• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Iskristall
    Fredag skrev 2015-11-26 04:15:56 följande:

Vad känner ni för biverkningar av sprutorna i det korta programmet?

Jag ska köra korta kommer uppdatera med vad jag känner när jag är i gång.
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-11-26 06:10:35 följande:

I natt satte mensen igång! I morgon fredag blir det sprutstart

Härligt! :)
  • hope88
    halfmoon skrev 2015-11-24 16:44:53 följande:

Har ni fått göra prov för amh? :)

Japp när vi gjorde utredningen inför remiss
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-24 20:19:36 följande:

Allt såg perfekt ut på ultraljudet idag! Så det blir äggplock på torsdag kl 11 :) Så ikväll blir det ägglossningsspruta o återföring på lördag om allt går som det ska! Spääännande!  Lite nervös men mest förväntasfull

Åh vad bra!

Hoppas äggplocket gick bra idag och att det inte gjorde alltför ont :) Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-11-26 15:03:10 följande:
    Åh vad bra!

Hoppas äggplocket gick bra idag och att det inte gjorde alltför ont :) Kram
    Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)
  • hope88
    HelloKik skrev 2015-11-24 22:53:07 följande:

Jag och min sambo tar nya tag i börjat på januari, fick avbryta min behandling förra veckan då min kropp inte svarat på sprutorna, fick för låg dos! Jättetrist såklart, då jag hade siktet inställt på äggplock...

Nästa gång börjar jag högre, tydligen har jag väldigt högt AMH värde och de är väldigt rädda för överstimulering. Värdet på AMH säger mig inget men har 21?

Vad spännande att det är så många som är inne i den här svängen, har inte sett det här forumen innan, lycka till alla!

Åh vad tråkigt :( Håller tummarna att det går bättre i januari. Ja när man börjar med detta tror man ju inte att det är så många som gör ivf men har märkt att det är fler än vad man trott. Håller tummarna för oss alla!
  • hope88
    Fredag skrev 2015-11-26 04:15:56 följande:

Vad känner ni för biverkningar av sprutorna i det korta programmet?

Börjar med korta protokollet på söndag eller måndag så uppdaterar under tiden sen
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-11-26 06:10:35 följande:

I natt satte mensen igång! I morgon fredag blir det sprutstart

Härligt att höra :) Spännande! Väntar själv mens till helgen så hoppas den kommer i tid så jag får börja spruta på måndag senast :)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-26 15:06:13 följande:

Det gick jättebra! Det kändes ju stundtals o efteråt gjorde det skitont en stund! Men så skönt att ha det gjort! 8 ägg blev det :) Återföring på lördag om allt går som det ska! :)

Åh vad glad jag blir av att höra det och vilken lättnad för dig :) Härligt med 8 ägg håller tummarna stenhårt! Tänk nu är du snart ruvare ;)
  • halfmoon

Verkar som iaf ett par av er har fått kolla amh. Jag ringde min läkare för att fråga om det då det inte stod med i remissen. Fick prata med en barnmorska som sa att det inte ingick i rutinerna av hormonprover och det inte var vanligt att man kollade det.

Orkar inte med att det missas prover och sen mer väntan. Kan fråga såhär istället. Är det någon som inte har kollat amh och ska få sätta igång? :)

Lycka till till er som drar igång nu!! :D

Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016