• BK1986

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Mariana79 skrev 2016-01-18 17:26:28 följande:

Snälla ni, hjälp!

Har googlat som ett as, men hittar inga klara besked. Vi ska ju köra korta programmet på IVF och jag undrar på vilken dag i cykeln sker äggplocket? Är det helt inviduellt, eller sker det i regel alltid mellan tex dag 11-19? Såvida det finns ägg att plocka alltså... Anledningen varför jag undrar är för att min man ska på tjänsteresa utomlands runt tiden som jag tror äggplocket är... hoppas verkligen har fel! Han är ju en viktig del av det hela så att säga!

Är det ngn som kan ge mig lite info om detta, när var ditt äggplock - på vilken cykel dag vid korta programmet?

Tusen tack på förhand!

Tror det är individuellt. Vi har VUL imorgon och på fredag. Och på fredag får vi veta vilken dag äggplocket blir. Så under vecka 4 någon gång. Om du vet datum för VUL så borde du kunna räkna på ett ungefär när ÄP blir.
  • BK1986

Hej igen. Har varit på första VUL idag. Tre stycken folliklar som var över 10 mm och ett gäng till som var mindre. Fick inte veta hur många som var mindre. Hon menade att dem som var mindre än 10 mm inte var intressanta i det här läget.

Hur har det sett ut för er andra? Vad har ni för erfarenheter?

• BK1986
    jewel skrev 2016-01-19 18:14:08 följande:

Roligt att vi ligger lika i processen :) Jag hade fyra st på höger sida som var 10-12mm, vänster sida syntes tyvärr inte. Vad har du för dos? Jag tar 175IE Gonal-f och skulle fortsätta med det tills nästa ultraljud på torsdag.

Jag gjorde en IVF 2012 med en lägre dos (112,5), då fick jag ut 9 äggblåsor vid äggplocket. Det blev 6 ägg, men bara ett befruktades och delade sig. Som tur var blev det min dotter!

Häftigt! :) Jag har tagit 150 IE Menopur men nu ökade de till 225. Håller tummarna för att de växer sig stora och fina till på fredag när jag har nästa VUL. Har du fler VUL inbokade också? Verkar som att det funkar olika i olika landsting?

Min slemhinna var dessutom 9 mm! Helt sjukt då jag knappt slutat blöda från föregående mens ännu.

Skönt att höra att det gått vägen för någon tidigare. Det ingjuter hopp. :)
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-19 22:15:07 följande:

Jag har bara ett till VUL inbokat, på sprutdag 8. Efter det så bestäms datum för äggplock. Det borde bli i början av nästa vecka, antar att det är samma för dig.

Jag kommer inte ihåg hur tjock slemhinnan var men hon sa att den var bra iaf.

Är det allra första försöket för dig? Vart går du nånstans?

Precis. Sprutdag 9 blir nästa VUL för mig. Då håller vi tummarna för äggplock nästa vecka. :)

Jo det är allra första försöket. Vi har haft en snabb utredning och efter 6 månader på Pergotime utan resultat så blev det IVF. Vi tillhör Västerbotten, så det är Umeå som gäller. Vart går du?
  • BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-19 20:56:52 följande:

Har oxå haft första ul idag. Tyvärr för få och små blåsor plus ett lågt östradio på 400. Fått höja Gonal -f till 400! :(. Nån med erfarenhet av att dom ändå kan växa till sig fast det börjar trögt?

Intressant med det där värdet! Fick veta att jag hade 490 och att de gärna skulle se att det låg på 700, men inget nytt blodprov. Får du ta om blodprovet om några dagar eller vad händer nu?
  • BK1986

Listan:

Kopiera den här listan och klistra in i ett nytt dokument.

Amie77, 38 år. FET1 (syskonförsök), FET troligtvis v 9

Ingensmamma, 31 år. 1 ivf. Spraystart vecka 7. Gift.

Regnbågsdröm, 29 år. Långt protokoll. IVF 2. ÄP 14 januari, ET 16 januari, TD 31 januari.

Anki75, 40 år. Långt protokoll. IVF 1.ÄP v 4.

Loppi, 39 år. London. Första försöket.13 jan Menopur start. ÄP!?

Adalia84, 31 år. Långt protokoll första syskonförsöket. Sprutstart 14 jan.

Majamas, 26 år. Kort protokoll. IVF 1. Sprutstart Menopur 21/1. Äggplock v. 5.

Iskristall, 39 år, IVF 2. Kort protokoll. Sprutstart v.4-5. ÄP v.6? TD?

Fredag 37, icis, korta programmet. Start denna vecka.

Nicka 34 Försökt bli gravid i ca 6 år .Fet i mitten på feb

Mama5 42år, IVF 3, långt protokoll, spray start 30/1

Mariana79, 36 år, syskonförsök ivf, korta protokollet med start vecka 5-6.

Stajlish, 31 år, FET v.3

Pipam, 25 år, IVF 1, start nästa cykel, BIM 28 jan. Korta protokollet. Har PCOS och hypotyreos.

Jewel, 32 år. Syskonförsök. IVF1, kort protokoll, äggplock v 4.

BK1986, 29 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart Menopur 14/1, äggplock v 4.

• BK1986
    Adalia84 skrev 2016-01-20 21:18:09 följande:

Ja ska ta nytt prov och ultraljud på fredag. Konstigt att inte du ska det... Vart går du?

Okej. Vad skönt att de kollar igen. :) Jag går på IVF-kliniken i Umeå. Vart går du?

Spännande! Då har vi ultraljud samma dag. Jag försöker ta det lite som det kommer, allt det här. Försöker att inte tänka för långt fram och ta steg för steg.
  • BK1986

Alltså det här med Orgalutran... Nu är det andra kvällen i rad som det kommit ut en liten droppe ur sprutan när jag dragit bort skyddet från nålen. Är det någon annan som har samma erfarenhet? Kan det vara för att jag såg till att luften var längst upp?

Pratade med sköterskan i tisdags och hon underströk hur viktigt det var att få i sig allt. Men vad tusan ska man göra?

• BK1986
    loppi skrev 2016-01-21 21:01:24 följande:

Ja, men det blir lite varje gång som försvinner eftersom man måste få bort luftbubblorna! Jag, tänker så här, att det svinnet måste de räkna med annars skulle dosen vara högre..

Trycker du ut luften ur sprutan? Jag tyckte det såg läskigt ut med luften, så första gången tryckte jag ut den. Sen sa sköterskan det där om att få i sig hela dosen, så efter det har jag tryckt in luften i magen också. Men jag försöker tänka som du, att lite svinn måste de räkna med.

Ikväll kom det även ut en droppe Menopur blandat med blod, så jag måste ha träffat någon liten blodådra. Man blir bara lite hispig. :)
  • BK1986
    jewel skrev 2016-01-21 21:16:17 följande:

Så har det varit för mig varje gång, trodde inte att det gjorde nåt. Det är ju så lite så det är nog ingen fara!

Skönt att det inte bara är för mig det blir så. Man hinner tänka att man gör något fel. :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016