kommit till livmodern (2 st ektopiska).

Vet inte alls vad som väntar mig...aaaaah! Om det håller eller inte. Jag har varit så inställd på att det inte kommer fungera. Vad är chansen liksom. Hade typ bestämt mig för att låta livet gå i en annan riktning.Efter blodprov Måndag får vi se helt enkelt. 

Trycker dagligen progynova 6 mg & 600 mg Utrogestan

Hur går det? Vad sa blodprovet? <3
  • loppi
    BK1986 skrev 2017-03-07 11:23:00 följande:
    Hur går det? Vad sa blodprovet? <3
    heheh glömde bort att uppdatera!
    Japp gravid, höga värden så de tror att det är fler än 1och just nu är jag lite skraj för detta faktum. Tidigt UL den 21 Mars....
  • loppi
    pandoraDiem skrev 2017-03-07 17:52:50 följande:

Grattis till era graviditeter! Kul att höra!

tack.. känns lite övermäktigt just nu! Vill inte ha tvillingar. 
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-07 17:44:58 följande:

heheh glömde bort att uppdatera!

Japp gravid, höga värden så de tror att det är fler än 1och just nu är jag lite skraj för detta faktum. Tidigt UL den 21 Mars....

Oj! Gratulerar! Förstår att en eventuell tvillinggraviditet inte per automatik bara är positiv. Jag hade väldigt blandade känslor inför det fram till UL. För oss är det en bebis och det känns helt fantastiskt bara det. :)

Håller tummarna att allt går bra fram tills dess och att det finns en liten mini med hjärtslag. <3
  • loppi

Ett hjärtslag - som slår väldigt fint och nu blir det harmony test (kromosomer) och kön i vecka 10 ... 

• BK1986
    loppi skrev 2017-03-21 17:03:14 följande:

Ett hjärtslag - som slår väldigt fint och nu blir det harmony test (kromosomer) och kön i vecka 10 ... 

Grattis! :) Skönt med ett litet hjärta som tickar. <3 Vilken vecka är du i nu?

Här gjorde vi RUL igår och allt såg jättebra ut. En frisk liten människa. Helt fantastiskt! Vecka 19 imorgon och snart halvvägs. <3
  • loppi
    BK1986 skrev 2017-03-21 20:43:06 följande:
    Grattis! :) Skönt med ett litet hjärta som tickar. <3 Vilken vecka är du i nu?

Här gjorde vi RUL igår och allt såg jättebra ut. En frisk liten människa. Helt fantastiskt! Vecka 19 imorgon och snart halvvägs. <3
    Tackar! Jag säger v7 på pricken idag men kliniken igår sa 6v 3 dagar. Men jag tror jag har rätt. Jag har ju inte kommit så långt ännu. V19 är ju super långt. Stort grattis igen.
  • BK1986
    loppi skrev 2017-03-22 11:49:20 följande:

Tackar! Jag säger v7 på pricken idag men kliniken igår sa 6v 3 dagar. Men jag tror jag har rätt. Jag har ju inte kommit så långt ännu. V19 är ju super långt. Stort grattis igen.

Men du är en bit på väg iallafall. :) Det är först typ nu jag kunnat slappna av och faktiskt vågat njuta av att vara gravid. Det sitter så mycket oro i en efter allt kämpande. Men jag håller tummarna för att allt får gå bra för er nu!
  • Filli89

Oj då detta var en gammal grupp, tänkte dock uppdatera lite, vi plussade i oktober förra året. Är nu i v27 och ha bf juni. Så overkligt..

• BK1986
    Filli89 skrev 2017-03-23 13:19:07 följande:

Oj då detta var en gammal grupp, tänkte dock uppdatera lite, vi plussade i oktober förra året. Är nu i v27 och ha bf juni. Så overkligt..

Grattis! Så spännande! Då har ni verkligen inte länge kvar. :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016