• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-26 15:10:12 följande:

Härligt att höra :) Spännande! Väntar själv mens till helgen så hoppas den kommer i tid så jag får börja spruta på måndag senast :)

Jag håller tummarna för att du slipper vänta på din mens!
    stajlish skrev 2015-11-26 15:06:13 följande:

Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)

Jag vet faktiskt inte om jag redan har grattat dig för lyckat äp i annan tråd. Men vill inte riskera att missa, sååå grattis till äp! Hoppas allt går bra. Så ni får återföring på lördag!
  • stajlish

hope88 skrev 2015-11-26 16:02:57 följande:
    Åh vad glad jag blir av att höra det och vilken lättnad för dig :) Härligt med 8 ägg håller tummarna stenhårt! Tänk nu är du snart ruvare ;)
    Ja, så skönt att ha det överstökat! Och så glad att det blev en så positiv o efter omständigheterna smärtfri upplevelse :) Ja, hoppas på många o fina befruktade embryon på lördag! Gärna ett till mig o några till frysen...vore ju underbart! Ja, snart ruvar jag också...spännande! Fick TD på lucia 13/12 :)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-26 17:44:41 följande:
    Jag håller tummarna för att du slipper vänta på din mens!
    stajlish skrev 2015-11-26 15:06:13 följande:

Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)

Jag vet faktiskt inte om jag redan har grattat dig för lyckat äp i annan tråd. Men vill inte riskera att missa, sååå grattis till äp! Hoppas allt går bra. Så ni får återföring på lördag!
    Tack! :)
  • celavie1

Men vad kul att läsa om era framsteg. Själv ska jag ju in på undersökning och genomgång av behandlingen på måndag. Min rädsla är att det ska bli för sent och sätta igång med behandling innan jul. Jag tror jag är i dag 20 och brukar få mens dag 27-30 ungefär. Skulle vilja få det gjort......

• Iskristall
    celavie1 skrev 2015-11-26 22:44:47 följande:

Men vad kul att läsa om era framsteg. Själv ska jag ju in på undersökning och genomgång av behandlingen på måndag. Min rädsla är att det ska bli för sent och sätta igång med behandling innan jul. Jag tror jag är i dag 20 och brukar få mens dag 27-30 ungefär. Skulle vilja få det gjort......

Håller tummarna för dig! Det var min rädsla också. Vet du hur mycket julstängt din klinik har?
  • stajlish
    celavie1 skrev 2015-11-26 22:44:47 följande:

Spänannde! Kul att du snart är igång! Du borde hinna innan jul tycker jag... :) Hoppas på det!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-27 21:26:46 följande:

Nu är jag igång! Första sprutan tagen

Härligt! Gick det bra? :)
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 22:31:25 följande:

Härligt! Gick det bra? :)

Jo, det gick bra. När var återföring för er?
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-26 17:46:29 följande:

Ja, så skönt att ha det överstökat! Och så glad att det blev en så positiv o efter omständigheterna smärtfri upplevelse :) Ja, hoppas på många o fina befruktade embryon på lördag! Gärna ett till mig o några till frysen...vore ju underbart! Ja, snart ruvar jag också...spännande! Fick TD på lucia 13/12 :)

Förstår det stajlish :) Håller tummarna stenhårt för både insättning och ägg till frysen :)

Idag började mensen :D men den är inte igång riktigt utan lite förgrejer (brunt) så imorgon borde det bara igång ordentligt och då börjar jag med gonal-f på söndag :)
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016