• Nicka

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Vet ej om jag hoppat in i denna tråd, men gör de om de är ok?
    Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)
    Allt måste verkligen klaffa denna gång då äggplock är bestämt till den 16 dec.
    Vi skall ingå i en studie, så de kommer bli totalfrys.
    Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-04 20:05:58 följande:

Ni som gjort äggplock och insättning jobbade ni dagen efter äp och dagen för insättning?

Och ni som ska göra det hur tänker ni?

Dagen för äp kompar jag. Men funderar på de andra dagarna

Jag har varit ledig dagen efter äggplock, de råder dom en att vara iaf på Carlanderska.
    Efter insättning går de bra att jobba :)
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-04 23:02:45 följande:
    En fråga bara.. Hur kommer det sig att ni ställer upp på att vara med i studien? Får ni fler försök gratis då?
    Inga gratis försök, men en chans att få reda på om de är något som inte stämmer med våra ägg som gör att vi inte lyckas bli gravida, har sammanlagt fått tillbaka 8 ggr o den längsta behöll vi i 9 veckor...
    Nu är de inte säkert om just vi blir utvalda då studien (PGS) är blindad, men även om vi hamnar i den andra gruppen så kommer de att ha extra koll på våra ägg så de känns bra! :)
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-05 17:51:18 följande:
    Välkommen :)

Håller tummarna att allt klaffar och går bra!

Vad är det för studie? :)

Ja det känns nog bäst att vara hemma dagen efter äp också. Ska förbereda jobbet på måndag
    Tack :)
    Skrev lite om studien i ett föregående inlägg :)
    Jag tycker absolut du ska vara hemma dagen efter äggplock.
    Vilken dag ska du plocka?
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-06 13:52:51 följande:
    Såg nu vad spännande hoppas ni kommer med men som du skrev så är det ju bra att de oavsett har lite extra koll på äggen :) Håller tummarna stenhårt för er!

Ja verkar ju som om de flesta är det så blir nog så. På onsdag blir det äp troligen :) Får se imorgon på andra vul hur det ser ut
    Ja vi hoppas mycke att få komma med.
    Tack :)
    Ok, hoppas att de ser bra ut imorgon då!
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-07 16:37:29 följande:

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

Härligt!
    Har du plockat innan?
    Lycka till! Håller tummarna för en bra skörd :)

Här går de bra med nässpray och spruta, dock inte mått så bra idag haft sån jäkla huvudvärk, men kämpade mej igenom arbetsdagen, nu känns de okej.
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-07 18:40:56 följande:
    Det är första gången så är rätt nervös nu! Hoppas det går bra! Tack för tummarna =)

Usch vad jobbigt! Är det vanligt med huvudvärk av sprayen? skönt att det går bra men hoppas att inte huvudvärken blir något återkommande.
    Förstår att du är nervös, men de kommer att gå fint! Är oxå nervös trots att jag gjort de några gånger, sist fick jag lite lugnande innan de va kanon :)

Har huvudvärk/migrän ganska så ofta i vanliga fall men visst är de en biverkning på sprayen.
    Menopurens biverkningar har jag inte läst (;
  • Nicka

Vet inte hur jag fortsätter med listan men nån annan kanske vet :)

Nicka: 34 år, går på distans på Carlanderska i Gbg. 4e IVF försöket. Första gången med långt protokoll,äggplock 16 dec. Sambo.

• Nicka

Idag har de börjat spänna o småhugga i vad jag tror är äggstockarna, lite tidigt?! Äggplock först om en vecka..
    Även haft en riklig flytning, kan inte minnas att de varit såhär i föregående stimulering, men kan ju ha glömt ;)
    Har även huvudvärk o är trött och inatt drömde jag en dröm som oftast bara kommer då jag är full med hormoner, drömmer att min sambo skall lämna mej :( så jobbigt när man vaknar och tror att de är så..
    Brukar skälla på honom och säga att han är dum haha ;)

Nu ska jag sova, såå trött!
    Natti

Nickasworld.blogg.se

• Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 21:54:40 följande:
    Men har du fått datum för äggplock redan? Det verkar ju jättekonstigt.. Ska du inte på ultraljud och kolla hur äggblåsorna växt?
    Japp då äggplocket måste göras den 16 då vi ska ingå i en studie ( PGS)
    Skall göra ul på fredag :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016