• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • hope88

Håller tummarna för plus stajlish :) Tiden får gärna springa förbi ;)

• stajlish
    hope88 skrev 2015-12-04 15:04:10 följande:

Håller tummarna för plus stajlish :) Tiden får gärna springa förbi ;)

Tack! Ja, gärna! :) Skönt att allt gick bra idag!
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-04 15:56:23 följande:

Tack! Ja, gärna! :) Skönt att allt gick bra idag!

Hehe ;)

Ja det känns skönt nu i efterhand. Var så nervös att de inte skulle se en enda haha
  • hope88

Joli, det är ju jättebra att du/ni får stöd av anhöriga i denna resa och man ska prata med de man känner sig bekväm med och litar på.

Åh vad tråkigt låter ju inte som ett bra möte :/

Ja men så känner jag också. Det är spännande och nytt men samtidigt finna där en rädsla att det kanske inte går. Men vi får försöka hålla hoppet uppe <3

Var där idag på ultraljudet och det såg fint ut och läkaren sa också att det är normalt med molande precis som du skrev. Vi gör korta protokollet och det här är vårt första försök :)

Låter bra att de tar hand om en och har koll då känner man sig lite tryggare på resan. Idag såg läkaren ingen risk för överstimulering men jag ska ändå in på ett nytt ultraljud och ta blodprover på måndag och så troligen äggplock på onsdag.

Tack då jättemycket och detsamma till er :)

Kram

• hope88

Ni som gjort äggplock och insättning jobbade ni dagen efter äp och dagen för insättning?

Och ni som ska göra det hur tänker ni?

Dagen för äp kompar jag. Men funderar på de andra dagarna

• stajlish
    hope88 skrev 2015-12-04 20:05:58 följande:

Ni som gjort äggplock och insättning jobbade ni dagen efter äp och dagen för insättning?

Nej och nej. Dagen efter insättning var en söndag, men hade kunnat jobba. Dagen efter ÄP var jag lite öm så de va skönt att va hemma eb dag extra =)
  • Nicka

Vet ej om jag hoppat in i denna tråd, men gör de om de är ok?
    Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)
    Allt måste verkligen klaffa denna gång då äggplock är bestämt till den 16 dec.
    Vi skall ingå i en studie, så de kommer bli totalfrys.
    Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-04 20:05:58 följande:

Jag har varit ledig dagen efter äggplock, de råder dom en att vara iaf på Carlanderska.
    Efter insättning går de bra att jobba :)
  • stajlish
    Nicka skrev 2015-12-04 22:12:15 följande:

Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)
    Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

Välkommen =)
  • Regnbågsdröm
    Nicka skrev 2015-12-04 22:12:15 följande:

Nickasworld.blogg.se

En fråga bara.. Hur kommer det sig att ni ställer upp på att vara med i studien? Får ni fler försök gratis då?
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016