• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-28 22:38:32 följande:

Ja, på onsdag. Det bokades in direkt när jag ringde och meddelade att mensen startat.

Okej hoppas det ser bra ut på onsdag :)

Första sprutan tagen, gick jättebra :)

Ska ringa kliniken imorgon så får tider då.

Känner du av något i kroppen nu?
  • hope88

Hoppas att ni snart får komma igång gummianka och Pandoradiem. Håller tummarna att ni blir kallade snabbt! Kram

• hope88
    stajlish skrev 2015-11-29 18:33:43 följande:

Insättningen gick bra, blev dock bara ett embryo som dom odlar vidare...vi får brev nästa vecka om det klarar sig till frysen.. resten av äggen var omogna :( Så jag hoppas verkligen det klarar sig, vore skönt att ha ett i frysen! Nu hoppas jag dessa ruvardagar går fort och att ingen mens dyker upp! Härligt, ska du ta första sprutan idag nu då? :)

Woop woop ruvare! Vad roligt <3

Håller tummarna hårt att ägget klarar sig till frysen men att ni också plusar! Nä ingen mens här ska det bli bebis :) Försök ta en dag i taget och sysselsätt dig så mycket det går.

Jajamensan nu är första sprutan tagen och det gick bra :) Ska ringa kliniken imorgon och får väl då reda på tider för ultraljud m.m :) Skönt att vara igång!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 20:43:57 följande:

Okej hoppas det ser bra ut på onsdag :)

Första sprutan tagen, gick jättebra :)

Ska ringa kliniken imorgon så får tider då.

Känner du av något i kroppen nu?

Härligt Hope88, nu är ni igång också!

Nä, jag känner faktiskt ingenting i kroppen än. Och är dock därför lite orolig att jag inte skulle svara på medicinen. Men vad vet jag, det blir faktiskt bara 3:e sprutan idag så det är kanske förtidigt för att känna av sprutorna redan ändå?!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-29 20:49:22 följande:

Härligt Hope88, nu är ni igång också!

Nä, jag känner faktiskt ingenting i kroppen än. Och är dock därför lite orolig att jag inte skulle svara på medicinen. Men vad vet jag, det blir faktiskt bara 3:e sprutan idag så det är kanske förtidigt för att känna av sprutorna redan ändå?!

Ja det känns härligt :)

Kan ju vara så att vi inte kommer känna så mycket i kroppen. Min läkare sa att biverkningar är väldigt få vid korta protokollet och som du säger om man känner något så tror jag att det är kanske när man sprutat en vecka eller så. Tror det tar längre än 3 dagar för att äggen ska växa på sig. Tror absolut medicinen gör sin grej på dig. Vilken dos kör ni med? Jag fick börja lågt på 125. Hoppas att det blir bra :)
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 20:55:33 följande:

Ja det känns härligt :)

Kan ju vara så att vi inte kommer känna så mycket i kroppen. Min läkare sa att biverkningar är väldigt få vid korta protokollet och som du säger om man känner något så tror jag att det är kanske när man sprutat en vecka eller så. Tror det tar längre än 3 dagar för att äggen ska växa på sig. Tror absolut medicinen gör sin grej på dig. Vilken dos kör ni med? Jag fick börja lågt på 125. Hoppas att det blir bra :)

Ja, hoppas medicinen gör sin grej på oss

Jag har börjat med 225ie.
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-29 21:02:20 följande:

Ja, hoppas medicinen gör sin grej på oss

Jag har börjat med 225ie.

Håller tummarna stenhårt! :)

Det är så häftigt att det är olika behandlingar och doser trots att men genomgår samma procedur. Hela grejen är bara så ball. Tänk att det här är vår väg till bebis, lite annorlunda väg, men åh vad de kommer vara efterlängtade :) Jag hoppas så för oss alla!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 21:08:20 följande:

Håller tummarna stenhårt! :)

Det är så häftigt att det är olika behandlingar och doser trots att men genomgår samma procedur. Hela grejen är bara så ball. Tänk att det här är vår väg till bebis, lite annorlunda väg, men åh vad de kommer vara efterlängtade :) Jag hoppas så för oss alla!

Ja visst är det ballt! Hoppas vägen inte kommer vara allt för lång bara! Tummarna hålls hårt för oss alla!
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-29 20:47:23 följande:
    Woop woop ruvare! Vad roligt <3

Håller tummarna hårt att ägget klarar sig till frysen men att ni också plusar! Nä ingen mens här ska det bli bebis :) Försök ta en dag i taget och sysselsätt dig så mycket det går.

Jajamensan nu är första sprutan tagen och det gick bra :) Ska ringa kliniken imorgon och får väl då reda på tider för ultraljud m.m :) Skönt att vara igång!
    Ja, hoppas bara tiden går fort och att det går vägen! :) Ja, ska försöka leva på som vanligt bara och hoppas dessa veckor går lika fort som det brukar göra annars... :) 

Härligt! Ja, nu är du ett steg närmre!
  • pandoraDiem
    hope88 skrev 2015-11-29 20:44:59 följande:

Hoppas att ni snart får komma igång gummianka och Pandoradiem. Håller tummarna att ni blir kallade snabbt! Kram

Tack för tummarna! Håller mina för dig och alla andra i tråden också såklart :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016