• Regnbågsdröm

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

hope88 skrev 2015-12-09 11:05:57 följande:

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd enligt mig. 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas*

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Håller tummarna för er ruvare att allt går bra!

Kram

Fina du, bra att det gick bra! Förstår att det känns jobbigt med "dålig skörd". Vi fick 7 ägg, varav 4 var mogna nog att testas för befruktning. 3 befruktades. Men sen hände ju något på vägen som gjorde att de inte klarade sig. Så man inser ju att mycket kan hända. Men fler ägg betyder inte automatiskt bättre resultat. Precis som de sa till dig - det behövs bara ett guldägg! Håller tummarna för att era 4 ägg lyckad befruktas och att ni får något till insättning! Håll oss uppdaterade!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-09 13:47:56 följande:
    Ja just nu känner jag att det typ skitit sig. Har svårt att hålla hoppet uppe :/ Men hoppas på det bästa =)

Ja det finns så många hinder på vägen och det skrämmer mig. Ingen garanti nånstans :( Fy så tråkigt att vara så nära och så bara stoppas allt precis innan. Tungt! Hoppas så för oss alla!

Tack absolut det gör jag =)
    Tappa inte hoppet. Sorgen blir lika tung om det skiter sig, oavsett om man försökt hålla hoppet borta, eller om man hoppats hela tiden.

Så fortsätt hoppas. Oavsett vad som händer så förlorar du ingenting på att känna ett hopp.

Jag håller tummarna för er. Och alla andra. Och mig själv som snart är igång igen. Så taggad
  • Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:48:40 följande:
    Som sagt, jag kände precis som du. Trodde också alla fyra skulle gå under. Men jag försökte lita på min sambo som peppade mig hela vägen och trodde och tror fortfarande stenhårt på det här! Vad säger din respektive?

Kram
    Och jag tänkte precis tvärt om. Ingen hade sagt till mig att det kunde hända något efter att de sagt "tre är befruktade, återföring på måndag". Jag hade liksom inte greppat det. Att alla tre bara kunde försvinna bara sådär.
    Men som sagt tjejer, oavsett om man förbereder sig på att allt ska gå bra eller att allt ska gå dåligt, så är sorgen lika stor när det inte går. Och jag antar att glädjen när det väl går är precis lika stor oavsett hur lång resan dit varit också!
    Håller mina tummar för er!
  • Regnbågsdröm

Godmorgon! Idag börjar vårt andra försök på riktigt. Vid 8 imorse tog jag första sprayningen med synarela. Aldrig känts så bra att gå mot huvudvärk och värmesvallningar

• Regnbågsdröm
    Fredag skrev 2015-12-11 03:09:24 följande:
    Okej hopas dom inte behöver göra något kirurgiskt på min man. Få se vad dom säger när dom ser provet samband med äp. Vi startar nästa mens den i jan. Så bara några veckor bort. Nervöst vill helst inte ha några biverkningar av korta programmet sprutorna.
    "Vill helst inge ha några biverkningar".. Nej, säg vem som helst vill ha det! Det vill nog ingen ha!
    Jag kan säga att jag blev glad när jag fick biverkningar av sprutorna, spänningar i magen och så vidare. Då insåg jag att det hände saker och att ÄP snart skulle vara på gång. De första 7 dagarna kände jag ingenting. Och då hade äggblåsorna inte växt något heller. Så tro mig, du kommer vilja känna saker!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-17 10:39:09 följande:
    Jo då dagarna flyter på men långsamt. Ruvardag 6 idag =) Imorse var stickan blank så nu är ovitrellen ute ur kroppen. Igår var det två streck men svagt men ni är
    Nicka skrev 2015-12-17 10:33:30 följande:

Nu ringde dom från Carlanderska och meddelade att 5 st är befruktade :) :)

Så glad o lättad!!

Nu är de bara att hoppas att vi kommer med i testgruppen och att dom 5 klarar sej fint :)

Då vi gör missfallsutredning så ville läkaren att vi väntar med Fet tills den är klar och de lär väl dröja, har fått ny tid för fler blodprover den 22 januari..känns som en evighet, men allt för att vår längtan skall bli verklighet.

Nickasworld.blogg.se

Åhh vad härligt Grattis!! Jag håller tummarna!!

Ja allt kommer vara värt det u slutändan <3

För mig går det väl bra. Ruvardag 6 idag. Har ömma bröst, illamående, molande mage och svettningar men det är nog progestronet som spökar med kroppen. Är nog för tidigt att känna av gravsymtom om jag nu är det. Hoppas ju men har ingen större tro på det. Blir som det blir försöker jag tänka. Troligen klarade sig våra 2 ägg sig inte till frysen som de odlade vidare efter ET förra fredagen så tar det sig inye nu blir det nytt försök helt och hållet i januari med sprutor och allt. Hade varit skönt med något ägg i frysen men nästa gång ökar de dosen så då får vi förhoppningsvis ut fler ägg. TD 27/12

Kram
    Men har de sagt redan nu att de ökat dosen nästa gång? Fan vad respektlöst att ta upp "nästa gång" redan nu. Tanken och förhoppningen ska ju vara att ni lyckas! Herregud, det där får de väl ta sen.
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2015-12-17 17:31:07 följande:
    Jo men de sa det inte så hårt utan mer går det inte på detta försök som de dock hoppas på så höjer de dosen för att maxa chanserna till fler ägg som ev kan frysas och det var nog för att hag var besviken över så då ägg när de trodde vi skulle få ut fler ägg pga min pco och de valde en väldigt låg dos pga det. Så det var väl mer så och för att jag också frågade vad händer nästa gång om vi inte lyckas nu. Mitt vanliga katastroftänk ;)
    Okej vännen, då fattar jag! Håller alla tummar för dig! <3
  • Regnbågsdröm

Jag är med i tråden! Mitt i synarelasprayandet nu (långt protokoll och vårt andra försök) börjar med sprutorna på nyårsafton, sen är planerat ÄP vecka 2. Får hålla alla tummar för att 2016 blir ett riktigt toppen-bebis-år!!

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016