• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • hope88
    halfmoon skrev 2015-11-20 00:17:43 följande:

Jag var gravid men fick missfall i september, så då hann tankarna på att bli förälder spinna iväg ordentligt med allt vad det innebär med hopp och drömmar. Efter det har det känns väldigt tufft att släppa tankarna och finna ro i vardagen . Innan dess tänkte jag inte på det alls i samma utsträckning och jag var rätt pessimistisk i tanken på att alls lyckas.

Nu börjar jag nog bli mer okej med att tillvaron inte alls blev som det var tänkt och att vänta in ivf istället för att stressa med graviditetsförsök. :)

Jag är 28 år.

Beklagar ert missfall :( Hoppas nu att ivf hjälper och att det går hela vägen. Förstår känslan av att det är skönt att slippa tänka på bebisverkstaden nu och vänta in ivf.

Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-20 19:53:32 följande:
    Härligt att höra :) Slipper man jobbiga biverkningar är det ju lite lättare på vägen :)

Var du på ultraljud idag? Gick det bra?
    Ja, precis! Ja, det gick bra. Allt såg bra ut men blåsorna var lite för få och några va lite för små, så ska fortsätta med min ökade dos Gonal-F och ska tillbaka på nytt ultraljud på tisdag. Men läkaren sa att de blir äggplock på onsdag eller torsdag :)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-20 20:35:55 följande:

Ja, precis! Ja, det gick bra. Allt såg bra ut men blåsorna var lite för få och några va lite för små, så ska fortsätta med min ökade dos Gonal-F och ska tillbaka på nytt ultraljud på tisdag. Men läkaren sa att de blir äggplock på onsdag eller torsdag :)

Åh spännande då är ni på god väg :) Om en vecka får vi förhoppningsvis börja :) Hoppas att blåsorna växer på sig lite mer med den ökade dosen. Men det tror jag :) Du kan väl uppdatera efter nästa ultraljud och efter äggplock och berätta hur du upplevde det. Är du nervös? Äggplocket är jag lite orolig för men vet ju att vi får bedövning och smärtlindring så det ska ju inte vara outhärdligt. Är väl nervös för att det är första gången hehe
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-21 09:05:55 följande:
    Åh spännande då är ni på god väg :) Om en vecka får vi förhoppningsvis börja :) Hoppas att blåsorna växer på sig lite mer med den ökade dosen. Men det tror jag :) Du kan väl uppdatera efter nästa ultraljud och efter äggplock och berätta hur du upplevde det. Är du nervös? Äggplocket är jag lite orolig för men vet ju att vi får bedövning och smärtlindring så det ska ju inte vara outhärdligt. Är väl nervös för att det är första gången hehe
    Ja, känns skönt att vi kommit såpass långt ändå. Ja, de tror jag också o de trodde läkaren med. Hoppas på äggplock på onsdag! :) Ja, återkopplar efter ultraljudet på tisdag! :) Ja, är också nervös inför äggplocket... men de är bara att bita ihop! Det är ju en temporär smärta o precis som du säger, man får ju bedövning! Sen är de ju såå värt det i slutändan :)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-21 16:42:33 följande:

Ja, känns skönt att vi kommit såpass långt ändå. Ja, de tror jag också o de trodde läkaren med. Hoppas på äggplock på onsdag! :) Ja, återkopplar efter ultraljudet på tisdag! :) Ja, är också nervös inför äggplocket... men de är bara att bita ihop! Det är ju en temporär smärta o precis som du säger, man får ju bedövning! Sen är de ju såå värt det i slutändan :)

Förstår det :) Längtar tills vi är igång! Härligt då blir det så :) Ja gör gärna det. Ja men precis det är ju en liten smärta som man lätt kan stå ut med om man tänker på vad det förhoppningsvis leder till :) Absolut så värt det!
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-21 21:09:24 följande:
    Förstår det :) Längtar tills vi är igång! Härligt då blir det så :) Ja gör gärna det. Ja men precis det är ju en liten smärta som man lätt kan stå ut med om man tänker på vad det förhoppningsvis leder till :) Absolut så värt det!
    Precis! Ja, återkommer efter tidagens ultraljud! :) Hoppas det går fort tills du får komma igång! :)
  • pandoraDiem

Härligt att så många verkar vara igång :) håller tummarna för er alla!

Själv fick jag i fredags veta att mitt cellprovsvar var normalt så nu är remissen till ivf äntligen inskickad. Så om ca 3 månader ska vi på vårt första möte :) fram tills dess blir det fokus på livet här och nu så jag kan samla lite energi tills allt sätter igång.

• hope88
    pandoraDiem skrev 2015-11-22 08:49:57 följande:

Härligt att så många verkar vara igång :) håller tummarna för er alla!

Själv fick jag i fredags veta att mitt cellprovsvar var normalt så nu är remissen till ivf äntligen inskickad. Så om ca 3 månader ska vi på vårt första möte :) fram tills dess blir det fokus på livet här och nu så jag kan samla lite energi tills allt sätter igång.

Härliga nyheter Pandoradem :) Snart är ni också igång och ni gör helt rätt. Ta dessa månader åå att samla energi och försök bara vara och leva i nuet :) Så gjorde vi också i väntan på remiss och det var så skönt.

Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-21 21:09:24 följande:
    Allt såg perfekt ut på ultraljudet idag! Så det blir äggplock på torsdag kl 11 :) Så ikväll blir det ägglossningsspruta o återföring på lördag om allt går som det ska! Spääännande!  Lite nervös men mest förväntasfull
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016