celavie1 skrev 2015-11-30 19:33:37 följande:
Hej vad kul att vi blivit så många i tråden och att så många av er är igång! Jag hinner inte riktigt med och skriva. Nåväl idag var jag på undersökning och tyvärr upptäcktes en cysta på min ena äggstock :( Läkaren verkade inte så orolig men jag ska dit igen på kontroll den 16 dec för att se vad som skett. Tråkigt nog innebär det att jag inte kan starta behandlingen tills den är väck. Ärligt talat kändes det som ett slag i ansiktet... Blir så ofantligt trött!!.Hursomhelst, fick reda på att jag ska köra långa programmet så det blir nässpray och sprutor efter nyår. Är det någon av er som haft cystor förut?
Åhh celavie1 vad tråkigt att höra! :( Förstår att det känns tungt.
Jag har haft cystor tidigare. 2 ggr och båda gånger sprack de av sig självt men gjorde fruktansvärt ont så fick ligga inne med morfin. Som jag har fått hört har mina varor funktionella cystor som är väldigt vanligt och ofarligt i fertil ålder så är ju säkert en sån du har och de försvinner ofta av sig själv efter ett par veckor så det är nog därför du fått ett återbesök bokat. De höll koll på mina också med några veckors mellanrum på ultraljud.
Hoppas den snart är väck så du får sätta igång!
Kram