• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • celavie1
    Hej vad kul att vi blivit så många i tråden och att så många av er är igång! Jag hinner inte riktigt med och skriva. Nåväl idag var jag på undersökning och tyvärr upptäcktes en cysta på min ena äggstock :( Läkaren verkade inte så orolig men jag ska dit igen på kontroll den 16 dec för att se vad som skett. Tråkigt nog innebär det att jag inte kan starta behandlingen tills den är väck. Ärligt talat kändes det som ett slag i ansiktet... Blir så ofantligt trött!!.
    Hursomhelst, fick reda på att jag ska köra långa programmet så det blir nässpray och sprutor efter nyår. 
    Är det någon av er som haft cystor förut?
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-11-30 19:33:37 följande:

Hej vad kul att vi blivit så många i tråden och att så många av er är igång! Jag hinner inte riktigt med och skriva. Nåväl idag var jag på undersökning och tyvärr upptäcktes en cysta på min ena äggstock :( Läkaren verkade inte så orolig men jag ska dit igen på kontroll den 16 dec för att se vad som skett. Tråkigt nog innebär det att jag inte kan starta behandlingen tills den är väck. Ärligt talat kändes det som ett slag i ansiktet... Blir så ofantligt trött!!.Hursomhelst, fick reda på att jag ska köra långa programmet så det blir nässpray och sprutor efter nyår. Är det någon av er som haft cystor förut?

Åhh celavie1 vad tråkigt att höra! :( Förstår att det känns tungt.

Jag har haft cystor tidigare. 2 ggr och båda gånger sprack de av sig självt men gjorde fruktansvärt ont så fick ligga inne med morfin. Som jag har fått hört har mina varor funktionella cystor som är väldigt vanligt och ofarligt i fertil ålder så är ju säkert en sån du har och de försvinner ofta av sig själv efter ett par veckor så det är nog därför du fått ett återbesök bokat. De höll koll på mina också med några veckors mellanrum på ultraljud.

Hoppas den snart är väck så du får sätta igång!

Kram
  • celavie1
    hope88 skrev 2015-11-30 20:15:57 följande:
    Åhh celavie1 vad tråkigt att höra! :( Förstår att det känns tungt.

Jag har haft cystor tidigare. 2 ggr och båda gånger sprack de av sig självt men gjorde fruktansvärt ont så fick ligga inne med morfin. Som jag har fått hört har mina varor funktionella cystor som är väldigt vanligt och ofarligt i fertil ålder så är ju säkert en sån du har och de försvinner ofta av sig själv efter ett par veckor så det är nog därför du fått ett återbesök bokat. De höll koll på mina också med några veckors mellanrum på ultraljud.

Hoppas den snart är väck så du får sätta igång!

Kram
    Ok, tack för ditt svar. Är det meningen att de ska spricka efter ett tag? Är det så de försvinner?
  • hope88
    celavie1 skrev 2015-11-30 20:33:35 följande:

Ok, tack för ditt svar. Är det meningen att de ska spricka efter ett tag? Är det så de försvinner?

Tror att de spricker eller att kroppen bara absorberar upp.
  • Fredag

Känner ni några biverkningar?

Iskristall skrev 2015-11-26 06:12:19 följande:

Jag ska köra korta kommer uppdatera med vad jag känner när jag är i gång.

• hope88
    Fredag skrev 2015-12-01 10:20:43 följande:

Ska ta tredje sprutan ikväll, än så länge inga biverkningar
  • Iskristall
    Fredag skrev 2015-12-01 10:20:43 följande:

Nä, det kan jag inte säga att jag gör. Eventuellt börjar jag känna lite tyngd ner mot äggstockarna, men det kan vara inbillning Ikväll tar jag 5:e sprutan och sätter samtidigt igång med första Orgalutransprutan. Två sprutor...inte vad jag längtar eftet precis

Hur ligger du till? Har du börjat?
  • JennyNG

Har nyss suttit och läst om linnes ???? vi ska oxå göra där och ska på första mötet i januari om vilket protokoll antar ja ???? Härligt och följa er här tjejer

Är dålig på att skriva själv men jag väntar in tiden och läser vad ni skriver ????

Adalia84 skrev 2015-11-30 09:10:13 följande:

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

• Regnbågsdröm

Hej alla! Jag hoppar in i den här gruppen. Startar snart vårt andra försök, långt protokoll. Börjar med synarela-spray den 10 december och har planerat plock v2, så passar rätt bra tidsmässigt med er andra här

Vid förra försöket misslyckades vi när ett befruktat ägg skulle föras tillbaka. Precis innan återförandet så blev något fel och de delade sig inte som de skulle. Vi hade tre befruktade ägg och var på väg till kliniken när de ringde och sa att vi kunde vända. Fruktansvärt var det. Men nu är vi på banan igen och taggade inför vårt nästa försök. Hoppas det går vägen den här gången!

Vi är två kvinnor och går på RMC i Malmö.

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016