pandoraDiem skrev 2015-10-25 14:31:22 följande:
Hej! Jag ska också påbörja ivf nästa år, väntar dock på cellprovsvar innan jag får remiss till ivf så det kommer nog bli till våren nästa år beroende på hur snabbt jag får svaret. Har inte heller berättat för de närmsta, vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag och sambon är inne på 14e försöket nu tror jag (börjar bli svårt att hålla räkningen) så jag har varit inställd på att vi kommer behöva hjälp ett tag nu. Kommer nog bli nervös när det börjar närma sig dock. Har lärt mig mycket om mig själv sen vi började försöka i augusti förra året, har stundvis varit riktigt jobbigt men jag är helt övertygad att det kommer vara värt det tillslut :)
Hoppas du hunnit njuta av solen idag!
Hej
Vad kul och få ett svar. Känns skönt och veta att man inte är ensam där ute även om jag så klart önskar att vi slapp genomgå alla tester och procedurer. Vi får ha siktet inställt på slutmålet. En bebis!
Jag och min sambo fick svaret att de inte kunde hitta något uppenbart fel på oss så det är oklart varför vi är ofrivilligt barnlösa. Livet är grymt ibland.
Spenderade dagen ute i solen igår och fixade lite med allt möjligt. Det är så viktigt att njuta av allt vackert och tänka positivt. Lekte med en utav mina guddöttrar och bara myste. Att umgås med barn är för härligt men det känns alltid lite tomt när man åker hem igen och tänker på avsaknaden av en egen familj.
Jag har laddat för att berätta om våra planer för min mamma flera gånger men vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Jag antar att det är många som kanske undrar över att vi inte har barn men de har inte riktigt vågat ställa frågan om vad det beror på.
Det är dock superviktigt att man får stöttning av sin partner tycker jag. Det är ju en jobbig process det här. Tycker du att du får det?
Önskar dig en skön måndagskväll