• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej alla! Jag hoppar in i den här gruppen. Startar snart vårt andra försök, långt protokoll. Börjar med synarela-spray den 10 december och har planerat plock v2, så passar rätt bra tidsmässigt med er andra här

Vid förra försöket misslyckades vi när ett befruktat ägg skulle föras tillbaka. Precis innan återförandet så blev något fel och de delade sig inte som de skulle. Vi hade tre befruktade ägg och var på väg till kliniken när de ringde och sa att vi kunde vända. Fruktansvärt var det. Men nu är vi på banan igen och taggade inför vårt nästa försök. Hoppas det går vägen den här gången!

Vi är två kvinnor och går på RMC i Malmö.

• Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2015-12-01 22:44:15 följande:
    Jobbigt för er att få avbryta pga att de inte delade sig som de skulle! Nu håller jag tummarna för er att det kommer lyckas! Och välkommen hit!
    Tack snälla du. Och tummarna hålls tillbaka!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-02 09:13:13 följande:
    Välkommen hit regnbågsdröm :)

Vad tråkigt att ni fick avbryta förra försöket :( Det är ju sånt man är rädd för. Finns ju massa hinder inom ivfen också ingen garanti att man får ett ägg insatt. Man vill ju så gärna. Hoppas verkligen att detta försök med långa protokollet går bättre håller tummarna jättehårt! :)
    Ja, det finns alldeles för många hinder. Man inser hur skört allting är. Vi körde långa protokollet förra gången också. Skillnaden nu är att jag ska ta menopur istället för gonal-f som spruta. Och att de bytt donator. Vi får hoppas att det går vägen den här gången. Tack till alla som håller tummar och styrka till alla er som kämpar!
  • Regnbågsdröm
    Nicka skrev 2015-12-04 22:12:15 följande:

Vet ej om jag hoppat in i denna tråd, men gör de om de är ok?
    Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)
    Allt måste verkligen klaffa denna gång då äggplock är bestämt till den 16 dec.
    Vi skall ingå i en studie, så de kommer bli totalfrys.
    Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

En fråga bara.. Hur kommer det sig att ni ställer upp på att vara med i studien? Får ni fler försök gratis då?
  • Regnbågsdröm

Hej alla! Hur ligger alla till i den här tråden egentligen? Såg någon annan tråd där de gjort upp en lista över de som är med i tråden - typ planering och hur gamla folk är. Kanske kan göra något liknande här? Vore kul att veta vilken klinik alla går på också

Vet dock själv inte hur man redigerar ett inlägg så att man kan "fylla på" med folk, eller uppdatera den. Men det kanske någon annan vet?

Jag kan börja.
    Är 29 år (om typ 1,5 vecka) och går på RMC i Malmö.
    Långt protokoll. Spraystart 10/12. Planerat ÄP vecka 2.
    Kan även nämna att jag lever i samkönad relation, men det märks ju kanske på namnet

• Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-08 15:30:49 följande:
    Ja en lista är alltid roligt. Så har man lite mer koll :) Fyllde på nu med mig hoppas det blev bra.
    Jättebra! Om du vet hur man redigerar så kan du få lägga till IVF2 på mig. För såg att du skrivit att det var ditt första försök
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-08 15:42:21 följande:
    Vet inte heller hur man redigerar :P Uppdaterade i ett nytt inlägg istället :D
    Jaha, haha. Fan då! Ja så kanske man får göra då.. Men då behöver man ju kunna kopiera texten i inlägget och det kan jag inte heller via telefonen Haha, får se om någon annan vet hur man kan lösa det
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-08 19:27:48 följande:
    Hoppas den är borta då =) Har inte heller känt av mina cystor tidigare. De har bara setts på ultraljud. Tror de börjar ge besvär först när de blivit några cm om de hinner bli det innan de försvinner.

Är supernervös inför imorgon! Blir spontanbio nu. Känner att jag behöver lite annat att tänka på och passar på nu när jag inte tar några sprutor ikväll =)
    Lycka till imorgon Hope! Kommer gå jättebra! Håller tummarna för er!
  • Regnbågsdröm
    Nicka skrev 2015-12-08 20:47:19 följande:

Idag har de börjat spänna o småhugga i vad jag tror är äggstockarna, lite tidigt?! Äggplock först om en vecka..
    Även haft en riklig flytning, kan inte minnas att de varit såhär i föregående stimulering, men kan ju ha glömt ;)
    Har även huvudvärk o är trött och inatt drömde jag en dröm som oftast bara kommer då jag är full med hormoner, drömmer att min sambo skall lämna mej :( så jobbigt när man vaknar och tror att de är så..
    Brukar skälla på honom och säga att han är dum haha ;)

Nu ska jag sova, såå trött!
    Natti

Nickasworld.blogg.se

Men har du fått datum för äggplock redan? Det verkar ju jättekonstigt.. Ska du inte på ultraljud och kolla hur äggblåsorna växt?
  • Regnbågsdröm
    Fredag skrev 2015-12-09 10:25:15 följande:

Fredag: 37. startar korta programmet i jan. Carl von linne kliniken Uppsala. Gift.

Hoppas någon kan fixa så ni som skrivit om er sist här nu hamnar i den långa listan också
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016