-
Va? Fan vad konstigt att det är så olika. Jag var tvungen att fasta från midnatt när jag skulle göra ÄP på morgonen. Fick heller inte dricka något, inte ens vatten. Sen fick vi båda frukost efter att plocket var klartanki75 skrev 2016-01-26 07:38:31 följande:Ja det kan nog vara så att folk känner olika. Men jag fick inta flytande frukost innan. =) Fick inte du det?
-
Däremot på mitt första plock när jag hade det efter klockan 10, så fick jag dricka klara drycker innan klockan 06. Men då var det ju typ vatten eller saft liksom.Regnbågsdröm skrev 2016-01-26 07:54:52 följande:Va? Fan vad konstigt att det är så olika. Jag var tvungen att fasta från midnatt när jag skulle göra ÄP på morgonen. Fick heller inte dricka något, inte ens vatten. Sen fick vi båda frukost efter att plocket var klart
-
Verkligen konstigt! Men men, funkar ju uppenbarligen med båda alternativen såanki75 skrev 2016-01-26 08:53:44 följande:Dom sa till mej att jag fick inta flytande, såsom yoghurt..fil o liknande. Dom bjöd på macka efteråt med.:) konstigt att det är så olika.
-
Stort lycka till! Tänker på dig idag! Uppdatera oss senloppi skrev 2016-01-26 08:59:39 följande:
God morgon,
Tack för all support, det värmer! Lagom nervösa och taggade.. ;)
Har får man inte äta eller dricka på 6h.
Fick papper på ingen parfym, smink,nagellack och deo, så jag använde inte ens någon duschtvål vid duschen..
-
Vad skönt! Nu får vi hoppas att de mår bra och att du får ett isatt snart! Håller tummarna att snart få välkomna dig till ruvarklubbenanki75 skrev 2016-01-26 09:59:32 följande:
Nu har kliniken ringt...jag har 5 befruktade ägg! :)
-
Nu svarar jag fast frågan inte var till mig Man kan få en preliminär tid för återföring. Men saker kan ju hända på vägen. Vid vårt första försök blev det ingen återföring då delningen inte gick som den skulle. Så det är ju skört som fan.. Vid vårt första försök hade jag aldrig fått höra att det kunde skita sig precis innan ET. Så brukar vara noga med att få fram det såhär, därför att många tänker att antalet befruktade ägg är lika med ett in och resten till frysen. Det är långt ifrån verkligheten. Nu har jag en hjälte inuti mig, hoppas jag på (ruvardag 11) men de andra två befruktade blev det ingenting av.lallallalla skrev 2016-01-26 11:22:00 följande:Härligt! Förlåt en dum fråga, men vad är nästa steg? Har ni planerat tid för ET eller ringer kliniken igen när de bestämt sig för hur länge de odlas?
(Jag hade stenkol förra ivf:en, men nu har jag glömt en massa.. )
Och tack för välkomnandet. :) -
Exakt. Så tänkte jag också. Har lärt mig nu att man definitivt inte kan tänka så. Får jag ett tillbaka är jag lycklig för det. Eftersom det ägget jag just nu har inuti mig är det enda av totalt 6 befruktade ägg som gått att sätta tillbaka.lallallalla skrev 2016-01-26 16:33:27 följande:Tack för svaret! Jo, jag minns att jag tänkte "ett till mig och resten till frysen", men att det inte riktigt stämde. Var osäker på hur längden på odlingen bestämdes dock.
Ang odlingen så tror jag att de flesta får tillbaka 2-dagars. Särskilt om man har få ägg att välja bland. Har man däremot många så kanske de väljer att odla ett par dagar till, för att kunna hitta det bästa ägget. Men tror inte man gör det vid första försöket heller, då många ägg ju automatiskt inte heller behöver betyda att de klarar delningen. Efter 5 dagar kan de ju frysas om de klarat sig så länge, vilket långt ifrån alla embryon klarar. -
Härliga nyheter! Nu hoppas vi såklart på bra resultat för dina 5 ägg! Håll oss uppdaterade!loppi skrev 2016-01-26 16:50:39 följande:
Allt gick prima! Sputan ok - morfinliknande lite obehagligt. Ta ut äggen lite konstig tryckande känsla. Inte skönt o lite otrevligt.
Bästa nyheten vi fick 5 ägg av blåsorna. De kommer ringa imorgon o ge oss resultat om befruktning. Sedan insättning fre eller om många klarat sig söndag :)
Kände mig absolut inte vimsig efter sprutan utan super pigg. Vi tog kommunalt hem gick alldeles utmärkt. Såhär två timmar efter känner jag inget alls.
Det kan verkligen kännas olika för olika personer inser man ju. Jag blödde en del och hade ont i underlivet liksom, efter äggplocket. Så kunde knappt gå. Medan andra uppenbarligen kan åka kommunalt och inte känner någonting efteråt Men skönt för dig! Hoppas det fortsätter kännas så! -
Ja gud ja, sprutorna gör ondare. Jag tycker visserligen inte att ÄP gör ont alls. Bara det efteråtloppi skrev 2016-01-26 17:19:47 följande:ja, jag räknade med att vara helt utslagen. Blödde endel men det levrade ihop sig snabbt och jag kissade innan jag gick utan problem. Måste säga att de Menopur sprutor som maken lyckats sätt lite fel gjorde ondare. Är så tacksam att jag har en liten valk på magen.
Enormt taggade inför imorgon och nyheterna om äggen och simmarna!
Lycka till nu med allt! -
Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!